lloydwebster
hans werrekmeester
Dit is precies waarom ik deze draad heb opgezet. Als je contracten goed leest en probeert te begrijpen waar je allemaal voor tekent punt voor punt kan je er dingen uit laten halen of wijzigen die je niet bevallen. Heb ik meerdere malen succesvol gedaan. Als ik nul op het rekest kreeg tekende ik gewoon niet.
De meeste labels proberen zich zo veel mogelijk in te dekken ten koste van jou.. gewoon onderhandelen. De meeste tekenen bij het kruisje en dan kan je achteraf alleen nog maar miepen. Niet alle labels overigens.. eerder in dit verhaal ben ik al uitgelegd dat een contract niet meer dan één A4tje hoeft te zijn. Als het meer is moet je gaan oppassen. Er zijn genoeg labels waarvan ik contracten krijg zonder al die valkuilen.
Als je echt geld wilt verdienen met je releases als kleine artiest kan je het best alles bij één label tekenen en dan praat je wat streaming betreft over een paar tientjes per jaar. Ik teken bij zo veel mogelijk verschillende labels en eerlijk gezegd intresseren mij die dubbeltjes en kwartjes niet zo veel. Het gaat mij er om netwerk op te bouwen en naam te maken als artiest (wat @bombario eerder ook zei: word een sterk merk.. Amazon maakte de eerste jaren miljoenen verlies en zie nu).
Het echte geld ga je verdienen als je gaat optreden of als DJ.. die releases zijn dan je opstapje naar leuke gigs
Hoezo verdien je echt geld bij 1 label ipv meerdere?
Over streaming gesproken, spotify stelt geen reet voor, maar via SENA en Buma heb ik nog aardig wat naar binnen geharkt
misschien een tip om dat eens te bekijken