Obscure House plaat...

Ja - dat is het probleem met zulke obscure zaken, je weet het nooit van te voren of het misschien iets waardevols is...

Het uitzoeken is sowieso leuk, en heel soms het resultaat ook.

Even geheel terzijde, maar ik was laatst op zoek naar een nummer waar ik alleen een tekstje van kon herinneren en had dat even aan ChatGPT voorgelegd, het kostte een paar pogingen maar uiteindelijk kreeg ik wel wat leuke suggesties.
Overigens gat de bot aan dat geen audio verder van youtube kunnen inventariseren, maar toen ik vroeg of dat misschien in de toekomst wel mogelijk zou worden kreeg ik als antwoord dat dit misschien wel ooit zou komen.

Overigens gat de bot aan dat geen audio verder van youtube kunnen inventariseren, maar toen ik vroeg of dat misschien in de toekomst wel mogelijk zou worden kreeg ik als antwoord dat dit misschien wel ooit zou komen.
Je zou het met de nieuwe chatversie van Bing kunnen proberen, die heeft wel toegang tot Youtube en analyseert de videos ook.

Nee - voor drie euro. Want het was sowieso een bijzonder exemplaar...

Ach ja. Zeikerds hou je altijd. Als ik alle moeite had gerekend om uit te zoeken wat voor plaat het was dan had die nog veel duurder geweest. Als een plaat binnen een dag voor de vermelde prijs verkoopt dan was die kennelijk niet te duur. Platen waar geen vraag naar is of die die men te duur vindt blijven eindeloos liggen. Bovendien verdient een bijzondere plaat zoals deze het ietsjes duurder te zijn dan de standaardplaten die bij ons 1,50 euro kosten. Daar valt zo toch al weinig of niets op te verdienen zeker als je in aanmerking neemt wat daar allemaal bij komt kijken voordat ze geprijsd en gesorteerd in de bakken staan.

Wat betreft de voorselectie van wat er überhaupt in de bakken komt:

Dat hangt af van de kwaliteit van de platen die we binnen krijgen. Van ieder genre wordt zo mogelijk het betere werk geselecteerd. Maar als er van zeker genre bijna niets binnenkomt dan gaat nagenoeg alles van dat genre in de bakken. Ook wordt de voorselectie minder streng wanneer er sowieso heel weinig platen worden aangeleverd. Het is roeien met de riemen die we hebben. House bijvoorbeeld komt maar zelden binnen, dus die platen gaan nagenoeg allemaal in de bakken behalve als de betreffende plaat in onafspeelbare staat is.

De indeling van de rubrieken in de bakken zelf is:

- Klassiek
- Wereldmuziek/Jazz/Blues/Folk
- Rock/Pop
- Cabaret/Filmmuziek/Overigen

En die indeling moet ook iedere week weer hersteld worden want de platen worden steeds weer door elkaar gegooid.

Haha, dat deed ik vroeger ook in de winkel als ik weer eens geen geld had voor een plaat die ik toch moest hebben: even bij Klassiek parkeren!

Onze platen zijn per stuk geprijsd. Vroeger schreven we de prijzen op de binnenhoezen, maar daar zijn we inmiddels vanaf gestapt vanwege lieden die de binnenhoezen van collectors items dan omwisselden met die van goedkopere platen. Nu schrijven we de prijzen aan de binnenkant van de buitenhoezen. Maar we hebben zelfs al eens meegemaakt dat een klant doodleuk aan een tafeltje met zijn gummetje en potlood de prijzen van een stapeltje door hem uitgekozen platen zat te veranderen! Tegen dergelijke hufterigheid is geen systeem bestand.

Maar we hebben zelfs al eens meegemaakt dat een klant doodleuk aan een tafeltje met zijn gummetje en potlood de prijzen van een stapeltje door hem uitgekozen platen zat te veranderen! Tegen dergelijke hufterigheid is geen systeem bestand.

Geen kwantumkorting als iemand een substantieel stapeltje wil kopen?

Geen kwantumkorting als iemand een substantieel stapeltje wil kopen?

Dat doen we wel eens. Of al de gekozen platen voor een naar beneden afgerond totaalbedrag. Zoiets. Maar vaak is het zo dat de goede platen met een bups tegelijk of juist helemaal niet binnenkomen. Afhankelijk van of ze van een liefhebber waren of niet. En dan wil je ook weer niet hebben dat een persoon tegelijk al het leuke spul opkoopt voordat andere klanten een kans hebben gehad ook weer eens iets leuks te scoren. Dus het is een beetje schipperen om het zo veel mogelijk (want helemaal gaat niet) iedereen naar het zin te maken.

Ik kom hier in de kringloop zaken in de omtrek alleen "Het Nederlandsche Lied Zelfs Van Voor 'Het Lege Hipster Cool'"-meuk tegen... :(

Ik kom hier in de kringloop zaken in de omtrek alleen "Het Nederlandsche Lied Zelfs Van Voor 'Het Lege Hipster Cool'"-meuk tegen... :(

Ik ook - en die kwestie is op dit forum ook al eens eerder besproken. Klagen helpt niet. De tijd dat mensen massaal hun platen weg deden onder het motto "Wie moet er nog een plaat als de CD zoveel beter is" zijn voorgoed voorbij. Daarbij komt dat platen nu weer verzameld worden. Dus veel minder mensen geven nu nog hun platen voor niks weg aan de Kringloop. En dat geldt al helemaal voor de platen die wat waard zijn. Het gebeurt bij ons kringloopwinkeltje hoogstens nog maar een paar keer in de maand dat er aan platen iets van kwaliteit (in de zin van voor verzamelaars interessante platen) binnenkomt. Kortom: je moet wat geluk hebben om nog een leuke plaat bij de Kringloop te kunnen scoren.

Back