Steinberg VST

phochos

Berliner School Artist
Ik heb op mijn computer thuis het programma Steinberg VST geladen.

Vraag is nu of je dit programma met de geluidskaart van de computer kunt gebruiken of moet je ook een MIDI klavier eraan koppelen voordat het werkt?

Phochos:confused:

het spijt me, maar ik begrijp je vraag ook niet eigenlijk.

maar om maar op je vragen in te gaan zoals je die gesteld hebt:

- ja, je kan dit programma met je geluidskaart van je computer gebruiken.
- midiklavier is niet nodig maar wel erg handig als je iets in wilt spelen, anders zou je alles moeten tekenen.

maar dit is vast totaal niet wat je bedoeld met je vragen, maar meer kan ik er niet van maken.

Neem de handleiding (nog eens) een keer rustig door. :)

Re: Steinberg VST

Origineel geplaatst door phochos
Vraag is nu of je dit programma met de geluidskaart van de computer kunt gebruiken of moet je ook een MIDI klavier eraan koppelen voordat het werkt?
op welke manier dan? uiteraard moet een VST gebruik maken van je soundcard om deze te ouput-en maar de geluiden ansich worden intern in het geheugen van je pc gegenereerd nutuulk...
een toetsenbord (masterkeyboard) heb je toch al, hoe maak je anders nu dan muziek?

Als ik met het programma werk, doet het geluid het niet. Maar de geluidskaart in de computer staat gewoon goed.
En in de handleiding die erbij zit kan ik ook niets vinden over het instellen van het geluidsniveau of zoiets.

Normaal gesproken werk ik alleen maar met hardware synthesizers en een digitale opnamestudio, maar daarnaast wil ik ook een keertje gaan werken met software synthesizers dus.

Phochos:D

Origineel geplaatst door phochos
maar daarnaast wil ik ook een keertje gaan werken met software synthesizers dus.

Phochos:D

Kijk maar uit, voor je het weet ben je (uit) verkocht!!

Back