Obscure House plaat...

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Bij de Kringloop waar ik als vrijwilliger werk is een obscure eenzijdig geperste House plaat aangekomen. De plaat bevat geen informatie met betrekking tot de herkomst of artiest. Wie van de kenners hier herkent deze plaat?

We hebben er een provisorisch videootje van geschoten (met dank aan Els). Zie de bijlage.

Attachments

• IMG_0619.MP4
    12,1 MB
Soundhound kan er niks mee, maar het stuk waar het 'echt' begint is ook wel heel kort met veel gepraat er doorheen.

Sorry - het is een provisorische opname met een mobieltje in de winkel zelf dus je hoort ook wat pratende bezoekers. Het meest opvallende aan de plaat is dat er geen info op het label staat; dat slechts een kant van de plaat muziek bevat (een lang nummer) en dat het een gekleurde plaat is waarbij je als je er doorheen kijkt ook wat sluiering ziet. Verder hoor je als intro een tijd lang de gebruikelijk House beat, en dan later aangevuld met wat andere "gekkigheid" (zoals in het opgenomen fragment). Het ziet eruit als een demo persing of kleinschalige uitgave.

Heb even het label nagetekend:

label.png

Zoeken op Google levert dan: Orakel bvba

Maken die ook House platen?

Staat er iets ge-etst in het onbespeelde gedeelte rondom het label? Zo ja, wat?

Verdere vragen:

- Wat is het toerental?
- Is het echt house? Of meer techno, of electro/ Des te specifieker des te beter.

Verder is dit overduidelijk de hoofdletter C. Ik zou ook op discogs zoeken naar labels die letterlijk alleen "C" heten.

Laatst gewijzigd:
Ben volgende week dinsdag pas weer in het winkeltje waar die plaat nu ook nog ligt, dus ik kan nu verder geen detailvragen beantwoorden. Dan zal ik ook de uitloopgroef wat nader bekijken. Heb 'm afgespeeld op 33 toeren, maar 45 toeren zou misschien ook nog kunnen. Als gezegd, er staat niets op de labels. Of het echte House is zou ik zo niet weten, dit is niet mijn favoriete genre. ;)

Verder is dit overduidelijk de hoofdletter C. Ik zou ook op discogs zoeken naar labels die letterlijk alleen "C" heten.

The Sound of C wellicht, dat Belgische genre? Videootje geluisterd. Nej, duidelijk niet. :D

in de plaat staat een code die je kunt zoeken op discog.
gegrafeerd in de binnenkant naast het label.

Als die code er inderdaad staat. Zal dat volgende week dinsdag pas weer kunnen bekijken.

The Sound of C wellicht, dat Belgische genre? Videootje geluisterd. Nej, duidelijk niet. :D
was ook mijn eerste gedachte, maar het klinkt anders... it's the new of...

Het lijkt ook alsof er een sample van Star Trek inzit, verderop hoor je "it's the new age spock'

Misschien zit ik er wel volledig naast, maar verder dan onderstaande kom ik niet met de audio in Audacity (knippen, gain up, pitch down):

- We've got to give you a check
- Do you feel it
- Do you want it
- Do you ... it
- Ooh yeahh
- It's the new age spock

Back