Reparatie Studio Speakers - Tips

sensu007

Stamgast
Beste Mede synthfreaks!

Heeft er iemand een adres van iemand die speakers repareert?

Ik hoor het graag.

Dank alvast!

Etaion heeft laatst twee speakers van mij gerepareerd. Celestion Ditton 15’s uit de jaren 70 met niks anders dan een enorme spoel en een knol van een condensator. En een draadbreuk en een kapotte tweeter die 1:1 vervangen is.

Passief of actief? Algemener, wat is er mis?
Het gaat om de Adam Audio A77x.

Ik vermoed dat het een klein probleem is. Als ik nl het volume hoger zet, dan hoor ik iets 'flubberen." Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven. Het is alsof er iets los zit of gescheurd is.

Etaion heeft laatst twee speakers van mij gerepareerd. Celestion Ditton 15’s uit de jaren 70 met niks anders dan een enorme spoel en een knol van een condensator. En een draadbreuk en een kapotte tweeter die 1:1 vervangen is.
Etaion? Waar kan ik die vinden? Of is dat een forumlid? thx

Forumlid idd.
Flubberen klinkt als een basreflex poort die teveel te doen krijgt. Ietsje zachter of je EQ aanpassen dan.

Het gaat om de Adam Audio A77x.

Ik vermoed dat het een klein probleem is. Als ik nl het volume hoger zet, dan hoor ik iets 'flubberen." Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven. Het is alsof er iets los zit of gescheurd is.
Kan van alles zijn, bv een spoel die aanloopt.

Ik ken Adam niet genoeg om te weten of dit repareerbaar is, of dat er anderzijds gewoon een nieuwe unit in moet.

Back