Jd990 Vs Jd800

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ik heb een aantal goede demo's van de JD800 gevonden en nu heb ik zoiets van JA die MOET ik gewoon hebben alleen de JD800 heb ik totaal geen ruimte meer voor dus zat ik de JD990 te overwegen. Vraag me echter af, is de JD990 nu WERKELIJK een JD800 in rack of is het gewoon een totaal andere synth omdat je in de 990 wel SR-JV boards kan stoppen en in een 800 alleen van die leuke kaartjes...

En zijn de factory presets bijvoorbeeld uit te wissellen via sysex (of zijn die bijv. gewoon het zelfde?)

Presets? Slipper toch! :D
Maargoed, je bent ten onder gegaan aan een overdosis Bluesynth, zo te lezen?

JD-990 is de rackversie van de JD-800, maar zoals het een Roland betaamt is de rack dus ietsje uitgebreider.
Vandaar dat de 800 en 990 niet 100% compatible zijn op patchniveau, al kan je naar ik begrijp de JD-990 wel met dezelfde sysex codes editen. Vandaar dat je een 990 kon besturen via de schuifjes van een aangesloten 800.

Wat betreft het inladen van patches, ik zie hier dat dit valt te regelen met een tooltje: http://www.elderwyn.com/gwydion/jd800.php

Ik geloof dat hier een tijdje geleden een uitgebreide thread over is geweest, waarin voor- en tegenstanders van beide apparaten hun hart hebben gelucht. Ik zou even zoeken!

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik geloof dat hier een tijdje geleden een uitgebreide thread over is geweest, waarin voor- en tegenstanders van beide apparaten hun hart hebben gelucht. Ik zou even zoeken!

ben die tegen gekomen maar vond niet wat ik zocht :) staat trouwens bar weinig over deze bak op SF (of ik heb geen zoekkunsten met JD* JD990)

Vroeg me eigenlijk dus gewoon af of ik het zelfde met de 990 kan als de 800 maar dat blijkt dus wel. En had het idee dat dat al kon al was ik niet zeker door die boards die me meer het idee gaven een JV achtige engine te hebben...

Laat ik nou net mijn JD-990 de deur uit gaan doen...
Hij staat ook te koop op de marktplaats van SF, misschien heb jij ook al gereageerd eigenlijk maar toch...interesse?! Je bent niet de enige alleen nog niemand is concreet geweest dus... (eventueel met Vintage Synth exp.)

erg leuk maar wie al lange rop het forum zit en me kent weet dat ik nooit geld heb ;) dus dat het ff goed doorsparen word ;) plus me esi is dood en die moet ook in reparatie...

Back