udo super gemini 20 voice hybrid-synth

20 Stemmige hybride synth met FPGA oscillatoren.
Ribbon sensor
binaural design
Bi-timbral
Prijs ?

UDO-Super-Gemini-770x425.jpg

Mis je geen visuele feedback mbt patches en de modulatie routings? Ik heb het gevoel dat een klein schermpje een grote verbetering zou zijn tov dit minimalistische design

Mis je geen visuele feedback mbt patches en de modulatie routings? Ik heb het gevoel dat een klein schermpje een grote verbetering zou zijn tov dit minimalistische design
De keuzes van patches gaat prima zo. Ziet direct waar je zit door de ledjes onder de knopjes gelabeld 1-8 en A-H. Dan heb je A-1, A-2, A-3, etc...
Modulatie ben ik nog niet aan toe gekomen. Werkt ook met dezelfde ledjes voor stappen -100% -> 0 -> +100%. Dat gaat dan in grote stappen zoals op de Perkons. Voor fijne afstelling van de modulatie heb je ook nog een encoder. Moet nog even testen of dat fijn werkt. Is wel goed over nagedacht denk ik. Werkt ook zo op de Super 6 en als dat geen succes was, dan was het vast anders ingericht op deze.

Ik heb het nog even getest en het werkt best goed. Je kiest eerst de bron en dan de destination met de 8+8 knopjes. Dan kan je met de value encoder de waarde invoeren. Je kan meerdere destinations koppelen aan een source. Het aantal is (voor zover ik heb gekeken) beperkt tot 8 sources en 8 destinations, maar er zijn op de panel meerdere dedicated modulatie knoppen en sliders, dus het totaal is een stuk hoger dan 8+8.

Kan binaural aan bij de lower en de upper niet ? Wat gebeurt er dan met de polyphonie?
Voor zover ik nu weet is dit een global setting voor beide layers.

Ik las net dat de modulatie niet beperkt is tot de 8 destination knopjes. Je kan dus (bijna) alle frontpanel sliders als destination aanwijzen.

Direct Parameter Mappings
With this alternative method of creating modulation mappings, you can assign each modulation source in the modulation matrix to front panel parameters that are not available in the modulation matrix:
  1. Press the MOD ASSIGN button. Its LED then flashes to indicatethat you have entered the modulation matrix.
  2. Flashing LEDs of buttons 1-8 indicate which modulation sources are actively modulating, while flashing LEDs of buttons A-H indicate which modulation destinations are currently modulated.
  3. To create a direct parameter mapping, press and hold any of the eight modulation source buttons (1-8).
  4. While holding the selected modulation source button, move any patch-related parameter on the front panel you wish to modulate. An LED scroll across buttons 1-8 and A-H indicates a mapping lock.
  5. After creating a modulation mapping, use the MOD AMOUNT encoder to dial in the modulation amount. The LEDs of buttons 1-8 and A-H indicate the respective setting.
  6. To return to the initial “view” of the modulation matrix as described in step 2, press the MOD ASSIGN button. Otherwise, press and hold one of the eight modulation source buttons to create a new mapping.
  7. Press either the PERF or PATCH button to exit the modulation matrix and return to performance or patch mode.
Modulation Destinations via direct mapping
  • DDS 2 Tune
  • Envelope 2 Decay
  • Low-Pass Filter Cutoff Frequency
  • Envelope 2 Sustain
  • VCF Envelope Amount
  • Envelope 2 Release
  • VCF LFO 1 Amount
  • LFO 1 Delay
  • VCF DDS 2 Amount
  • LFO 1 LR Phase
  • VCA Envelope Level
  • LFO 2 Rate
  • VCA LFO 1 Amount
  • LFO 2 Delay
  • VCA DDS 2 Amount
  • DDS Modulator LFO 1 Amount
  • Envelope 1 Attack
  • DDS 2 Pulse Width/DDS 1 Detune
  • Envelope 1 Sustain
  • Portamento Time
  • Envelope 1 Release
  • Delay Send
  • Envelope 2 Attack
  • Delay Feedback

Meeer dan genoeg voor mij, en 16 leds op een rijtje om de amount aan te geven is ook genoeg.

Kzie het punt niet van displays en menu's die ik toch liever niet gebruik.

Beetje in prijs gestegen 4180 euro(thomann)

Inflatie pfff, of beter gezegd devaluatie van de Euro.

Frustrerend als je aan het sparen bent.

Besteld bij Turnlab
Ga hem Maandag ophalen.

Welke synth erbij zetten?

Besteld bij Turnlab
Ga hem Maandag ophalen.

Welke synth erbij zetten?
Ik zet er waarschijnlijk de 3rd wave desktop bij, iets voor volgend jaar.

Ik kan me geen nieuwe synth meer veroorloven. Het zal iets moeten zijn wat ik al in de studio heb.
DW8000 lijkt me wel wat, geen 3th wave maar toch ook iets tussen analoog en digitaal in.

Ik kan me geen nieuwe synth meer veroorloven. Het zal iets moeten zijn wat ik al in de studio heb.
DW8000 lijkt me wel wat, geen 3th wave maar toch ook iets tussen analoog en digitaal in.
Ik heb zelf geen ruimte of de wil om ruimte te maken voor een synth als is de gemini & 3thwave wel een kwijl setup. MAAAR...

Persoonlijk wel heel blij met betaalbare gear die je achter een synth of plugin kunt hangen om hem nieuw karakter te geven zoals:

Uno synth pro x.. synth met dikke filters sequencer en audio IN (met midi cv in en uit)
Soma Utilities erg experimenteel ik gooi er soms 4 outs van mn drumlogue door en 1 fx feedback. (geen midi, alles voltages)
Elektron Analog Heat MK2, 500 op marktplaats. (midi en cv in)

uiteraard is alles wat je achter een synth gooit karakter verandering maar ja denk post even wat :mega:

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Vind zo'n 10000 euro totaal toch wel een hoop geld om mooie muziek mee te maken.
Is ook zo. Is totaal overbodige luxe en niet nodig om mooie muziek te maken. Mn hobby mag wat kosten, is een persoonlijke keuze.
Ik ga Maandag mn nieuwe €4000 Gemini ophalen in mijn 16jaar oude rijdende roestvlek (vw caddy).

Dit zijn de keuzes die me gelukkig maken.

Is ook zo. Is totaal overbodige luxe en niet nodig om mooie muziek te maken. Mn hobby mag wat kosten, is een persoonlijke keuze.
Ik ga Maandag mn nieuwe €4000 Gemini ophalen in mijn 16jaar oude rijdende roestvlek (vw caddy).

Dit zijn de keuzes die me gelukkig maken.
IK heb ook een knar van 15 jaar.Ik koop liever weinig maar dure spullen.Ga mijn geld niet meenemen in mijn graf(lees weggeven)zodat die sier gaan maken.
Turnlab is in Antwerpen,gemakkelijk om te halen of iets terug te brengen bij problemen, eigen hersteldienst.
Altijd tevreden geweest over die winkel.
De Gemini steekt in een soort katoenen hoes,die kan dienst doen als stofhoes...handig.

Back