Hoe krijg ik muziek uitgebracht op een label?

Dit is precies waarom ik deze draad heb opgezet. Als je contracten goed leest en probeert te begrijpen waar je allemaal voor tekent punt voor punt kan je er dingen uit laten halen of wijzigen die je niet bevallen. Heb ik meerdere malen succesvol gedaan. Als ik nul op het rekest kreeg tekende ik gewoon niet.

De meeste labels proberen zich zo veel mogelijk in te dekken ten koste van jou.. gewoon onderhandelen. De meeste tekenen bij het kruisje en dan kan je achteraf alleen nog maar miepen. Niet alle labels overigens.. eerder in dit verhaal ben ik al uitgelegd dat een contract niet meer dan één A4tje hoeft te zijn. Als het meer is moet je gaan oppassen. Er zijn genoeg labels waarvan ik contracten krijg zonder al die valkuilen.

Als je echt geld wilt verdienen met je releases als kleine artiest kan je het best alles bij één label tekenen en dan praat je wat streaming betreft over een paar tientjes per jaar. Ik teken bij zo veel mogelijk verschillende labels en eerlijk gezegd intresseren mij die dubbeltjes en kwartjes niet zo veel. Het gaat mij er om netwerk op te bouwen en naam te maken als artiest (wat @bombario eerder ook zei: word een sterk merk.. Amazon maakte de eerste jaren miljoenen verlies en zie nu).

Het echte geld ga je verdienen als je gaat optreden of als DJ.. die releases zijn dan je opstapje naar leuke gigs

Hoezo verdien je echt geld bij 1 label ipv meerdere?
Over streaming gesproken, spotify stelt geen reet voor, maar via SENA en Buma heb ik nog aardig wat naar binnen geharkt :) misschien een tip om dat eens te bekijken

Hoezo verdien je echt geld bij 1 label ipv meerdere?

Omdat ze meestal pas uitkeren boven een bepaald bedrag, meestal 100 euro.
En met sommige releases haal je dat niet eens dus als ales op één label zit heb je meer kans op knaken

Zet jou muziek op spotify dan steun je de grote investerings maatschappijen zoals Vangard en die investeren de winst , jou centen in de oorlog industrie.
Muziek industrie is een wespennest en hun nieuwe goudhaantje is AI . Elke nieuwe drum computer /sequenser die wordt uitgebracht beloofd jou het
unieke geluid waar je morgen wereldberoemd mee wordt.
Met andere woorden jij wordt uitgemolken ,jij bent hun verdien model op enkele uitzonderingen na die moeten jou doen geloven dat je de jackpot kan winnen

Je muziek op Spotify zetten kost ze eerder geld dan dat het ze wat oplevert, tenzij je echt honderdduizenden plays hebt en/of zo'n fanbase hebt dat mensen een abo nemen om naar jouw muziek te kunnen luisteren. Anders ben je gewoon dure data in een duur datacenter.

Verder lijk je me erg gezellig op feestjes!

We leven we in een f-ed up wereld. Vertrouwen in de mensheid neemt bij mij dagelijks verder af. Ik wil gewoon muziek maken en het een zo groot mogelijk bereik geven. Helaas heb je daar tegenwoordig de streamingdiensten voor nodig.

Ik vind het wel een legitieme reden om niet gebruik te maken van dit soort services als je er morele bezwaren tegen hebt. Zelf heb ik er minder moeite mee omdat Europa nog zo'n beetje de enige democratie op aarde is en je ziet steeds meer andere democratieën afglijden in autocratiën. Ik vind dat Europa zich maar beter kan bewapenen tegen de steeds bozer wordende buitenwereld. Als we dat niet doen zullen we hoe dan ook onder de voet worden gelopen en wordt de hele wereld straks gerund door dictators. De ceo van Spotify heeft ook gezegd dat de inversteringen alleen ten goede zullen komen aan het sterk houden van Oekraïne. Of je hem op z'n blauwe ogen moet geloven is een tweede.

Laatst gewijzigd:
Je kunt ook met je gitaar op een straathoek gaan staan en hopen dat mensen geld in je hoed gooien zodat je dat aan een goed doel kunt geven.

De wereldproblemen gaan we hier niet oplossen.

Ja, niemand zit op onze muziek te wachten. De wereld is ons niks schuldig. Dus dit doe je voor jezelf, je bent geen megatalent welk onder de pet wordt gehouden door “het systeem”. Wij zijn gewoon niet goed genoeg. Jezelf op socials de houding van een succesvol artiest aanmeten, maakt je er nog geen een.

Ik zou er zelf nogal tegenop zien om de Russische taal te moeten leren maar je moet ook gewoon altijd positief blijven:
Ik zou er denk ik stiekum wel om grinniken als straks door het Delta team ook Dick Schoof uit z'n huis wordt gehaald :D

Laatst gewijzigd:
Wij zijn gewoon niet goed genoeg

Jij vind je zelf (misschien met recht) niet goed genoeg maar er is niets mis mee om een leuke productie van jouw hand met de wereld te willen delen ookal ben je misschien geen toptalent.

Zelf heb ik zelf als talentloze prutser voorig jaar een nummer gemaakt die zonder betaalde promotie nu 26K streams op Spotify heeft. Toch leuk als zeg ik het zelf.

Succes uitstralen op de scocials kan denk ik verder ook geen kwaad zolang je maar niet naast je schoenen gaat lopen door het 'zogenaamde' succes. Voor het geld wat je van de streamingdiensten kan krijgen hoef je het niet te doen maar een sterk artiestenprofiel kan je gigs opleveren die aardig wat geld in het laatje kunnen brengen.

Laatst gewijzigd:
Ja, dat deed ik vroeger op Souncloud, maar SC is tegenwoordig bot zombieland, is geen eer meer te behalen. Ik krijg iedere maand nog happy meal geld van streaming, maar ook daar is de fun van releasen geheel weg. Voor mij is muziek sinds de laatste jaren vooral therapeutisch freubelen zonder pretenties.

Spotify / Youtube is zo gemaak dat alleen muziek van grote labels naar voor komt en er wordt ook gerotzooid met de views in negative zin weet ik uit ondervinding.
Op de hoek van de straat spelen nu BBrrrrrrrrr ,doet mij denken aan het sprookje : meisje met de zavelstokjes.
Dan haal je wel views in de krant :doodgevroren straat muzikant gevonden s morgens in het centrum vlak bij het station die zijn gitaar in brand gestoken heeft om het warm te krijgen .

Op de hoek van de straat spelen nu BBrrrrrrrrr ,doet mij denken aan het sprookje : meisje met de zavelstokjes.
Dan haal je wel views in de krant :doodgevroren straat muzikant gevonden s morgens in het centrum vlak bij het station die zijn gitaar in brand gestoken heeft om het warm te krijgen .
Hmm, daar heb je wel een punt. Gitaar spelen met koude vingers is sowieso niet te doen.

Hmm, daar heb je wel een punt. Gitaar spelen met koude vingers is sowieso niet te doen.
Is moeilijk maar juist een goede oefening.
Ik gebruik van die afgeknipte wollen handschoenen en heavy gauge snaren zodat het een beetje in tune blijft.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Spotify / Youtube is zo gemaak dat alleen muziek van grote labels naar voor komt en er wordt ook gerotzooid met de views in negative zin weet ik uit ondervinding.

Ik geloof dat dat wel meevalt. De statisctics zijn nu erg uitgebreid zodat je van elke play kan zien waar het vandaan kwam, wat voor iemand het was en wat de temparatuur was van de omgeving bij wijze van spreken

Ik geloof dat dat wel meevalt. De statisctics zijn nu erg uitgebreid zodat je van elke play kan zien waar het vandaan kwam, wat voor iemand het was en wat de temparatuur was van de omgeving bij wijze van spreken
Ik krijg juist op Youtube heel veel 'left field' recommendations uit de post-rock / post-metal scene met vaak maar een handjevol views en subscribers omdat ik redelijk veel van dat soort muziek draai. Ze zullen je dus vooral voorschotelen waarvan zij denken dat ze je zo lang mogelijk aan de lul kunnen houden, wat weer goed is voor hun advertentie-inkomsten (al zie ik die ads gelukkig niet dankzij mijn batterij adblockers).

Moet terugdenken aan de tijd dat er klachten kwamen over banners op dit of een ander forum, dat die volstonden met seks gerelateerde dingen. Bleek dat de banners door de partij die deze op de site plaatsten werden samengesteld op basis van individueel zoek- en surfgedrag. Altijd leuk om uit te leggen :D

Moet terugdenken aan de tijd dat er klachten kwamen over banners op dit of een ander forum, dat die volstonden met seks gerelateerde dingen. Bleek dat de banners door de partij die deze op de site plaatsten werden samengesteld op basis van individueel zoek- en surfgedrag. Altijd leuk om uit te leggen :D
:D

Aliexpress had er, op hun eigen site, in de begindagen ook wel iets van aan om klanten gillend weg te jagen. Je bestelt er een BIOS backup batterij. Vervolgens krijg je op hun homepage paginagrote advertenties dat u vast ook wel geïnteresseerd bent in dit levensgrote studiemodel van de vrouwelijke anatomie of dit imposant dooraderde speeltje. Bedankt, Aliexpress.

Back