Haat aan

Da's toch verschrikkelijk zo nep, alleen maar effektbejag.
Ik vind het afgrijselijk.. ik snap niet dat dat gewoon legaal is, en al helemaal niet dat mensen daar naar willen luisteren. Maar ja. Ik begrijp wel meer niet.

Ze zouden eens een dubbelblinde test moeten doen, mensen die na Alicia keys gehoord te hebben manisch depressief zijn geworden en erger en mensen die niet Alicia keys hebben gehoord en hoe het daar mee ging.

Enzo.

-Bij zang die kreuntjes voordat het eerste woord komt (Barry White heeft hier met nadruk ontheffing :halleluja )
Ja, die! Hebben Amerikaanse zangers en zangeressen vaak last van en dan gaan ze meteen gekweld kijken. Alsof het dan oprechter overkomt. Krijg ik altijd kriebeljeuk van.

Zo'n apres-ski toeter trek ik ook niet. En het gebruik van accordeons in Nederlandstalige feestmuziek en schlagers. Terwijl het bijvoorbeeld bij Rowen Heze best een mooi instrument is.

Ik heb trouwens een diepgewortelde fascinatie voor die zangers zelf. Vaak aan de stevige kant met een te strak bloesje aan, waarvan de eerste 3 knoopjes los zitten. Gebleekte tanden en de haartjes strak in de gel. Bij iedere uithaal overdreven viiiiiiiiiiiibraaaaaaaaaatoooooooooooooooooooo! En bij die clips lopen ze ook heel vaak in de natuur, op de Keukenhof ofzo. Dan zie je een close-up van een margriet en panned die naar de zanger, die met ingestudeerde beweginkjes kweelt over de zon in je hart en dat soort dingen.

Ik vind het afgrijselijk.. ik snap niet dat dat gewoon legaal is
Het zou verboden moeten worden. :D

Ze zouden eens een dubbelblinde test moeten doen, mensen die na Alicia keys gehoord te hebben manisch depressief zijn geworden en erger en mensen die niet Alicia keys hebben gehoord en hoe het daar mee ging.
:D

Ik begin: 909 open hihat :r

Dan vind je mijn laatste release vast ook niet zo leuk:

🥴

Toen je begin jaren 90 dood werd gegooid met 909-open-hihat-house had ik er ook een sterke afkeer van. Als DJ heb ik me er ook lang in moeilijke bochten gewrongen om er omheen te werken maar uiteindelijk heb ik deze sound toch omarmd. Verder heb ik tegenwoordig niet geluiden die ik echt haat. Misschien bepaalde EDM sound die mij niet aanstaat en ook overdreven autotune die je vaak in moderne hip-hop en moombahton hoort maar kan me er ook niet echt aan storen

Ik wilde ook nog jumpstyle zeggen maar nu ik het zo terug zie kan ik er wel om lachen.

Bubbling dan?

Dan vind je mijn laatste release vast ook niet zo leuk:

🥴
Een prima voorbeeld: een track met veel muzikaliteit die compleet plat wordt geslagen door een 909 open hihat die enkel als onnodige 4/4 metronoom dient. Echt zonde.

Alles 909 & 303. Niet onlogisch dat er zooo véél kutzooi rommel muziek mee gemaakt is?
Moest al lang bij wet verboden zijn.

Een prima voorbeeld: een track met veel muzikaliteit die compleet plat wordt geslagen door een 909 open hihat die enkel als onnodige 4/4 metronoom dient. Echt zonde.

De open hihat heeft wel degelijk een functie hoor. Weg gelaten mist de track een hoop energie.

Wat ik ook haat is die keiharde snare uit de song Into the groove van Madonna.

Sowieso, al die keiharde snares haat ik.

Muziek van Beyonce, Coldplay en U2

cp.jpg

Back