Muziek gegenereerd door AI (Udio, Suno)

Interessante technieken die hij gebruikt. Vooral dat het onhoorbaar is (ben benieuwd wat de audiophile community daar van vindt). Zou het alleen niet relatief makkelijk zijn om weer AI zo te trainen dat de 'stoordata' eruit wordt gefilterd?

Ik had nog een track liggen waarin ik wel wat female vocals kon gebruiken dus vanochtend even m'n eigen vocale track geupload en aangegeven dat ik een dreamy, jazzy female vocal wilde, de stem was oké maar m'n melodie daar was niets van over, het leek er totaal niet op.
Wel jammer want ik had de hoop dat dit me uit de brand zou helpen qua vocals.
Ik heb zojuist even m'n vocal lijntje geupload naar Audimee en dat was niet zo slecht, het leek aardig op wat ik had ingezongen moet ik zeggen alleen toen ik het in Ableton in de track zette was het tempo niet helemaal gelijk dus moet ik het wat aanpassen hier en daar en dan kan ik er mee leven.
Weet iemand nog een goed alternatief voor Audimee trouwens want dan kan ik die ook nog uitproberen.

Ik had nog een track liggen waarin ik wel wat female vocals kon gebruiken dus vanochtend even m'n eigen vocale track geupload en aangegeven dat ik een dreamy, jazzy female vocal wilde, de stem was oké maar m'n melodie daar was niets van over, het leek er totaal niet op.
Wel jammer want ik had de hoop dat dit me uit de brand zou helpen qua vocals.
Ik heb zojuist even m'n vocal lijntje geupload naar Audimee en dat was niet zo slecht, het leek aardig op wat ik had ingezongen moet ik zeggen alleen toen ik het in Ableton in de track zette was het tempo niet helemaal gelijk dus moet ik het wat aanpassen hier en daar en dan kan ik er mee leven.
Weet iemand nog een goed alternatief voor Audimee trouwens want dan kan ik die ook nog uitproberen.
Geen alternatief maar Audimee gebruik ik wel vaker. Ideaal voor extra lijnen als je al vocal hebt. Ik heb nog nooit issues gehad met tempo. Misschien een instelling?

Vreemd. Heb ik nog nooit gehad.
Misschien stond auto-warp aan?
Ik heb vanochtend opnieuw geprobeerd en ik denk dat ik 't weet, m'n vocal track is in die track 72 bpm en ik heb nu opnieuw even een nieuwe track geopend, de bpm weer op 72 gezet en m'n vocal track gekopieerd naar de nieuwe track en daaronder voiceAI geopend.
Dan neemt de plugin in z'n eigen geheugen dat op en niet op de track zelf, dan proces je deze en zet deze in de Soundworks folder, als ik 'm dan drop in Ableton dan gaat ie wel in de goede bpm en loopt de stem synchroon met m'n eigen vocal track maar het gekke is dat de wav file van voiceAI qua timing verloopt alsof die op een ander tempo staat, da's heel vreemd.

Kunnen jullie 'ns vertellen hoe jullie een bestaande vocal line opnieuw opnemen met voiceAI en deze gelijk op de track in Abeton komt ipv in de folder van Soundworks?
Want als ik als input m'n eigen vocale track instel op die van Soundworks en op record zet dan kopiëert ie m'n eigen stem, of doe ik iets helemaal anders dan jullie doen?
Hoe is jullie werkwijze met deze plugin?

Ik heb enkel audimee gebruikt en niet voiceAI. Bij audimee gewoon via de website downloaden en de sample in Ableton zetten.

Ik heb enkel audimee gebruikt en niet voiceAI. Bij audimee gewoon via de website downloaden en de sample in Ableton zetten.
Ah ja natuurlijjk, ik had 2 programma's gebruikt en ik haalde deze door elkaar toen ik antwoord gaf.

Kwam zojuist een clip tegen van een muzikant die Suno gebruikte om ideetjes verder uit te werken.
Tot nu toe dacht ik dat Suno leuk was als ideëen machine om een begin te hebben en dat je zelf er verder mee aan de gang gaat want zelf een track maken is toch datgene wat het leuk maakt.
Hij liet zien dat je nu een mogelijkheid hebt om je eigen idee of track te uploaden en dan kan je precies aangeven wat je graag wilt; dus wel de tekst maar in een andere stijl of wel de struktuur van de track maar betere bass of zo, you name it.
Zo kan je ook tracks waar je mee bent vastgelopen of een oude track die je nog hebt liggen verder uitwerken en dat doet Suno heel behoorlijk vind ik;

Wow. 1 prompt en gelijk vier resultaten: allemaal VEEL beter dan Udio. Wat gaat dit allemaal hard zeg.

Ik zag net een clipje van iemand die vertelde dat WavTool door Suno is overgenomen en dat Suno binnenkort waarschijnlijk steeds meer een daw gaat worden, precies waar ik zaterdag al over postte hierboven.
Ik ben nu zelf weer met een track bezig en dat kost me best wel wat moeite omdat ik mooie akkoorden er in wil verwerken maar ik niet zo'n diepgaande theoretische kennis bezit en het meeste op het gehoor doe, maar ondanks dat het wel wat werk is blijf ik het zo doen omdat zo'n Suno je het hele proces uit handen neemt en binnen no time iets maakt wat wellicht beter is dan ik zelf zou maken maar al het plezier van het creëeren is ook weg.
Hetzelfde als je soep maakt of een blik opentrekt.
Ik snap dat het voor luie mensen verleidelijk is of voor mensen met commerciële doeleinden maar ik hou het voorlopig maar bij het ambacht, aangezien ik zelf niet zing zie ik me op een gegeven moment daar nog wel met AI aan de gang want ik hou zeker van tracks met goede zang.
Zijn er al forumleden die er regelmatig mee werken eigenlijk?

Ik heb een folder vol met speciaal om te sampelen stukjes funk, soul en jazz gemaakt. Die kan ik dan zorgeloos opknippen, flippen, reversen, glitchen etc. zonder dat er een kip naar zal kakelen. Toch prettig.

Wat wel stoort is de geluidskwaliteit: die is bij Suno veel beter. Ook zijn de rare, ongemakkelijke solo's gewoon irritant, maar omdat ik toch maar een paar sec. nodig heb van elk stukje voor tracks in een lofi urban downtempo project en zelf de solo's wel voor mijn rekening neem, boeit dat niks.

Smaken verschillen. Een oude zuurpruim vind de muziek van vroeger beter, maar de jeugd vind de muziek van nu beter.

En waarom zou een artiest/platenmaatschappij veel tijd uittrekken voor een album? Simpelweg omdat produceren nu veel makkelijker en goedkoper is dan vroeger en er véél meer geld te verdienen is aan ieder jaar een nieuw album. Kan je zeggen dat het nu alleen maar om geld verdienen draait, maar dat is echt de grootste onzin die er bestaat, er zijn weinig muzikanten zo rijk geworden als bijv. de Beatles en Michael Jackson.

Muziek wordt niet alleen maar gratis gestreamd en gedownload. Artiesten worden gewoon betaald door Apple, Spotify, etc. Dat is niet voldoende voor een kleine muzikant om van te leven, maar met alle respect dan zegt dat meer over die muzikant.

Je doet net of geld verdienen slecht is, maar als er vraag is wordt er (veel) geld verdiend. Helemaal niets mee, zo werkt de economie.
Hola.

Eenoude zuurpruim vind de muziek van vroeger beter, maar de jeugd vind de muziek van nu beter.
Wat je schrijft

Je gaat me toch niet vertellen dat al die dertienjarige smaak of kennis hebben het.
Zij praten elkaar na.
En de jaren erna blijven zij nog
Steeds zonder ontwikkeling naar rotzooi luisteren.

Groeten van andreos.

Back