Alex Ball - A Bit Fat Sampling Video

20hz

..to the beat of the drum
Ik had al eens eerder video's van Alex Ball gezien. Hij doet ook veel reviews van synths (ook zeker de moeite van het kijken waard!).

In deze video doet hij iets heel inspirerends. Je moet wat muzikalre aangelegd zijn, maar er zijn meerdere invulling bij te bedenken. M.b.t. samplen en rechten is hij eerst eigen werken gaan maken en deze daarna gaan sampelen om er iets nieuws mee te maken. Enorm inspirerend en leuk om te zien hoe hij het hele proces ook in beeld brengt.

Voor de inspiratie in 2024!

Ik hoop dat ie een verse versie doet met de juiste gear... Een odyssey (Pyrolator zegt zelfs de 2600) en de ARP sequencer... ipv de ms20 en sq10

Ms20 heeft de balls niet to get into the ballpark (see what i did here)
Conny had een odyssey (en een 2600?) en de arp seq en moest lachen met de bleepy korgs.

Ik had zonder t te weten dit al ontdekt: mijn ms20 komt nergens vergeleken met de odyssey, of zelfs de pro one. DAT IS PAS POWER vs de ms20

Laatst gewijzigd:
Een MS20 is lekker veelzijdige karakter bak met weinig Alex Ballen.
Een ARP 2600 of Pro One hebben wel ballen.
Maar ballen is niet alles.
Als iedereen ballen heeft dan is er snel weinig ruimte in de mix over.

De Pro One en ARP 2600M zijn twee synths die ik nog steeds graag lust. Maar de MS20 houd zijn plaats.

absoluut, ze hebben elks hun doel. Ms20's werken prima samen met n andere bak met ballen om de rest te doen :)

Mss moet ik eens een ms20 vs odyssey musolini sequence maken en op yt zwieren. Of beyer nog, een ander DAF nummer dat ik nog niet deed. Maar ze zijn niet allen even simpel om te doen.
Had graag allen gegen allen gedaan. POWAHH
of verschwende deine jugend... Mjam

Der Mussolini is right on the Ball (pun intended), maar met Liaisons Dangereuses gaat hij ver de mist in. Blijft een gave gast, met meer dan genoeg zelfspot. Kunnen de Shoebridges en Bobeats van deze wereld wel het eea van leren

Der Mussolini is right on the Ball (pun intended), maar met Liaisons Dangereuses gaat hij ver de mist in. Blijft een gave gast, met meer dan genoeg zelfspot. Kunnen de Shoebridges en Bobeats van deze wereld wel het eea van leren
Haha ow die shoebridge is toch wel beter dan bobeats hoor. Shoe is wat serieus maar hij weet wel heel goed waar ie over praat. Die man houdt echt veel van synths En laatst verraste ie me zowaar met een meme grapje aan het einde van een video waarin hij zichzelf in typische domme influencer meme thumbnails plaatste :)
Die bobeats is een absolute op zichzelf verliefde ijdeltuit nitwit sellout boy, en zn reviews zeggen vaak een stuk minder dan wat je in een minuut van een specsheet kan aflezen, maar ja daar schijnt toch heel veel publiek voor te zijn.

Ben ook geen enorme fan van BoBeats, maar hij heeft me toch mooi een Solar-42 verkocht :D

Wel een beetje in tandem met Benn Jordan (waar ik OOK al geen fan van ben als zure ouwe elitist), die kopte hem in.

Als die oelewappers mij een toestel kunnen verkopen moet het wel echt goed zijn. Nu maar wachten op de bezorging :D

Shoebridge sla ik standaard over, die man is zo saai dat ik al in slaap val voordat ik de stopknop kan vinden.

Ik hoop dat ie een verse versie doet met de juiste gear... Een odyssey (Pyrolator zegt zelfs de 2600) en de ARP sequencer... ipv de ms20 en sq10

Ms20 heeft de balls niet to get into the ballpark (see what i did here)
Conny had een odyssey (en een 2600?) en de arp seq en moest lachen met de bleepy korgs.

Ik had zonder t te weten dit al ontdekt: mijn ms20 komt nergens vergeleken met de odyssey, of zelfs de pro one. DAT IS PAS POWER vs de ms20
Dan mag Alex Ball wel een rectificatie doen! Hij zat er ook naast met zijn manier om de SQ-10 met de MS-20 te transponeren. Maar hij reageert altijd positief op mijn commentaren op zijn video's, waar ik graag naar kijk. Net als naar die van Tim Shoebridge (ook vriend op FB). Een verademing naast de jachtige Loopop of de gladde, inhoudsloze BoBeats maar ook naar hun video's kijk ik, als het onderwerp me aanspreekt.

maar ook naar hun video's kijk ik, als het onderwerp me aanspreekt.
Ja, ik zoek vaker op het betreffende toestel en neem de presentator dan maar voor lief. Mijn go-to's op Youtube zijn LoopOp als ik een videomanual wil zien, SonicState voor gewoon fijne reviews (mits door Nick Batt, die Gaz vind ik niks) en AudioPilz/Bad Gear vaste prik op vrijdagmiddag voor de entertainment, memes en 'dark horses' gear. Youtubers in de irritatiezone sla ik graag over tenzij ze iets reviewen of demo'en waar ik ECHT heel nieuwsgierig naar ben.

Back