3 steps ahead tribute op ground zero

Heb z'n live set op Thunderdome 97 grijs gedraaid. Kan me ook nog z'n interview herinneren op de Thunderdome 99 video. Trots, en strak van de xtc, verteld ie dat z'n nieuwe album op een Macintosh is gemaakt. Hij was net even iets anders in de soort hardcore hij maakte, en kon zijn muziek altijd goed waarderen. Ze hadden toen, vlak voordat hij ging, een benefiet concert voor hem georganiseerd in de Fun (Hemkade). Leuk feest en mooie herinneringen aan die tijd. Ben nu meteen even de Thunderdome 97 cd aan het luisteren.

Heb z'n live set op Thunderdome 97 grijs gedraaid. Kan me ook nog z'n interview herinneren op de Thunderdome 99 video. Trots, en strak van de xtc, verteld ie dat z'n nieuwe album op een Macintosh is gemaakt. Hij was net even iets anders in de soort hardcore hij maakte, en kon zijn muziek altijd goed waarderen. Ze hadden toen, vlak voordat hij ging, een benefiet concert voor hem georganiseerd in de Fun (Hemkade). Leuk feest en mooie herinneringen aan die tijd. Ben nu meteen even de Thunderdome 97 cd aan het luisteren.
Bij Thunderdome in Thialff had ik hem meegemaakt.

Hij was een behoorlijk markant figuur: hij had ooit een gecombineerd Ajax/Feyenoord shirt aan..
Dat werd hem niet in dank afgenomen

Bij Thunderdome in Thialff had ik hem meegemaakt.

Hij was een behoorlijk markant figuur: hij had ooit een gecombineerd Ajax/Feyenoord shirt aan..
Dat werd hem niet in dank afgenomen

Als dat die in 99 was, dan was ik daar ook bij. Machtig feest feest was dat, met die kooien die naar beneden gingen, die slijptols die vonken maaken in de torens, het ID&T logo dat zo nu en dan in de fik werd gezet. Wat toen 17, en vond dat super vet. Wat een tijd was dat. En Neophyte, die toen afsloot, vertelde dat er gratis bier was bij de bar. Kreeg toen zo'n tray met 6 verse biertjes mee, voor nop.

Ze hadden toen, vlak voordat hij ging, een benefiet concert voor hem georganiseerd in de Fun (Hemkade). Leuk feest en mooie herinneringen aan die tijd. Ben nu meteen even de Thunderdome 97 cd aan het luisteren.
Yeah, daar was ik ook nog bij. Wel bijzonder dat dat gebeurde. Er liep ook een beul van een uitsmijter in die zaal, die plukte je zo van de vloer en smeet je buiten.

Wat daar ook nog voor mij speciaal was, dat Erik Ypma (Dione) tegen Sebas Hoff (Promo) zei: als die Chris zo door gaat, kan die volgend jaar wel op TTM. Was rete trots dat ie dat zei. Ondertussen is dat nog niet gebeurd, hehe.

Zijn set op de eerste mystery land was mijn eerste kennismaking. Geluidskwaliteit is niet super als ik het album nu terug luister maar wat een energie zat daar in.

Lang geleden zijn interview in Thunder magazine gelezen. Ik kan mij nog herinneren dat er iets in stond dat hij geen muzikale achtergrond had of geen muzieknoten kon lezen maar alles zelf had aangeleerd. Toen ik dat las dacht ik, cool dus ik kan het ook gewoon leren.

Als dat die in 99 was, dan was ik daar ook bij. Machtig feest feest was dat, met die kooien die naar beneden gingen, die slijptols die vonken maaken in de torens, het ID&T logo dat zo nu en dan in de fik werd gezet. Wat toen 17, en vond dat super vet. Wat een tijd was dat. En Neophyte, die toen afsloot, vertelde dat er gratis bier was bij de bar. Kreeg toen zo'n tray met 6 verse biertjes mee, voor nop.
Klopt, dat was in 99. Ik geloof dat je een kaartje gratis kreeg bij de cd Thunderdome 99. Ik had helaas dat kaartje misgelopen en kreeg hem toen van mijn ouders. Ik was toen 16 jaar. Dat bruine Thunderdome 99 shirt had ik toen nog gekocht.

Mijn eerste hardcore feest (A nightmare in Rotterdam) was in 1992 of 1993 in de Energiehal in Rotterdam.

Was tevens ook mijn laatste.. wat een herrie man.. :D

Ik zie dat hij (net als de andere hardcoreproducers van toen) een SH101 en een TR909. Werden ze toen nieuw gekocht of 2ehands?

Cool, had ik nog niet voorbij zien komen.

Er is blijkbaar tegenwoordig ook weer 3 steps ahead merchandise verkrijgbaar, al zijn de bomberjacks al uitverkocht:

Ik vermoed dat ik ook bij die Thunderdome was, kan me ook kooien die naar beneden kwamen herinneren :D

Ik zie dat hij (net als de andere hardcoreproducers van toen) een SH101 en een TR909. Werden ze toen nieuw gekocht of 2ehands?
Nieuw lijkt me heel sterk, was zo'n 10 jaar nadat ze uitkwamen dus ik denk niet dat ze ergens in winkel onder het stof vandaan kwamen.
2ehands toen prima te krijgen, via de vondst ofzo.
Uiteindelijk was vooral de alpha juno erg duur in NL, zo'n 1000 gulden.

Nieuw lijkt me heel sterk, was zo'n 10 jaar nadat ze uitkwamen dus ik denk niet dat ze ergens in winkel onder het stof vandaan kwamen.
2ehands toen prima te krijgen, via de vondst ofzo.
Uiteindelijk was vooral de alpha juno erg duur in NL, zo'n 1000 gulden.
Ik wou net zeggen. Meeste spullen zijn in de jaren 80 geproduceerd..

Back