Bestaat er zoiets als een USB-B naar USB-B kabel?

Begrijp ik nu dat ik met zo’n b naar b kabel mijn Launchkey kan aansluiten op mijn Kurzweil SP zodat ik op de Launchkey speel en de Kurzweil klinkt?

Heb ooit, weet niet meer waarvoor, een verloopje van usb-A (female) naar (volwaardig) B laten komen zodat ik 2 apparaten met usb B aan elkaar kon knopen. Denk via allekabels.nl alhoewel Aliex ze vast ook heeft.

Of het daarmee werkt, durf ik niet te zeggen.
2026-01-2017.06.36151971883985594.jpg

Begrijp ik nu dat ik met zo’n b naar b kabel mijn Launchkey kan aansluiten op mijn Kurzweil SP zodat ik op de Launchkey speel en de Kurzweil klinkt?
Welke lunchkey heb je?
maar zozo mag niet uit .Antwoord is Nee , je kan wel Kurzweil aansluiten via midi dan Sp klinkt zodat je spel om Launchkey.
USB in launchkey is voor power en midi voor computer of tablet .

Heb ooit, weet niet meer waarvoor, een verloopje van usb-A (female) naar (volwaardig) B laten komen zodat ik 2 apparaten met usb B aan elkaar kon knopen. Denk via allekabels.nl alhoewel Aliex ze vast ook heeft.

Of het daarmee werkt, durf ik niet te zeggen.
Bekijk bijlage 3869490
Ik was zie iets gebruiken voor zoom arc 96 voor midi in , werkt perfect

Ik begrijp eigenlijk niet wat je zegt, Csdis, kan het zijn dat je je zo vaak vertypt hebt dat ik door mijn gebrekkige kennis van jargon niet meer begrijp wat je bedoelt? Het spijt me maar alles wat ik begrijp is “Antwoord is nee” waaruit ik concludeer dat het niet gaat wat ik wil. Ik zou toch graag mijn Launchkey (het is een 61 uit 2014) op de SP aansluiten. Kan dat en hoe zou ik dat dan moeten aanpakken?

1 van je apparaten moet in de specs usb host ondersteunen, usb-B mag daarvoor eigenlijk niet maar heel soms zie je dat fabrikanten een poort combineren. Maar in de meeste gevallen is het antwoord dus "nee".

Je Launchkey en je SP zullen midi via DIN hebben, de grote ronde aansluiting. Launchkey midi out verbinden met SP midi in.

Ik begrijp eigenlijk niet wat je zegt, Csdis, kan het zijn dat je je zo vaak vertypt hebt dat ik door mijn gebrekkige kennis van jargon niet meer begrijp wat je bedoelt? Het spijt me maar alles wat ik begrijp is “Antwoord is nee” waaruit ik concludeer dat het niet gaat wat ik wil. Ik zou toch graag mijn Launchkey (het is een 61 uit 2014) op de SP aansluiten. Kan dat en hoe zou ik dat dan moeten aanpakken?
Soory ik ben buitenlanders , dus betje taal barrière .

Allen via midi kan je Kurzweil via launchkey sturen . Via usb is niet mogelijk .

Oeh, in dat geval respect! Nederlands is een afschuwelijk lastige taal!

Nee helaas heeft mijn launchkey geen gewone midiaansluitingen. Is er dan een andere optie? Lijkt me sterk dat Novation een midikeyboard maakt dat eigenlijk onbruikbaar is, behalve met een computer.

Oeh, in dat geval respect! Nederlands is een afschuwelijk lastige taal!

Nee helaas heeft mijn launchkey geen gewone midiaansluitingen. Is er dan een andere optie? Lijkt me sterk dat Novation een midikeyboard maakt dat eigenlijk onbruikbaar is, behalve met een com

Nee helaas heeft mijn launchkey geen gewone midiaansluitingen. Is er dan een andere optie?

Jawel, een usb-host-interface. De Behringer Go is net leverbaar, zie ik. Helaas heb je daar dan nog wel een verloop van usb-b naar usb-c voor nodig (of usb-a naar usb-c, maar die liggen voor een paar euro wel bij... jawel, de Action). Ietsje duurder maar met "normale" usb poort heb je bijv. van Miditech of CME.

Lijkt me sterk dat Novation een midikeyboard maakt dat eigenlijk onbruikbaar is, behalve met een computer.

Helaas was dat "in die tijd" wel eventjes gangbaar, toen dachten ze dat alles Ableton zou worden.

Thanks! Ga ik onderzoeken. Ik wilde eigenlijk sowieso een audio interface kopen binnenkort. Is er geen audio-interface die dit ook doet?

Ik kan wel beide keyboards aan Ableton hangen. Kan ik ze dan doorverwijzen?

Is er geen audio-interface die dit ook doet?

Het bestaat wel (iConnectivity heeft er bijv. een paar) maar het is niet gangbaar omdat een audio interface doorgaans aan een computer hangt, en die heeft al usb-poorten. Is niet zo zinvol om de keuze voor een audio interface daar teveel op te sturen.

Ik kan wel beide keyboards aan Ableton hangen. Kan ik ze dan doorverwijzen?

Ja dat kan, in principe kan iedere DAW wel zoiets. Ik gebruik alleen geen Ableton, dus waar het precies zit, geen idee. Maar als 1) je launchkey al noten kan sturen naar Ableton en 2) je Kurzweil via External Instrument of een MIDI track noten kan ontvangen, ben je er al eigenlijk al.

Back