Afgehandeld Krijgt Synthforum een YouTube kanaal?

De meeste bedrijven hebben tegenwoordig een You Tube kanaal, dus is dat een goed plan.

Synth-video demografie is 100% mannelijk publiek tussen 35-44 jaar (met klein beetje standaardafwijking).
Da's waar maar met van die AI gegenereerde ietwat schaars geklede dames die wat seconden in beeld zijn schieten de kijkcijfers omhoog natuurlijk. :D

Hoewel ik het idee leuk vind, lijkt de uitvoering mij best lastig.
- Waar ga je videos over maken (wat is er nog niet te vinden op YT en waar is WEL vraag naar?)
- Wie gaat ze maken en in welke tijd (een jam video maken vanuit je home studio is nog wel te doen, maar als je ergens heen moet op locatie en als je wilt interviewen of vloggen, dan wordt het al snel tijdrovend(er))
- Je hebt een soort redactie nodig om een bepaalde kwaliteit te waarborgen.
- Apparatuur kopen? Van welk geld?

Als je de behoefte hebt om videos te maken, zou ik het zelf lekker op een eigen kanaal doen.
(maar dat is mijn 2 cents)

Hoewel ik het idee leuk vind, lijkt de uitvoering mij best lastig.
- Waar ga je videos over maken (wat is er nog niet te vinden op YT en waar is WEL vraag naar?)
- Wie gaat ze maken en in welke tijd (een jam video maken vanuit je home studio is nog wel te doen, maar als je ergens heen moet op locatie en als je wilt interviewen of vloggen, dan wordt het al snel tijdrovend(er))
- Je hebt een soort redactie nodig om een bepaalde kwaliteit te waarborgen.
- Apparatuur kopen? Van welk geld?

Als je de behoefte hebt om videos te maken, zou ik het zelf lekker op een eigen kanaal doen.
(maar dat is mijn 2 cents)

Precies dit dacht ik ook, er is al zoveel onzin op youtube te vinden.

@MstrFX wat let je om een youtube kanaal te starten?

Je kan niet verwachten dat andere je gaan vermaken met jij buis filmpjes.
Je zult het met het bestaande aanbod moeten doen of zelf aan de slag gaan.

volgens was er wel eens een souncloud kanaal waar dan sf tracks werden gedeeld.

1. Ik doe wat ik zelf wil.
2. Een synthforum collaboratie lijkt me tof en synthforum heeft genoeg te bieden.

Er is draagvlak of niet

Enig idee hoeveel dat gaat kosten?Camera,lichtinstallatie,voorbereiding opnames,onderwerp.
Nog een reden om geen muziek te maken.

De vraag die we ons moeten stellen is: Wat zou een synthforum YouTube kanaal extra brengen tov individuele kanalen die sommigen hebben, en het synthforum zelf?
Dit is wel een goed punt. Als je hier in een thread een eigen YT-filmpje embed kunnen we tenminste in de context van Synthforum onze reacties plaatsen. Anders heb je weer een parallel universum op YouTube met andere gebruikersnamen en "mensen van buitenaf".

Als je nu een yt kanaal start en t in het vlog draadje propt?
Die member's corner opties lopen niet zo hard heb ik het idee... al komt hiet in de buurt van de goede wil om content toe te willen voegen op het forum.

Een nieuwsbericht posten dat voldoet aan de eisen (enige inhoud, voorzien van foto's of video en een link) is al een brug te ver voor de meeste leden. Een video maken die voldoet aan enige kwaliteitsstandaarden is nog vele malen moeilijker.

Dus dan ontstaan er twee mogelijke scenario's: het eerste is waarbij iedereen zelf wat in kan sturen mits het voldoet aan een bepaalde standaard. Dan krijgen we de clash tussen de ego's van de makers en redactie op het moment dat hier verschil van inzicht over is. Maker zegt "zoek het maar uit", redactie zegt "ik heb geen zin in dit gezeik als vrijwilliger" en het YouTube kanaal is weer ter ziele.

Tweede scenario is een vaste crew die items gaat maken. De eerste drie filmpjes, over elkaar of vriendjes op het forum, zijn zo gemaakt en best leuk. Daarna heeft de cameraman ineens een kind, de geluidsman gaat verhuizen en de editor heeft een drukke periode op zijn werk. Het wordt steeds moeilijker wat af te spreken, laat staan het land door te reizen. Forumleden in de provincie morren dat er alleen maar leden in het westen van het land in beeld komen omdat die in de buurt van de crew wonen en elkaar al kennen. Het aantal items neemt snel af, er meldt zich ook niemand meer actief aan om te helpen of in beeld gebracht te worden en het YouTube kanaal is weer ter ziele.

Sorry voor de zwartgalligheid, maar ik heb dit al zo vaak zien gebeuren. Goede video's maken en dat consistent blijven doen is gewoon heel veel en best pittig werk. Sluit me dus ook aan bij @Montfrooij hierover.

Laatst gewijzigd:
Goede video's maken en dat consistent blijven doen is gewoon heel veel en best pittig werk.

Precies dat. Afspreken en filmen is leuk, maar dan moet je de boel nog monteren en uploaden. Dat kost echt veel tijd en is een stuk minder leuk. In dit geval krijg je er ook geen cent voor en gaat het ten koste van - noem eens wat - je muziekmaaktijd. Dan moet je motivatie echt groot zijn om het vol te houden. En heel vaak bloedt het dan ook gewoon dood.

Ik zag ooit een statistiekje over podcasting. Bij Apple Music had zo'n 80% van de shows niet meer dan 3 afleveringen. Beginnen is het probleem nooit 🙂

Juist. Ik ben er ook zeker niet tegen - het lijkt me zelfs best leuk en ik zou ook best een keer een video inzenden. Maar ik denk gewoon dat het niet heel realistisch is dat zoiets van de grond komt en vooral blijft.

Back