Boek over MS-20

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Bestaat er (afgezien van de Manual) een papieren boek speciaal over de Korg MS-20?

Geen boek maar geeft wel rode oortjes:

Applications of Port Hamiltonian Methods to Non-Iterative Stable Simulations of the KORG35 and MOOG 4-Pole VCF
M. Danish, S. Bilbao, M. Ducceschi
Published in International Conference on… 8 September 2021
Engineering, Physics

TLDR
This paper presents an application of the port Hamiltonian formalism to the nonlinear simulation of the OTA-based Korg35 filter circuit and the Moog 4-pole ladder filter circuit to guarantee zero-input stability over the range of parameters consistent with the actual circuits.

A Study of the Korg MS10 & MS20 Filters
T. Stinchcombe (ja, die Tim)
Published 2009
Physics

Als je patches bedoelt, die is te vinden op de korg site.

Die is interessant en heb ik al gedownload, maar liefst heb ik een papieren versie (en die zag ik nergens). Uitprinten kan ook maar kost vanwege de vele donkere afbeeldingen heel veel inkt...

Misschien is dit een optie voor je.

Haha - ben daar pas nog geweest om een bestelde nieuwe printer op te halen (de oude was stuk). Ik print nog veel uit, en vroeger kopieerde ik ook veel. Maar ik zie dat nog steeds als een noodgreep. Er gaat voor mij niets boven een echt papieren boek. :beard:

BTW, welke details wil je zoeken in een MS20 boek? Of is het voor de koffietafel.

Liefst wat achtergrondinformatie over de geschiedenis van de MS-20, welke bekende bands hem gebruikt hebben, en ook basisinformatie over hoe die werkt, patches, e.d. (en dan uitgebreider dan de officiële Manual). Een plaatjesboek hoeft niet, hoe die eruit ziet weet ik al.

Willy Nilly en daaruit voortgekomen Kiem/Keam waren de eerste bands die ik met een MS20 zag (en SQ10 en MS10). Vlot daarna had ik er ook een!

Als ik er aan denk tel ik straks eens. Maar stel je er maar niet teveel over voor. In t ganse boek gaat t NUL keer over de sq10

Back