Levenslang

klinkske

boeketje voor de vrouw
Zoals je me kent, 2 sporen, elk spoor in één keer, zero edits, lots of fucks given. einde mocht mss nog wat meer fucked up (dramatisch) met die mutes op de percussie en synth maar t is wat t is.

Ik vind dat je een leuke manier van muziek maken hebt.

levert ruwe producties op, waarvan ik me kan voorstellen dat je er met goede moed achter staat met die ' t is wat t is' mentaliteit.
Het lijkt op niks anders wat ik ken (maar misschien rijkt mijn kennis van obscure muziek niet ver genoeg?).

heel eerlijk... Voor mij is het meestal niet gemaakt... meestal niet helemaal mn stijl, maar toch vind ik het leuk om jou muziek aan te klikken en te beluisteren.
kan de ene keer weer compleet anders zijn weer dan de andere, en vind het ook gewoon wel leuk om te horen wat je met je synths doet.

Dank voor de comment.
tja ik probeer koppig niks typisch te doen. Dus geen strofe en refrein… geen daw. Niet rijmen.
je hoort de cirklon, sh101 hydrasynth en een Dx die overstuurt wordt door n submixer.
tekst had ik nog liggen, er ff over gelult en klaar.

het is nogal diy punk denk k… de mensen die dit lusten zijn vast erg beperkt hihi
ik heb m al vaak zelf herluisterd. Dat gebeurt zeker niet altijd. Ik maak vooral muziek voor mezelf. En ik zat nog met een ei. Ik durf t online zetten… maar aan mijn mams laten horen? Nee…

Ik vind m tof! Jammer dat ik je moeder niet ben, want je zou m zo op mogen zetten terwijl je op de koffie komt!

Kan wel een goed sfeertje neerzetten wat de moeie van het luisteren waard is.
Alleen had ik graag de tekst kunnen verstaan.
Dat kan via limmitting en mixing of sidechain altijd nog als de sporen nog ergens `los` te bereiken / bewaard zijn.
`k ben er zelf ook mee bezig Muziek limmitten, spraak limmitten met koptelfoon tegen rondzingen.
En die twee mixen en ook weer limmitten in een verhouding dat de spraak verstaanbaar blijft.
Zelf gebruik ik de allergoedkoopste koptelefoon want die heb ik uitgeprobeerd en die zingt minder rond door de koptelefoon heen.
De duurdere gaat piepen met limmitting. Het gaat alleen om de goede verhouding als eindresultaat..

Dank om te luisteren…Oei en ik dacht net dat de vocal veel te luid was.

Tekst: ongeveer want ik herhaal soms

En toen was ik daar

K had er niet om gevraagd

Omringd door liefde

Maar t deed niet veel

Tranen met tuiten, gehuild en nog

ben alleen maar alleen

voor altijd ontroostbaar

Maar t verdriet gaat nergens heen

Je komt nooit terug

Ik was je al kwijt

Ik moet dan maar voort

Geen mens die t begrijpt

Kom niks tekort

Een onmetelijk gat

Zit diep in mijn ziel

Het is niet op te vullen

En elk jaar opnieuw

Viert de wereld de dag

Dat jij er niet was

Maar t doet me echt pijn

als mensen me zeggen

dat ik voor jou gelukkig moet zijn

Ik functioneer niet

Ik modder wat aan

Waarom kreeg ik de kans

Wat heb ik misdaan

Zullen we ruilen

Dat zat jij nu hier

Ik heb er niet om gevraagd

ik heb hier geen vreugde

er is niks fijns aan

vertel me alsjeblieft

wat heb ik misdaan?

ik moet kansen maar grijpen

die jij nooit kreeg

leven voor twee

dat maakt men me wijs

maar ze zijn idioot

hebben geen besef

zonder jou is alles hol

dus ik krijg nooit een antwoord

waarom mocht ik wel

was het dan een wedstrijd?

die ik verloor

het blijft eeuwig stil

twee verspilde levens

ik kreeg levenslang

Als muziek even makkelijk maken was als schrijven, had ik elke week een liedje :D
Ik zit alweer 2 dagen te vloeken op Machine waar ik een daft punk achtige disco loop filter sweep french dance track uit wil pleuren, pure ergernis. Ik weet namelijk goed wat ik wil horen, maar t maakt niet uit waar ik de blokjes zet met samples, het is nooit goed genoeg.

Waar wil je heen met je muziek? Je kan wel 'lekker heel rebels' ,''alle regels aan je laars lappen'', maar dan is het resultaat wel dat dit met koptelefoon bijna niet te beluisteren is zonder mijn oren te beschadigen hahaha :P Die S-klank bijvoorbeeld op je vocal... auw! Dat snijdt echt. Niet prettig! Dan moet ik echt het volume drastisch zachter zetten. En dat kan toch de bedoeling niet zijn!
Dus weg met die luiheid en 'desinteresse' van je (hopelijk geen bij-effect van te veel wiet rokuh), en aan de bak jij om jezelf muzikaal te gaan bijspijkeren!

Een de-esser op je vocal is toch wat hier iig heel hard nodig is.

Beter besteed je je tijd goed om je muziek tot hogere niveaus te gaan tillen. Talent is aanwezig. Je doet me wat denken aan Spinvis.

Laatst gewijzigd:
Mja ik heb dat niet. Ik heb m gemaakt met hoofdtelefoon, de nieuwe draadloze aiaiai en 3 keer herluisterd met de hd25 en die s is me niet opgevallen.

Maar ik check t! Zeker wel belangrijk. Dank

En nee ik doe geen drugs. Ik doe zelfs geen drank meer (als in 0) sinds mid december

Het valt niet altijd mee.
Op zoek naar m`n eigen `juweeltjes` had ik al zoveel opgenomen dat ik dagen lang alleen maar aan het deleten ben geweest vanwege de erbarmelijke kwalteit.
En dat was nog in wav en geen mp3. Want met mp3 verlies je daarna toch het een en ander lijkt me.
En nog had ik iets gevonden voor de contest. Daarom snel wat nieuws in elkaar geflanst.
Maar ik bleef doorzoeken.
En ik kwam prachtig spul tegen. Oude bekende proffesionele trukendozen.
Bijvoorbeeld een versnelling er aan geven met dezelfde toonhoogte.
Eerst dacht ik dat ik het niet zelf gemaakt had zo goed als het was.
Maar dat bleek niet zo.
Het blijkt dat je ritme enorm veel strakker wordt als je het eerst traag inspreekt en daarna computermatig versneld.
De (naukeurige) verstaanbaarheid neemt ook enorm toe en het doet niet verveeld of saai aan.
Probeer het eens.

Je stijl heeft wel wat weg van The Horrorist :

Hou ik persoonlijk ook wel van. Ik vind je nummers met Engelse teksten wel beter klinken moet ik zeggen (heeft meer met mijn voorkeur te maken).
Mocht je een keer iets hebben liggen aan vocals wil ik er best een electro-techno track van proberen te maken :)

@H-Man

Was net aan t zchrijven tijdens t soep eten. Zoiets?

I m restless

My mixrochips never sleep
I calculated the lifespan
And wonder what firmware i ll keep

I reflash my cpu
And seek a rendez vous
The fan is dusty
A leaky battery

I need a total rehaul
To keep my sounds noise free

Encoder overload
Scratchy faders
Obsolete
Sticky pads
Oops by display died

kwestie van n onderwerp, is maar n basisje

@H-Man

Was net aan t zchrijven tijdens t soep eten. Zoiets?

I m restless

My mixrochips never sleep
I calculated the lifespan
And wonder what firmware i ll keep

I reflash my cpu
And seek a rendez vous
The fan is dusty
A leaky battery

I need a total rehaul
To keep my sounds noise free

Encoder overload
Scratchy faders
Obsolete
Sticky pads
Oops by display died

kwestie van n onderwerp, is maar n basisje
Haha, jazeker! Eigenlijk gelijk een schot in de roos. En een leuk thema. Als je het op een ritme kan inzingen, laten we zeggen op een snelheid van 125 BPM zie ik al iets voor me hoor :okdan:

zal iets voor einde vd week zijn dan. Mss gooi ik er nog wat glitches bij in zoals n falende machine kan? Cool. Laat ons de rest via pm doen

xx

Vroeger dacht ik dat je altijd heel goed op de toetsen (of andere dingen) moest zijn.
Maar dat is niet zo. Zelfs de meeste beroemde muzikanten zijn niet zo goed in alles.
Belangrijker :
Goede verstaanbare intonatie. Neerzetten, producing.
Goede mix verhoudingen, met instrumentaal of ander geluiden, ritme, wat variatie smaak opvulling, verzin maar wat.
Zelf ben ik er ook nog niet maar mooi om te zien dat er hier bij Klinkske ook al verbetering in zit over de brede linie.
Aan het einde van m`n laatste contest inzending zette ik ook een hopelijk leuk min of meer verstaanbaar babbel sfeertje neer daar te beluisteren.

Laatst gewijzigd:
Back