Externe reverb voor bij Eurorack

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Welke externe reverb is goed samen met en als aanvulling op een Eurorack systeempje te gebruiken? En dan vooral wat aansluitingen en spanningswaarden betreft. Liefst onder de vierhonderd euro.

heb je een line out van je modular?
Of een mixer met een output level knop?
Een mixer met output level knop kun je direct in een reverb pedaal pluggen.

Reverb is heel erg een smaak ding.
Er zijn vele soorten van simpel naar complex.
Denk dat het vooral belangrijk een dry/wet knop te hebben.

Heb zelf de UAFX golden en zou die niet aanraden omdat die gevoelig is kwa impedantie.
Ik gebruik die ook wel met synths ( volca modulars... maar goed.... )

Het nadeel van externe reverbs is dat deze niet toegerust zijn op de combi met eurorack, dus dat ze cv ingangen missen.
Wat dat betreft kan je beter een euro module kopen die ook cv ingangen heeft.
Ook passen de spanning niveaus beter...

Ik gebruik vaak effect pedal voor riverb Zoom ms CDR-90,, Kan een hoop....Ook je wat "hete" eurosignaal afzwakken; daar je meerdere effecten achter elkaar in deze fx pedal kan zetten. Deze cdr-90 is niet alleen veelzijdiger ,maar ook economischer dan vele eurorack fx modules. Genoeg yt over deze cdr90 in combi met synth.
Sinds kort zet ik ook Korg NTS-1 voor hetzelfde in.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik vaak effect pedal voor riverb Zoom ms CDR-90,, Kan een hoop....Ook je wat "hete" eurosignaal afzwakken; daar je meerdere effecten achter elkaar in deze fx pedal kan zetten. Deze cdr-90 is niet alleen veelzijdiger ,maar ook economischer dan vele eurorack fx modules. Genoeg yt over deze cdr90 in combi met synth.

Op internet zie ik geen CDR-90. Wel een CDR-70...

Ik heb ook geen reverb met CV-optie nodig. Het is enkel om het anders wat kale modular geluid wat op te leuken.

Op Marktplaats zie je regelmatig oude 19" rack effect apparaten voor minder dan 100 euro. Als je simpel een reverb over je Main out wilt hebben, dan kan je dat zonder aanvullende apparatuur (mits de out op line niveau is).
Als je het effect weer de modular in wil sturen kan je bv kijken naar een Rides in the Storm CON module. Met de passieve Erica Link kan je evt ook individuele signalen naar een externe mixer met aux send sturen.

Eventide Black Hole is mooi als ambient reverb. Of probeer een 2e hands Space of Strymon pedaal. Ik gebruik nu ook vaak mijn Windows tabletje als effect, met de Eventide Space als plugin (vaak als deal rond de 50 euro) en Valhalla delay.
Dan kan je veel flexibeler zijn met je effecten. Wat dat betreft is een Mulit FX pedaal ook meer voor je euro.

een heel andere hoek: sla meerdere vliegen in één klap met een fx mixertje. Geldt alleen als je tevreden bent met wat ‘Bread and butter’ effecten, maar wel veelzijdig en handig om volume verschillen op te lossen.

Die laatste optie lijkt vele problemen in een klap op te lossen:

- Passen de stekkertjes van Eurorack patch kabels direct in de 8FX?
- Verdraagt die de spanningsniveaus van Eurorack?
- Kun je er een koptelefoon op aansluiten?
- Doet die ook reverb?
- Kun je vanaf de USB output direct naar je laptop?

Het antwoord op bijna al die vragen staat letterlijk in de specs. Of iig op die pagina. En over het hete signaal, ik heb daar bij een soortgelijke behringer mixer geen last van gehad. Daar heb je de gains voor.

En om toch ook antwoord te geven:

• Ja, maar wel via een adapter of mini naar grote Jack kabel
  • Volgens mij wel
  • Ja, bij het koptelefoon logo ;)
  • Volgens de specs wel
  • Dat is precies het doel van die usb, van en naar je laptop.

Back