Synth van het jaar 23

Haha ja dan nomineer ik ook m’n macbookpro met Ableton en Korg nano controller er zijn grenzen hè @rvanommen 😂 geintje uiteraard. Volgensmij is alles waar synthese uitkomt goed 😊

Laatst gewijzigd:
Voor mij is dat de Osmose, hoewel ik die niet als een synthesizer beschouw, gezien het zeer geringe aantal klankparameters dat je op het instrument kunt wijzigen. Om synthesizer te heten moet het totale geluid op het instrument zelf kunnen worden gemaakt, inclusief klankverloop en modulaties. Op het instrumentenlijstje van de nieuwe cd komt de Osmose daarom onder "Keyboards" te staan.

Niettemin is het een elektronisch instrument met synthesizerklanken en meer. De combinatie van het expressieve klavier en de gebruikte synthesevormen leidt tot mijn nominatie.

Ik heb hem vandaag precies een jaar in huis.

De Osmose heb ik voorbij laten gaan.
Kan het moeilijk verkroppen dat ik synth nit op schoot kan nemen en lekker sounds kan proggen.
Maar goed een vriend van me heeft er een en het is wel een geweldig instrument.
Wie weet ooit.
Dus keyboard van het jaar?

Mijn synth van 2023 is de Korg Z1.
Een sounddesign beest dat een enorme range aan tones kan.
Echt ziek dat een 20 jaar oude bak zo goed blijkt.

Bekijk bijlage 3843315

Zitten best juweeltjes tussen die oude bakken qua complexiteit en diepgang. Een van mijn favorieten is de Yamaha EX5r met tal van synth engines en een miljard opties en goede klank. Voelt wel een beetje als een videorecorder programmeren.

Mag ik nog een softsynth vermelden?
UVI Synth Anthology 4 crazy, één van de 2 of 3 aankopen in 23

De Z1 en EX5 lijken wel de enige in it's class. VA + FM + Physical modelling
Die zitten aardig in elkaars straatje.

De EX5r heeft VA en physical modelling maar geen FM, wel AWM2, een complete sampler en FDSP, een soort per voice convolution effect dat ik nog nooit op een andere synth gezien heb. Zelfs anno nu nog een krachtpatser.

Mag ik nog een softsynth vermelden?
UVI Synth Anthology 4 crazy, één van de 2 of 3 aankopen in 23
Ik vind uvi ook heel goed klinken. Hun samle techniek en gear is heel goed. Ik geloof dat ze eerst alles op 88.2 samplen met denk ik echt top notch spul want uiteindelijk zijn de wav’s 16 bit 44.1 en ja het klinkt allemaal top. Maar is die serie niet eerder een sample bank dan v.a. Maakt mij niet uit verder

Ik vind uvi ook heel goed klinken. Hun samle techniek en gear is heel goed. Ik geloof dat ze eerst alles op 88.2 samplen met denk ik echt top notch spul want uiteindelijk zijn de wav’s 16 bit 44.1 en ja het klinkt allemaal top. Maar is die serie niet eerder een sample bank dan v.a. Maakt mij niet uit verder
Ja,het beste wordt steeds beter.
Synth Anthology 4 zit boordevol krachtige functies en uitstekende klanken en levert de authentieke geluiden van 200 vintage en moderne hardware in een software-instrument met allerlei functies.
Je voegt diepte en detail toe en je creëert geluiden die nog nooit eerder zijn gehoord met de krachtige dubbellaagse engine van Synth Anthology 4.Je gebruikt het om twee synthgeluiden samen te voegen en de mix te moduleren.Als je wat opzoekt lees je wel wat reviews.Maar er zit zoiets UVI achtige sound in, dat je eigelijk direct doe besluiten wel of niet van de UVI klanken te houden.Ja,UVI is een soort zwartwit verhaal.Je houdt ervan of helemaal niet.

Laatst gewijzigd:
De EX5r heeft VA en physical modelling maar geen FM, wel AWM2, een complete sampler en FDSP, een soort per voice convolution effect dat ik nog nooit op een andere synth gezien heb. Zelfs anno nu nog een krachtpatser.
Ja, dat watereffect heb ik vorig jaar weer eens gebruikt op een stuk. Reden genoeg om mijn EX-5 niet te verkopen maar ik gebruik hem te weinig.

Voor mij is het “Make Noise Shared system” de winnaar van ‘23.
Ja echt mooi spul, die case had ik nooit weg moeten doen met die handige cv strip in het midden. Min punt vind ik wel het graphic design van MN.

Back