Synth van het jaar 23

Dit jaar washetvoor mij de moog grandmother

Maar wanneer die is uitgekomen precies weet ik niet , maar ik nomineer haar voor dit jaar 😊

Mijn gear of the year qua lol in plaats van release datum is een strijd tussen de Soma Pulsar-23 en Roland SP-404 mk II. De eerste omdat het zo'n bijzonder en goed klinkend ding is met eindeloze mogelijkheden, de tweede omdat ik eindelijk een hardware sampler heb gevonden die gewoon doet wat ik wil en mee in plaats van tegen lijkt te werken, en niet probeert een (matige) DAW te zijn.

VR headset zal binnen een paar jaar de synth van het jaar worden als we in de nabije toekomst praten.Leuk met je mooie ogen en met je vingers je synth bespeelt.Een virtuele synth voor je met 100 filters en draaiknoppen,modulatiemogelijkhedenen en ze zijn er mee bezig.

Laatst gewijzigd:
Je gaat nog maar één ding nodig hebben dan.Dan kunt je bv op de WC een knaller van een hit maken.😄

Behringer Poly D. Begin dit jaar gekocht, nog relatief weinig mee gedaan, maar erg toffe sound en soort van begrijpelijke interface. Het hele analoge synth wereldje is redelijk nieuw voor me, maar dit is de eerste die me niet intimideert.

In de categorie 16 stemmig analoog met polyfone aftertouch en onder de 1400 euro nomineer ik de Behringer UBXA

In de categorie semi modular met patchmatrix de Erica Syntrx 2

In de categorie TB303 clone de Behringer TD3 MO

Ja hoor es jungs maar als jullie de Osmose niet noemen betekent dat jullie er de ballen verstand van hebben.

Ok 1800,- voor Osmose maar eigenlijk heel cheap vergeleken met eerdere synths met EagenMatrix
Vind dit zeker een contender.

UBXA
Super Gemini
Osmose

Gouden tijden.
Ik mot het doen met Frankenstein Synths

Screenshot 2023-12-28 at 13.22.03.png

Wat brengt me het jaar 24?Vraag me dat maar in 25.

In de categorie Poly Eurorack zou ik toch deze module van dreadbox willen noemen en met name de mogelijkheid tot multitimbrale koppel mogelijkheden en midi. Klinkt in mijn oren fantastisch. Losse module 298. Hele set zoals op video 1199,-

De synth van 2023 is de Ghost. Want zowat alles wat ik in 2023 probeerde kopen of verkopen eindigde uiteindelijk in een ghost. Met andere woorden: de andere partij die plots zonder aanleiding niks meer van zich laat horen. Ik wil iets kopen voor hun vraagprijs, ik ga akkoord met hun bod, je kan het zo gek niet bedenken, het eindigt in een ghost. Mega populaire synth.

Back