Wat heb jij vandaag met je synths gedaan?

Een en ander verklaart ook waarom - naar mijn mening - die Roland synths en modules bij multitimbraal gebruik zo ‘plat’ klonken.
Alles klonk gecomprimeerd, tenzij je ze met één sound per take opnam.
Die Roland compressie is niet helemaal 'lossless' en ook geen psychacoustische codec zoals MP3, dus je kan in theorie bij bepaalde situaties wel wat artefacts horen inderdaad. Maar in dit geval vermoed ik dat je eerder hoort dat alle SR-JV80 waveforms op 32 kHz zijn opgenomen ipv 44.1 kHz.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Op mijn iPhone een controller gemaakt in MIDI Designer Pro X, om de effecten van de M Vave FM-1 aan te sturen.

Attachments

• IMG_0257.png
    IMG_0257.png
    317,6 KB · Bekeken: 15
  • Duimpje
Duimpjes: Pim
Al twee weken bezig met een nieuwe live setup maken, de ipad gaat er uit en een macbook komt er in. Ik ben uitgekeken op AUM. Het is een goede app maar niet voor mijn doel. Ik ken ableton al behoorlijk en kan daar wel mijn doelen mee bereiken, al kost dat wel het nodige uitzoekwerk. Ik wil bijvoorbeeld een program change naar een locator van Ableton mappen. Dat gaat niet in 1 keer, locators luisteren alleen naar ctrl nummers of note nrs. Maar na enige omzwervingen heb ik max for live plugins gevonden die dit kunnen omzetten.
Mijn uiteindelijke doel is dat ik op de stage een program kies en dat Ableton naar een specifieke locator springt waarop alle automation de voor dat nummer benodigde geluiden schakelt. En dan vervolgens op een midicontroller (Korg nanostudio) 1 knop om naar de volgende geluiden binnen dat nummer te gaan, dat weer via een go to next locator.
Dit heb ik nu aan de praat, yes! Ik ben dit alles in één Rockboard aan het verzamelen, die oplossing bevalt me erg goed, kan zo op een tweede niveau van de standaard, de meeste connecties zijn al voorbedraad, dus werkt echt lekker snel. Dus lekker bezig, het houd je van de straat nietwaar.

Heb m'n net UB-Xa terug van een maat, tijdje met de manual/panel mode zitten spelen, puur vanille, geen effecten. Zo lekker. Strakjes een June-60 en Strymon Big Sky erop en verder.

E1 Mini-preset gemaakt voor de Korg DS-8, met big thanks to @m.tarenskeen voor de lijst met sysex.

Tevens eentje voor de MFB-503 (drummachine) en Behringer JT-4000. Van die laatste zijn helaas niet alle functies aan te sturen, met 'big thanks' to Behringer.

De complete lijst met E1 Mini-presets van mijn hand: SX-240, JT-4000, MFB-503, DW8000, DS-8, AlphaJuno en VX90. Matrix-1000 coming soon...

Laatst gewijzigd:
Niks, want ik was bij vintage synthpop (o.a., ze zijn nogal genre-vloeibaar geweest gedurende hun inmiddels bijna 60 jarige carrière) helden Sparks in Nijmegen. Die ouwe knarren gingen nog helemaal prima, was heel erg leuk om weer te zien en horen. Jammer genoeg gooide moeder natuur er voor de geplande tijd een epische onweersbui tegenaan waardoor de broers wat eerder moesten stoppen (ze kwamen nog terug om gedag en sorry te zeggen), maar toch een uur en een kwartier gespeeld dus niet ontevreden. Gelukkig stond ik vooraan maar wel droog onder een overkapping die het nog hield :D

Wel weer geinspireerd natuurlijk door de keyboard skills van Ron, hij speelt tegenwoordig op een Yamaha Montage. De laatste keer dat ik ze zag had 'ie nog een JD-800.

Laatst gewijzigd:
Niks, want ik was bij vintage synthpop (o.a., ze zijn nogal genre-vloeibaar geweest gedurende hun inmiddels bijna 60 jarige carrière) helden Sparks in Nijmegen. Die ouwe knarren gingen nog helemaal prima, was heel erg leuk om weer te zien en horen. Jammer genoeg gooide moeder natuur er voor de geplande tijd een epische onweersbui tegenaan waardoor de broers wat eerder moesten stoppen (ze kwamen nog terug om gedag en sorry te zeggen), maar toch een uur en een kwartier gespeeld dus niet ontevreden. Gelukkig stond ik vooraan maar wel droog onder een overkapping die het nog hield :D

Wel weer geinspireerd natuurlijk door de keyboard skills van Ron, hij speelt tegenwoordig op een Yamaha Montage. De laatste keer dat ik ze zag had 'ie nog een JD-800.
Dat was dan toch zeker een Rontage?

Verder gewerkt aan het ontwikkelen van een modular live-setje voor zondag 30/8.
Best pittig, want normaal verzamel ik allemaal audio-fragmenten en knutsel ik daar 'in the box' wat mee in elkaar.
Nu moet het allemaal real-time wat opleveren.

Ze houden het wel lang vol. Met hun iconische glamrockhit Sparks "This Town Ain't Big Enough for Both of Us".

En weer terug van weggeweest. Deze week een nieuwe track gemaakt voor een speciale gelegenheid. Verder is de live setup gecheckt en getest voor de komende repetities en try-out. Ik had tijdens de laatste repetitie problemen met de Midi Solutions "Quadra Thru" en/of "Quadra Merge", die ineens niet meer werkten. Alles nagelopen thuis, en het werkt gewoon.....strangé. Nu heb ik de oude V1-versies nog. Die zijn al een jaar of 10-15 oud, denk ik. De V1 schijnt gevoelig te zijn voor lage voltages (worden via MIDI gevoed). De V2 schijnt dat beter te doen.

net weer een paar nachtjes gedraaid, effe 1,5 uur maffen en dan dit maar doen om wakker te worre. House live track, ouwe lulle stijl

Techno plaatjes draaien in Traktor met mijn modular midi sync. Beetje met de Bohm spelen, lekkere kickjes in-mixen :)

Back