Is de kwaliteit van het geluid hetzelfde uit de koptelefoon uitgang (als je een koptelefoon gebruikt) als de stereo output van de Korg naar je Piano input?
Als ik de module met de DIN kabel aansluit op de piano en de koptelefoon in de module steek hoor ik bij volledig volume van de module heel zacht de geluiden uit de korg.
lijkt me niet goed…;(
Gezien de vervolgvragen en -antwoorden denk ik ook dat er iets scheef gaat in de module, maar voor de volledigheid kan je nog een andere geluidsbron proberen over je piano-speakers, om 't uit te sluiten. Voor in 't achterhoofd.
Heb je 'm al eens open gemaakt? Is relatief simpel.
Dit specifieke model staat bekend om problemen met het vloeien van corrosieve lijmresten die na jaren pcb 's aantasten. Google maar even.
Lijm werd gebruikt om elcos 's mee te fixeren.
Bob Augustin heeft de mijne op tijd kunnen servicen.
De X5DR die bijna identiek is met nog wat betere specs, schijnt dit probleem niet te hebben.
Even kijken of ie in program mode nog wel iets doet. Kan namelijk zijn dat je tot nu toe alleen in combi mode zit met gecorrumpeerd geheugen. 05r start namelijk default op in CMB mode en die kunnen daar niet meer bestaande programs verwijzen.
Geeft ie geen lege batterij melding?
Kan ook nog zijn dat er haarscheurtjes in de jack connectoren op de print zitten, of corrosie.
Even systematisch alles nalopen voor een sluitende diagnose.
Goedemorgen!
ik ben helaas niet technisch genoeg om dit zelf allemaal te gaan doen.
ik stuur de korg terug naar Music all in. Geld krijg ik retour.
dank voor het meedenken!
zal eens kijken naar de X5DR..
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.