Synth van het jaar 23

Heb je die weg gedaan? Waarom?
Ik ben ook geintreseerd in MN.
Maar mijn eurorack zit behoorlijk vol.
Wobblebug, DPO, Maths en Spectraphon wil ik graag bij.

Heb je die weg gedaan? Waarom?
ja ik was eigenlijk helemaal gestopt en ging alleen met Ableton verder. Had wel veel gesampeld van modular. Ik had trouwens ook het statief erbij zie dat ie nu 200,- is 😳

Mijn studio maatje had ook alles van MN en Cwejman.

Ik meer Rossum en ACL

Laatst gewijzigd:
Ja echt mooi spul, die case had ik nooit weg moeten doen met die handige cv strip in het midden.
Die deed je weg en je gaat nu verder met de Boomstar en de West Pest, da's toch een flinke verandering.
En eigenlijk vindt je het jammer, ik zie je over een jaar zomaar weer met een flinke case.

Die deed je weg en je gaat nu verder met de Boomstar en de West Pest, da's toch een flinke verandering.
ja komt puur door mn uno synth pro-x omdat daar dus cv en mod matrix en audio in op zit. Daarnaast bijzonder filter.. dus ja..
Verder had ik ook nooit iets gedaan met west coast.. en studio electronics heb ik al eerder gehad.. heb idd een hele luxe set weggedaan maar full modular ga
ik nooit meer. kost mij teveel tijd en vind het duur ook. Klinkt wel top.

Je en nog een punt, ik zoek nu idd in goedkopere modellen.. ik ga niet meer zoveel uitgeven. Dus probeer krentjes uit de pap te halen.

Nou daar heb je weinig aan die paar CC's.
Is er geen sysex implementatie zodat je een controller kan proggen?

Nou daar heb je weinig aan die paar CC's.
Is er geen sysex implementatie zodat je een controller kan proggen?
Nou ik kreeg van expressivee zelfs een verkeerde link. Over midi note data.. maar toen kwam ik iets verder. Ja macro's beter iets dan niets..
Sysex zou mooi zijn..

VR headset zal binnen een paar jaar de synth van het jaar worden als we in de nabije toekomst praten.Leuk met je mooie ogen en met je vingers je synth bespeelt.Een virtuele synth voor je met 100 filters en draaiknoppen,modulatiemogelijkhedenen en ze zijn er mee bezig.
Ik heb een aantal apps/synths op mijn VR headset (Meta Quest 3), het zal nog wel even duren voordat dat mainstream wordt. Met de verbeterde handbesturing (ipv controllers) en pancake lenzen (voor verbeterd zicht) is het met de nieuwe Quest wel weer een stap voorwaarts. Het wordt steeds meer een tussenstap tussen hardware en in the box werken. Het voordeel is dat koppelingen met DAW's mogelijk zijn ook met Augmented/Mixed reality, je staat dan de synth/drum/theremin te bespelen in je kamer en kunt je DAW ook nog bedienen. Of met de interactie in de VR apps plugins in je DAW aansturen, of hardware synths natuurlijk (met een omweggetje). Vooralsnog zie ik mezelf geen composities maken in de VR omgeving maar als spielerei is het toch wel erg leuk. Beetje airdrummen in de huiskamer... 8)

Ik heb bv Virtuoso en Patchworld:

Korg heeft trouwens ook een VR app, maar die vind ik nog wat te prijzig voor wat ik lees een vrij buggy app. Maar wel goed dat ook een grotere speler daarmee bezig is.

Synth sampler drumbak die ik kocht in 2023 en een vernoeming verdient?

Euh… ik kocht vanalles. Maar of er nu iets de moeite is… om te delen… ik denk nog wat langer na maar denk echt niks

O ja de oberheim dx. Eigenlijk 40 jaar oud maar wie is daar scherp genoeg voor om dat op te merken als ik t niet zei? 😅

Synth sampler drumbak die ik kocht in 2023 en een vernoeming verdient?
Euh… ik kocht vanalles. Maar of er nu iets de moeite is… om te delen… ik denk nog wat langer na maar denk echt niks
Ik ben wel benieuwd naar de Syntrx ll omdat ik daar zo vaak naar geluisterd heb en hem zo te gek lijkt.. in welke klasse kwa sound zou je hem zetten?

In de klasse ’een keer aangehad en geen zin in’
is er nog steeds, staat te wachten op n gouden mandje. Ik kan me zelfs niet motiveren om m te leren.

Spannend hoor dit..

Screenshot 2024-01-17 at 14.30.31.png

Gewoon 1 keurmerk.. en geen gezeik met jaartallen.. SF bepaald en iedereen die er anders over denkt gaat maar naar een ander forum.. :D

Bekijk bijlage 3844206

hahaha maar dan wel een hele beknopte review schrijven van synth die we niet hebben :-)

Ik zeg de beste synth is er een waar 'Korg' op staat.
Korg betekent in het japans geloof ik ook 'beste synth'

Ja, net zoiets als TL-buis: Korg = topsynth.

Korg - Wikipedia : Keio sold the organ under the name KORG, created by using the first letter of each founder's name plus RG from their planned emphasis on products targeted for the organ market (emphasizing the letters R and G in the word organ).

In het stuk staat ook wat ze met Yamaha te maken hebben gehad.

Ja ik loop gewoon fanboy fud te verspreiden.

Dat van "In 1989, KORG recruited the design team from Sequential Circuits " wist ik niet.

Recent las ik dat al die onderscheidingen op n fles wijn pure onzin zijn om de boel kwijt te geraken

Back