Externe reverb voor bij Eurorack

Misschien is die mixer toch overkill. Ik heb geen enkele ervaring met mixers, en dit wordt zo gemakkelijk weer een studie op zich...

Gewoon eentje van Behringer nemen en van het bespaarde geld een leuke module kopen. :)

Ben er nog niet uit - eerst maar gewoon de rest van de modules aanvullen die ik zeker nog wil hebben...

Gewoon eentje van Behringer nemen en van het bespaarde geld een leuke module kopen. :)
87CF302C-E159-4F3F-B190-57598CC75074.jpeg

Ik heb deze 😃👆🏻 pas geleden van een broer van me gekregen. Hij mistte alleen een voedingsblok (ac) en die heb ik met hulp van dit forum kunnen kopen.
Is best een leuk ding…

Ik zou persoonlijk de reverb geheel achteraan de keten plaatsen. Een reverb klinkt post in stereo toch het mooist.

Wanneer het signaal in lijnlevel je rack verlaat, speelt impedantie geen rol. In principe kan elke reverb worden gebruikt.
Welke reverb dat wordt, daar houd ik me verder buiten :D

Hoop dat mijn tip van waarde is, anders excuses voor het verdoen van je tijd.

Ja, en @ProgHead geeft aan dat het enkel is om het kale geluid van z'n modular wat op te leuken. Ik zou de tweedehands markt in de gaten houden om te zien of iets voor een zacht prijsje is op te halen in de buurt. Er is best wel aanbod van effectapparatuur.

Precies, gewoon die Behringer Space FX, die fx is vaak van TC Electronic van hun, die is best okay weet ik en die losstaande units zoals die van @Grumble die vindt je tweedehands ook voor kleine bedragen.

Nog een puntje van aandacht: ik heb er gewoon "computer-speakertjes" van Logitech aan hangen. Dus moet er op de reverb een koptelefoon uitgang zitten, of anders moet het gereverbte signaal eerst weer terug naar de output module van mijn rack en pas vandaar uit naar mijn speakertjes.

daarom een fx aid kopen. zitten echt dikke prima verbs op en meer

Precies, gewoon die Behringer Space FX, die fx is vaak van TC Electronic van hun, die is best okay weet ik en die losstaande units zoals die van @Grumble die vindt je tweedehands ook voor kleine bedragen.
De Dry/Wet van de Behringer Space FX gaat niet tot 100%. Voor mijn gebruik niet ok, ook niet voor een budget module.

Misschien is die mixer toch overkill. Ik heb geen enkele ervaring met mixers, en dit wordt zo gemakkelijk weer een studie op zich...

Nog een puntje van aandacht: ik heb er gewoon "computer-speakertjes" van Logitech aan hangen. Dus moet er op de reverb een koptelefoon uitgang zitten, of anders moet het gereverbte signaal eerst weer terug naar de output module van mijn rack en pas vandaar uit naar mijn speakertjes.
Dus simpel mixertje :okdan:

De Dry/Wet van de Behringer Space FX gaat niet tot 100%. Voor mijn gebruik niet ok, ook niet voor een budget module.
Ja dat had ik eerder ook al gelezen. Wat een onnodige ontwerp fout.

Een los mixertje is inderdaad handig. Voor 45 euro heb je op MP een mixer met effecten:
Wanneer je uitgekeken bent op de interne effecten kan je er alsnog een extern effect apparaat aan hangen.

Dank voor alle tips en advies. Dat geeft mij een goed overzicht van wat er allemaal mogelijk is. Reverb en mixers is duidelijk weer een wereld op zich, wat grotendeels aan mijn doel voorbij schiet. Ik wil enkel wat reverb als verfraaiing, en niet als een te moduleren effect op zich. Ook heb ik er geen zin in om mij in mixers te verdiepen, dat is meer iets voor mensen die zich met het maken en/of produceren van muziek bezighouden. Daarom heb ik om aan alle twijfel een einde te maken zojuist de volgende simpele module besteld: Erica Synths Pico DSP.

Dank voor alle tips en advies. Dat geeft mij een goed overzicht van wat er allemaal mogelijk is. Reverb en mixers is duidelijk weer een wereld op zich, wat grotendeels aan mijn doel voorbij schiet. Ik wil enkel wat reverb als verfraaiing, en niet als een te moduleren effect op zich. Ook heb ik er geen zin in om mij in mixers te verdiepen, dat is meer iets voor mensen die zich met het maken en/of produceren van muziek bezighouden. Daarom heb ik om aan alle twijfel een einde te maken zojuist de volgende simpele module besteld: Erica Synths Pico DSP.

Totdat je merkt dat je de output van de fx module terug in een feedbackloop kan steken en dit terwijl je de parameters moduleert :)

Totdat je merkt dat je de output van de fx module terug in een feedbackloop kan steken en dit terwijl je de parameters moduleert :)

Het belangrijkste met modular is om je niet gek te laten maken door de overvloed aan mogelijkheden en om je financiële, huiselijke, en mentale beperkingen goed in het oog te houden. Het kenmerk van een verslaving is om altijd maar meer te willen. In de beperking toont zich de meester.

Het belangrijkste met modular is om je niet gek te laten maken door de overvloed aan mogelijkheden en om je financiële, huiselijke, en mentale beperkingen goed in het oog te houden. Het kenmerk van een verslaving is om altijd maar meer te willen. In de beperking toont zich de meester.
Voor mij is net het belangrijkste om dat wat ik heb (als gevolg van financiele, huiselijke en mentale beperkingen) op een zo creatief mogelijke manier te gebruiken en geen experimenten op voorhand uit te schakelen omdat ze niet in een kader passen. Je hebt binnenkort een pico, dan kan je eens lekker alle mogelijkheden uitoroberen :)

Ik gebruik de behringer spring reverberation 646 spring reverb module als complete externe module, je kan die vinden rond de 200€.
Ik heb in mijn rack ook de Doepfer A-199 Spring Reverb Module en dan kan ik de tank veranderen voor een grotere of kleinere spring al naargelang de toepassing.
Mijn tank's zijn in de studio aan de muur bevestigd op een dikke rubberen mat en nog eens goed afgeschermd zodat ze geen invloed van buitenaf hebben.
Tank's bestaan er van veel merken, Intellijel Designs Springray Tank bv bestaat in drie maten maar je kan natuurlijk ook zelf experimenteren met veren.
Om reverb te creeren kan je natuurlijk ook andere manieren gebruiken zoals bv de EMT 140 Plate Reverb. Met een beetje handigheid kan je natuurlijk zelf zoiets in elkaar steken.
info hierover vind je hier: Building A Plate Reverb On The Cheap
Hopelijk ben je hier iets mee en bedoel je geen digitale reverb met een app of pedal maar een echte spring reverb, of heb ik je verkeerd begrepen?

Back