Papegaai

Ok, misschien even alles mono houden?
Die cardinal host, moet die 2 x? Is het niet zo dat 1 module in en out representeerd?

Als een module in en out doet, hoe weet het rack dan wat er tussenin moet gebeuren?

Als een module in en out doet, hoe weet het rack dan wat er tussenin moet gebeuren?
Nou ik kan morgen even cardinal opstarten maar meestal is er 1 module voor 1 driver met alle in en out in 1 software pakket. Meerdere software modules zou in mijn ervaring eerder meerdere geluidskaarten betekenen maar ik kan het fout hebben

Ik heb Cardinal ook nog niet vaak gebruikt, het is voor mij ook nog puzzelen hoe het werkt...

Net even met mijn externe microfoon een opname met Audacity gemaakt en dat gaat perfect. De microfoon is gewoon goed, en mijn desktop computer ook. Er gaat dus iets mis met de aansluiting van mijn externe microfoon op online Cardinal, maar wat?

Het is me nooit gelukt die desktop versie op mijn Linux computer te installeren. Maar krijg jij je microfoon signaal wel storingsloos in Cardinal binnen?

Heb nu toch Cardinal kunnen downloaden en als standalone en plugin geprobeerd, maar ik krijg er geen fatsoenlijk audio-signaal in. Met Cardinal gaat me de papegaai dus niet lukken.

Dan wel een software vocoder, want een hardware vocoder gaat er niet meer komen. Daar heb ik geen plaats meer voor...

Als hieronder lijkt mij het fraaiste, maar dat zal op een modular waarschijnlijk niet gaan. Ook heb ik het geduld niet om zoiets te programmeren. ;)

Papegaai.png

Misschien met behulp een ms-20 achtig audio to cv verhaal..
Heb het nog niet geprobeerd maar je kunt soms ook audio door een clock divider halen en dan komt er ook iets glitchy uit.. maar als je het wil laten repeteren tot aan vervelends toe en tijdens bezoek dan heb je wel een vorm van opslag nodig en dat triggeren.

Laatst gewijzigd:
Ja - om een papegaai te simuleren moet je het systeem opgevangen gepraat laten opslaan en dat op "rare en rake" momenten met grappige stemmetjes laten herhalen. Het moet in die zin interactief zijn. Dat zal met een analoge modular niet lukken. Misschien wel met geavanceerde digitale modules die je deels zelf kunt programmeren, maar dat gaat mij weer te ver.

Kwam dit tegen in m’n zoektocht naar componenten wat een werk..

IMG_6081.jpeg

Back