Mag het een beetje harder?

Strakke track, dikke sound. Klinkt profi. Vind die drum fills vet gedaan.
Hoewel ik door de eerste en laatste twee minuten ben heen geskipt; heb daar zelf geen geduld meer voor, maar snap dat het misschien gebruikelijk is voor het genre. Voor mij kon dit ook in 4,5 minuut ofzo.

Hoewel ik door de eerste en laatste twee minuten ben heen geskipt; heb daar zelf geen geduld meer voor, maar snap dat het misschien gebruikelijk is voor het genre. Voor mij kon dit ook in 4,5 minuut ofzo.
Dat is het gegeven van een "extended mix" dat eerste en laatste stuk is voor de DJ om tracks in elkaar te mixen. Deze heeft inderdaad zelfs een extra lange intro en outtro. Dus ik begrijp je opmerking. :okdan:

Klinkt goed! Goede mix ook. Netjes gedaan!

Bij het luisteren kwamen de volgende ideeën in mij op:
- De off beat bass in mid intro iets van variatie geven. De afwisseling met de percussie is goed, maar iets van variatie in het geluid/ritme van die bass sound zou ik proberen om het nog net wat afwisselender te maken.
- Main melodie op bar 16 net een variatie geven tov bar 8 (bijvoorbeeld toevoegen hogere noot, maar niet dezelfde noot een octaaf hoger)
- Build up naar de main drop eventueel nog wat extra's geven met bijvoorbeeld chorus en/of flanger.
- Op de drop af en toe de kick voor 1 of 2 bars weglaten en snare roll ofzo toevoegen voor die twee bars. Hiermee geef je nog wat meer variatie aan de drums op de drop.

Mij heb je vanaf het begin, dikke track! Klinkt naar vervlogen tijden, toch wel gecombineerd met wat je vandaag de dag hoort :)

Op een gegeven moment hoor ik trouwens steeds 'in my mind, in my mind, in my mind, in my mind' in mijn mind ;)

Op een gegeven moment hoor ik trouwens steeds 'in my mind, in my mind, in my mind, in my mind' in mijn mind ;)

Dat is toch echt een andere track hoor! Maar je hebt gelijk, de lead sound heeft er wel wat van weg.

Lekker stevig hoor! Klinkt echt goed. Waar komt de (FM?) bass uit welke er in het begin in komt?
Ik vermoed dat je die harde offbeat stab bedoelt? Dat zijn samples die ik layer.

Dikke plaat hoor. Na een minuut ofzo had ik iets meer de richting van Orjan Nilsen verwacht, maar dat ging even ergens anders heen. Lekker ongenuanceerd oldschoold trancetrackje. Ik zou die drumfills wel iets spaarzamer toepassen in de op- en afbouw, maar goed, veel meer zou ik er ook niet aan veranderen. Met plezier geluisterd!

Dat is aardig rammen ja! Vind het net iets te veel drum fills in het begin (vanaf bar 33). Op anderhalve minuut word er mooi iets opgebouwd. Zou niet misstaan als je dit stuk bij bar 17 laad beginnen, maar misschien dat dit de plaat dan moeilijk laat mixen. Het stuk naar de break toe mag iets meer geluiden mogen hebben. Het is voor mij nu net iets te saai. Over de mix heb ik niet veel op te merken. De gehele track doet me denken aan een wat ouder tijdperk. Dit had ik als aan het begin (intro). Dat heeft wel wat. Al om al geen slechte plaat, alleen wat te lang. Had of korter gemogen of iets meer variatie.

Goede track! Idd beetje old school vibes, maar niets mis mee. Persoonlijk mis ik iets wat echt blijft hangen qua melodie, maar ja, deze stijl heeft dat niet perse nodig.

Ik ben 'm nog een beetje aan het fine-tunen, de sub wat wel erg aanwezig en hier en daar nog wat details toegevoegd. Ik heb een paar labels op het oog om hem naartoe te sturen.

OK, positieve reactie van het eerste label waar ik de track heb heen gestuurd, en ik heb hoog ingezet! :engel:

Als hij daar uit zou komen zou dat echt wel geweldig zijn! :halleluja

Back