Papegaai

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Is er een patch mogelijk of bekend die als een papegaai reageert op gesproken woorden in de omgeving?

Zeker! Koop de ParrotPatcher van Erica Synths en je kan je lol op!

1731231056199.png

Ik heb een papagaai gehad.. (en niet een bij mijn bed.. :D) Het is volgens mij uit sociale beweging dat ze geluiden gaan nadoen. Maar er is bekend dat vogels ook telefoongeluiden nadoen heb ik weleens gehoord.. ik heb nog nooit een vliegende synthesizer gezien.. maar wie weet..

Toen ik een nieuwe buurman kreeg en wist dat ik zo'n lullebeest had, elke dag kwam ie ff langs.. "hey, ouwe pik!". Duurde een maandje.. heeft ie nooit meer afgeleerd.. :dubbel: Maar het was ook vooral naar hem toe, gelukkig. Schitterende dieren.

Laatst gewijzigd:
Heb ook ooit klanten met een papegaai in onze Kringloopwinkel gehad, en ik mij maar afvragen wie er toch die met gekke stemmetjes liep te geinen. Bleek het een papegaai te zijn!

Is er een patch mogelijk of bekend die als een papegaai reageert op gesproken woorden in de omgeving?
De meest basic versie hiervan zij zijn een microfoon op de ext in van een ms20 en de envelope follower daarvan als trigger gebruiken. Dan wordt de patch getriggerd bij voldoende volume aan de microfoon. Wil je het fancier, komen er al gauw digitale stappen bij. Tussenoplossing ziu nog kunnen zijn comparators die bij verschillende volumes andere patches triggeren, of ext in envelope follower in je patch gebruiken zodat die naar het extern geluid gevormd wordt. Beetje vocoderachtig op die manier.

Anders wordt het dsp sampling shizzle.

En onderstaande patch reageert ook op ontvangen geluiden, maar het klinkt nog niet erg fraai:

ietsjes.png

Je zou de stembanden eens kunnen analyseren. Je wilt formant vowle achtige maar dan binnen bepaalde frequentie en in een soort ritme met paradijsvogel achtige tonen.

Eigenlijk heel interessant dit!!
Als je dit voor elkaar krijgt is buchla je vriend

Er is iets mis, als ik het input signaal (van de microfoon) gelijk naar de output stuur komt er (met enige latency) enkel gekraak uit....

Heb je een externe microfoon of in je computer gebouwd?

Heb je een digitale vu meter?

Ik heb een externe microfoon met USB aangesloten.

Ik zal even zoeken of Cardinal ook een VU-meter heeft...

Back