Moreel verantwoord kopen, ik vind het lastig.

je kan anderen niet zo makkelijk bewegen nee, maar je kan wel zelf in je eigen invloedsfeer dingen beslissen wel of niet te doen natuurlijk.
ik ga niet op een cruise, ook omdat me dat heel kut lijkt natuurlijk :D, ik vlieg 1 keer in de 5 jaar of zo, vreet amper vleeschgg, koop zo min mogelijk plastic meuk wegwerp goedkope tyfustjak, wel produkten van lui die de wereld wat minder naar de klote helpen.

de gedachte dat de natuur je vriend niet is, maar je probeert te vermoorden ghehe. we ZIJN de natuur. bomen zijn de natuur die aan het bomen is, mensen zijn de natuur die aan het mensen is, een oerknal is de natuur die aan het oerknallen is.

Hoe goedkoop raken die aan hun onderdelen? Behuizing, 16 pads...
Dat is het hem nou juist, de onderdelen kosten niet eens zoveel. Fabrikanten hebben jou laten geloven dat een controller of een synth heel duur moet zijn. De grootste kosten zitten in development, maar als een apparaat eenmaal bedacht is valt het met de productiekosten heel erg mee. Nu zeg ik niet dat Temu een heel geweldige firma is maar dat is een andere discussie.

PS. Ze hebben hier natuurlijk wel de goedkoopste rubber pads en de goedkoopste encoders gebruikt, maar dan nog.

't Zal ook wel in enorme hoeveelheden worden geproduceerd, vaak is dit 'OEM' white label spul waar op verzoek een logootje op gedrukt kan worden om vervolgens als budget huismerk verkocht te worden (zoals Fazley/Devine bij Bax, Harley Benton bij Thomann etc.).

't Zal ook wel in enorme hoeveelheden worden geproduceerd, vaak is dit 'OEM' white label spul waar op verzoek een logootje op gedrukt kan worden om vervolgens als budget huismerk verkocht te worden (zoals Fazley/Devine bij Bax, Harley Benton bij Thomann etc.).
Precies dit. En ze kneipen de fabriekanten af zodat ze de consument de goedkoopste prijs kunnen bieden. Ze bieden de logistiek, beheren de voorraad, maar de voorraad blijft van de fabriek. Dus als het niet verkocht wordt krijgt de fabrikant het terug en die zit er dan mee. Het is dropshipping op hoog niveau. Dit zegt echter niks over de kwaliteit van het spul Kan super goed zijn of kan compleet ruk zijn.

Hier een aflevering van de technoloog die erover gaat

Precies dit. En ze kneipen de fabriekanten af zodat ze de consument de goedkoopste prijs kunnen bieden. Ze bieden de logistiek, beheren de voorraad, maar de voorraad blijft van de fabriek. Dus als het niet verkocht wordt krijgt de fabrikant het terug en die zit er dan mee. Het is dropshipping op hoog niveau. Dit zegt echter niks over de kwaliteit van het spul Kan super goed zijn of kan compleet ruk zijn.

Hier een aflevering van de technoloog die erover gaat
Juist.
Maar als M-Vave het via de reguliere muziekwinkels zou verkopen zouden die begrijpelijk OOK hun marge er op zetten en wordt het product al twee keer zo duur.

(M-Vave heeft ondertussen de prijs al verhoogd van € 20,- naar €50,- Ook vanwege de importheffingen die de EU nu invoert)

Wij hebben vroeger in de muziekwinkel wel eens een zending zangversterkers binnen gekregen waar aan de voorkant een ander merk stond (Samick) dan aan de achterkant. :dubbel:

Ja, het loont vaak wel de moeite om 'huismerk' artikelen op te zoeken op Aliexpress. Vaak vind je ze daar terug voor een fractie van de prijs.

En als je een factuur vraagt bij Ali censureren(!) ze je bedrijfsgegevens zodat ze nooit een correcte btw factuur afgeven. Ik vermoed omdat ze zelf niet erg correct met btw omgaan...

Ik heb dus heel naïef wat “makita” tools besteld bleken allemaal nep en ik maar denken dat het Japanse modellen waren. Na de 3e heb ik alles terug gestuurd.. les geleerd

De tafelgrill die je bij AH met je volle zegelboekje kan kopen voor 59 euro (van 129! Korting mensuh) lijkt ook verdacht veel op die van de Lidl voor 39 euro.
Laat diezelfde nou ook bij de Praxis en bij Blokker liggen.

Albert Heijn kom ik niet meer sinds ze knipper lampjes bij producten zetten. Dat vind ik ook A moreel verkopen.

wtf?? qua content is dit de voorloper van hoe om te gaan met het leven.. alleen nu hangt er een andere titel aan.. Dus het kan gewoon :P

On topic..

Ongelofelijk..

wat een vieze klauwen heb die vent, oh wacht dat is bodyart. Ik heb heel de tijd de neiging dat gehaakte kleedje van de handen te trekken. Anyways, je hoeft het niet te kopen. En sinds de jaren 90 zijn al diverse 'points of no return'gepasseerd waardoor het klimaat kapot gaat in een running away effect. Ergo, het maakt allemaal geen reet meer uit. Moraal en ethiek is leuk, maar het leidt uiteindelijk nergens toe. Doe gewoon leker waar je je goed bij voelt, dat doet de rest van de mensen ook gewoon.

Maakt mij niet zoveel uit, als het in de aanbieding is en heb er veel aan dan koop ik het. Kan met niet schelen waar het vandaan komt.

Sommige wijnen die je bij een slijter vindt, worden ook verkocht bij een AH maar dan onder een andere kurk, ander etiketje en een veel lagere prijs. (Aldus een wijnhandelaar die bij een maatje van me gitaarles kreeg). Ze moeten er toch wat mee. En zo gaat het met heel veel producten..

Als je er geen probleem mee hebt om hetzelfde product bij een Nederlandse winkel voor het dubbele te kopen ipv even speuren op Ali, doe je jezelf tekort.. Als je het toch nodig hebt en niet kunt wachten op de levering.. Gewoon doen.
In China wordt crap gemaakt maar ook goede kwaliteit. Net zoals in Europa ook hele slechte fietsen gemaakt worden.. De verhalen dat er via Ali troep wordt verkocht die nergens anders kan worden verkocht, het zal allemaal wel. Het bereikt Europa dan via een slimme tussenpartij die het voor een hogere prijs aanbiedt.

Mijn Allen&Heath mixer was iets van 6 jaar oud en maakte soms lichte kraakgeluidjes.. na een reparatie bleek dat het een paar condensatoren waren die van slechte kwaliteit waren.. Was een redelijk prijzige mixer. Maar dat zegt dus lang niet alles..

btw.. mijn Denon Prime GO. Made in Taiwan.. Nog geen jaar oud. . X-fader krijgt kuren.. bekend probleem van dit ding als ik zo rondkijk op internet.. Nu toch maar weer een tweede gekocht omdat ik em als backup nodig heb ieder weekend.. verder 'n prima ding.. maar zelfs een A-merk is tegenwoordig geen garantie voor geen problemen..

Back