nummer 4 is echt incognito, die licks op die EP zijn geweldig (blazers ook), die EP licks gelijk maar even 'gestolen' en in mijn licks library uitgeschreven. Gaaf!
Ga je dat ook echt (kunnen) 'naspelen' op Trombone of Saxofoon?? Dat is wat ik bedoel. Het overgrote AI geproduceerde deel van instrumentpartijen en vocalen houdt geen rekening met wat echt mogelijk is, of hoe het op een echt instrument of uitgevoerd door een human geklonken zou hebben.
Bv 'Pitch falls' die niet mogelijk zijn.. onmogelijke hammer-on / pull-off combi's (op gitaar) waar je in een poging het te benaderen alleen al RSI klachten van krijgt.
Er zijn ook best veel Tutorials over nagespeelde liedjes. Soms ook op een compleet 'eigen' manier en andere stemming. Dat maakt de ontdekkingstocht van een instrument leren bespelen ook een beetje tot was het is misschien. Ik ben wel fan van deze persoon. Heeft een mooie combinatie van speelstijlen.. in eigenlijk al zijn covers.
Prima als jij dat wel kunt met de Chapman.. maar zij speelt een Strat.
Ik ben verder ook niet met pedalchains bezig.. maar het was de dude hieronder die haar sustain in twijfel trok. En er zijn er nog vast nog meer die het opvalt, dat de gitaar niet echt klinkt.
Ik geloof ook best dat het ai is het is wel erg gelikt. Maar het klopt wel wat hilltree zegt je kan aardig wat faken met compressie, sustain en feedbackpedalen. Ik heb de Ehx superego plus en de digitech freqout ook en nog wel meer van zulke pedalen en dat in combinatie met een expressiepedaal reverb en of delay Kom je een heel eind ook met een strat kan je oneindig veel sustain krijgen.
Ga je dat ook echt (kunnen) 'naspelen' op Trombone of Saxofoon?? Dat is wat ik bedoel. Het overgrote AI geproduceerde deel van instrumentpartijen en vocalen houdt geen rekening met wat echt mogelijk is, of hoe het op een echt instrument of uitgevoerd door een human geklonken zou hebben.
Bv 'Pitch falls' die niet mogelijk zijn.. onmogelijke hammer-on / pull-off combi's (op gitaar) waar je in een poging het te benaderen alleen al RSI klachten van krijgt.
Trombone of saxafoon kan ik niet beoordelen, dat kan ik niet bespelen, Gitaar speel ik wel, maar wat ik daar doe (met name blues soloing) is gewoon de licks herschrijven naar mijn eigen skill level. Als de hamer-on en pulloffs uit de song te moeilijk voor mij zijn dan versimpel ik de lick gewoon. Leer je nog steeds megaveel van en je kunt het dan zelf spelen, en zeker gitaar soloing is vaak toch een aaneenschakeling van de honderden licks die je in je eigen rugzakje hebt zitten gecombineerd met wat improvisatie technieken. Dus als je dat als inspiratiebron zo gaat inzetten dan kom je hartstikke ver in je eigen tracks.
In dit 4e nummer zijn de keyboard partijen gewoon mee te spelen, daar zit niets bijzonders in wat niet zou kunnen technisch gezien. Even afgezien dat het arrangement echt waanzinnig goed in elkaar zit met die wisselingen tussen I-IV-V en VI-V-I en de tussen secties daarin. Is overigens iets wat incognito ook veel doet, dus ik snap wel dat dat op die manier aangepakt is.
Ik geloof ook best dat het ai is het is wel erg gelikt. Maar het klopt wel wat hilltree zegt je kan aardig wat faken met compressie, sustain en feedbackpedalen. Ik heb de Ehx superego plus en de digitech freqout ook en nog wel meer van zulke pedalen en dat in combinatie met een expressiepedaal reverb en of delay Kom je een heel eind ook met een strat kan je oneindig veel sustain krijgen.
Zoals eerder aangegeven, gebrek aan sustain is niet mijn probleem, echt het laatste waar ik mee bezig ben. Het was 'n waarneming van Rabea Massaad, die ik verder niet ken. Maar hij doet een seieuze poging en slaagt er niet in. Geef hem wat tips anders..
Ik vraag me gewoon voornamelijk af wat dit soort onmogelijk te benaderen gitaar partijen op de langere duur doet met mensen die een instrument proberen te bespelen. En ik haal nu maar even Giacomo Turra aan. Befaamd om zijn niet te evenaren gitaarspel. Alsin dat hij zelf niet in staat was om het Live waar te maken. En ervan beticht werd versneld afgespeelde partijen te playbacken op video. Virtuositeit valt gewoon op... en iets gaat dan gemakkelijker viraal. Mensen kijken de hele video en vaker dan normaal. Zijn roem heeft even geduurd totdat wat bekendendere gitaristen uit de school klapte over hem. Hoe wil je bekend worden?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.