Haat aan

Haten is inderdaad wat overdreven. Maar ik was afgelopen maandag bij een (overigens supergoed!) concert van Peter Gabriel.
Ik kreeg alleen een beetje jeuk van de Shakuhachi in Sledgehammer...

de stem van Joe Jackson
Hahahah.. ik snap dat.. waarschijnlijk helemaal zijn falsetto/kopstem :-D
Toch schaar ik hem in hetzelgde rijtje als David Bowie in de zin dat zij heel veel verschillende stemmen en een gevarieerde uitdrukkingskracht in hun stem hebben.. en toch hoor je wie het zijn.

Ha, ondanks het overmatige gebruik en de duizenden cheesy kutplaten is dit dus nog steeds m'n favoriete geluid. Zoals eerder gezegd: de context doet er dan wel heel erg toe. In een goede Basic Channel- of Functionplaat smul ik ervan.

Zelf heb ik niet echt geluiden die ik haat, wel ben ik absoluut geen fan van de standaard psytrance baslijn.
Mmh... Basic Channel :halleluja
Ok, ook haat heeft uitzonderingen.

Met stip op 1 - Tr808 closed hihat en clap
Omlaag gepitchte / gebende basdrum
Reversed basdrum
Reversed piano
Eigenlijk alles wat reversed en omlaag gepitched wordt

Hysterische wanna be zangeresjes die het willen maken
Hysterische wanna be zangers die het willen maken
Gekreun in zang, dramatisch (slecht) zingen
Brazilliaanse en Afrikaanse ritmes in commerciële pophits

Supersaw
Hobo's, fagotten, clarinetten en horns, tuba's ook.
Doedelzak herrie
Stormdrums
Risers
Bitcrushed sounds

Fingersnaps in popliedjes
Heel de tijd ooo ohh oo ooh aa aah aa aah een oe hoe oe hoe in muziek, ee eeh ee eeh trouwens ook. sjezus wat haat ik dat. :D

Korg m1 piano
Yamaha lately bass
Pulse bass
Pulse lead
Orchestra hit
Good, good let the hate flow through you! :kimono:

Ik sluit me aan bij "Auto-Tune", dat is wel zo nep, flauw, brevet van onvermogen, alles daaraan staat me tegen.

Daarnaast, zenuwleijer-concentratieslopende-herhalende-hoge-synth-lijntjes in overwegend Rap of R&B pop-muziek, doorgaans op 538 te beluisteren.. daar kan ik niet mee leven, op werken, bij nadenken. Dan wil ik nog maar 1 ding: hamer pakken, en de 'radio' slopen.

Eigenlijk kan ik het samenvatten: als de repetitie z'n doel voorbij schiet en irritant wordt "pfff, ja hoor, nòg een rondje waarom niet!"

90% van alle singer-songwriters
Muziek van Beyonce, Coldplay en U2
Roland TR808 en 909 sounds (helemaal uitgemolken)

90% van alle singer-songwriters
Muziek van Beyonce, Coldplay en U2
Roland TR808 en 909 sounds (helemaal uitgemolken)
stond gisteren te jammen met m'n TR8.. en kreeg precies dat gevoel, was het ineens ff zat! lol Maar het kan me ook weer grijpen, als ik een 808/909 nummer hoor dat gewoon vet is gedaan.. mijn favoriete 909+303 nummer is nog altijd: Bobby's Beat, van de Hardtrance CD "Virtual Media" uit jaren 90 (van J. Daltan & Desiderius).. heerlijk!

Laatst gewijzigd:
Puur als het om klanken gaat vond ik veel van de eighties klanken niet fijn met als dieptepunt bijv de brass op de DX 7, dat vond ik zo nep en plastic klinken.
Als je luistert naar de produktie van bekende platen in de eighties toen de digitale studio in opkomst was dan klonk dat specifiek eighties en specifiek slecht.
Luister voor de grap 'ns naar de eerste lp van Toto, eind jaren 70 dat klinkt echt waardeloos en vergelijk het dan met bijv Aja van Steely dan, zelfde jaar maar da's een wereld van verschil.
Maar ook Gino Vanelli met het album Black Cars is echt zo'n dieptepunt, wat een verschil met Brother to Brother of het werk wat ie later uitbracht.
Hier Black Cars, kan je bijna niet geloven dat een goede muzikant als Gino voor die sound koos op dat moment, het begint al met die overbekende DX 7 klanken en die drums, da's gewoon lachwekkend;

Laatst gewijzigd:
De huidige trend om overal distortion op te gebruiken en alles 'lo-fi' te maken. Waarom zou je zoveel moeite doen om iets slecht te laten klinken?

Ik was laatst in New York. Alica Keys PTSS opgelopen door dat vreselijke New York State of Mind. Elke hoek van de straat de hele dag dat KUTnummer. Waarom worden al die jankerts niet gewoon uit hun lijden verlost? Een spuitje maar.

Ik was laatst in New York. Alica Keys PTSS opgelopen door dat vreselijke New York State of Mind. Elke hoek van de straat de hele dag dat KUTnummer.
:D:D:D

Nee vind je dat niks? :D
Da's toch verschrikkelijk zo nep, alleen maar effektbejag.
Ik had een buurman die was gek op Whitney indertijd, dan hoorde je dat gegil, ze had echt een geweldige stem maar ik vond het zo overdone.
Zoiets dus en dan vooral als ze in de overdrive gaat;

Back