Afgehandeld Krijgt Synthforum een YouTube kanaal?

Gewoon ergens beginnen en dan maar hopen dat de kwaliteit gaat toenemen.
Met de Soudcloud e.d. bijvoorbeeld vind ik hier ook veel linken.
Zo maakte ik zelf al een opsomming van alles waar synt muziek bij te pas komt.
Zie onder.
Bij video gaat het om het verhaal.
Dat leerde ik op mijn video / film club.
Hopelijk valt er uiteindelijk iets te leren van hoe een ander het doet wat betreft muziek maken met syntersizers.

En over die `snuffert` op een gewone tv kwam ik al een tube filmpje tegen van Klinkske en Kennet 🤣

hier . . . < over jserle

Laatst gewijzigd:
Als dit dan t niveau van de filmpjes wordt… tsja…met een Unox muts lallen tijdens gepingel met wat uitleg, gaat m niet echt worden, wel?! 🤪🤪

Ik heb zelf geen interesse in een eigen Yt kanaal maar wel in wat jullie allemaal doen.
Nou, aan deze heb ik anderhalf jaar gewerkt van research, scenario, opnames tot publicatie...
Niet fulltime natuurlijk. Maar wel voor de sport om hem zo goed en helder mogelijk te maken, in de hoop dat ie mss viraal zou gaan. Na 5 maand online heeft ie slechts 1225 views en 50 likes...
De opportuniteitskost ligt dus vrij hoog. Of in gewone taal: men kan de tijd beter investeren in alternatieve bezigheden

Die van @JazzMann is het soort video's dat ik bedoel. Veel likes en views zal je daar niet mee binnen harken om de doodeenvoudige reden dat zulke onderwerpen slechts voor een miniem publiek interessant zijn (hoe goed de video ook gemaakt is). Het nut van zulke video's is om je kennis en ervaring met gelijkgestemden te delen. Als je er beroemd of rijk van wilt worden kun je inderdaad beter iets anders doen.

Als dit dan t niveau van de filmpjes wordt… tsja…met een Unox muts lallen tijdens gepingel met wat uitleg, gaat m niet echt worden, wel?! 🤪🤪
Iedereen is helemaal vrij om welke gedeeltes van die video`s die ik gemaakt heb te gebruiken (of misbruiken) om er een remix van te maken.
En spreekwoordelijk de krenten uit de pap te halen voor zijn eigen kers op de taart.

Er zijn twee kanten de amusementskant en de leer instructie kant. . . . . Over het algemeen bij muziek video`s.
Voor de eerste moet je ook geluk hebben of het in de smaak valt.
Voor de tweede is het nog een hele kunst om iets goed over te brengen zodat een ander er ook iets mee opschiet.
Omdat het allemaal zo complex is ben ik niet bang dat wie dan ook er met de een of ander idee vandoor gaat.
Daarom wil ik ook zo min mogelijk cryptisch over komen zodat het duidelijk en makkelijk te begrijpen is.
En dat is al moeilijk om het in korte tijd te vertellen.

Leuk idee, maar op de suggestie van @Nap na (studio-tours) wordt er niet echt een probleem mee opgelost, eerder juist op de hals gehaald.

Met misschien een uitzondering: de vragen en daarbij horende experimenten van @ProgHead, die zou ik nog wel in beweging willen zien.

Alle begin is moeilijk.
Video is sowieso lastig, ik begin er daarom niet eens aan. Als ik m’n eigen stem zou horen onder een video zou ik m meteen afzetten, en da’s lastig editen 😳🤪

is het niet zo dat je bij Youtube ook tags kan maken? Dan kan ieder die dat wil een tag #synthforum bij zijn video plaatsen om op die manier ook gevonden te kunnen worden.
Dat kan, maar ze spelen een relatief kleine rol in het hele youtube algoritme, ook bij het zoeken.
Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar de zoekresultaten zijn steeds minder gebaseerd op de termen die je gebruikt en meer en meer op je kijkgeschiedenis.
(de vorige keer keek je ook graag naar een outdoor video, dus je zoekt op MC707, maar je wilt vast een nieuwe video van een gast met tent XYZ in de sneeuw zien)

Ik weet niet of YT publieke playlists heeft (die meerdere mensen kunnen beheren)
Ok, dat kan.

Dat zou ook een optie zijn.
Een Synthforum playlist waar meerdere collaborators aan kunnen bijdragen.

Video is sowieso lastig, ik begin er daarom niet eens aan. Als ik m’n eigen stem zou horen onder een video zou ik m meteen afzetten, en da’s lastig editen 😳🤪
Daar ben ik al een beetje overheen. Omdat ik het al zo lang doe kan ik mezelf verbeteren. Dan moet ik ook oppassen / uitkijken dat ik niet te lang zit te tutten in de spiegel anders wordt het een meiden-mode-reclame-dingen gedoe. Om wat meer zelfvertrouwen te krijgen lijkt me het juist goed te weten hoe over te komen.

Haha.. of dit soort stemeffecten.. Mijn vriendin kijkt dit altijd.. ik zit in de keuken en hoor dan vrijwel nooit de ernst van de situatie.. voor mij heeft het altijd een hoog "wanna play" gehalte. :D (voor mensen die niet bekend zijn met The Prophet, check hier).

Laatst gewijzigd:
Ik vind het wel een leuk idee.. maar wie bepaald wat?? En dan ook de voertaal. Dat is Nederlands toch? Wie wil je bereiken.. ? Als je je niet wilt beperken tot een stukje Europa, of juist wel, is het zeker iets om rekening mee te houden.. Niet iedereen spreekt even makkelijk en accentloos Engels als @JazzMann :mega:

is het niet zo dat je bij Youtube ook tags kan maken? Dan kan ieder die dat wil een tag #synthforum bij zijn video plaatsen om op die manier ook gevonden te kunnen worden.
Ik zie afentoe in mijn kattenvideootjes weleens dat een video gedeeld is. Maar misschien is dit wel in een playlist? Op FB werkt het via wel via #randomFBpagina. Maar niet elke Facebook pagina staat dit toe.. anders zou Synthforum wel iets meer content gekregen vermoed ik.

Leuk idee, maar topics ontsporen NU al soms, en dat is met alleen nog maar getyp..

Heel veel werk om te checken, plaatsen, reacties modereren.. ‘waarom wordt MIIN video niet geplaatst en die van … wel, terwijl die slechter is’, [censuur/discriminatie-kaart wordt weer getrokken], etc etc

A ja, prima idee, maar inderdaad even héél goed over nadenken!

gewoon alles door de vocoder, gelijk in stijl ook en origineel. :D
Je zegt t nu wel voor de gein, maar lijkt me wel ver eigenlijk. Het hele kanaal door de vocoder…. En er dan live een Hans borstlap naast hebben die alles mooi in tune meepinhelt. Heel cool! 👊👊👊

Daar ben ik al een beetje overheen. Omdat ik het al zo lang doe kan ik mezelf verbeteren. Dan moet ik ook oppassen / uitkijken dat ik niet te lang zit te tutten in de spiegel anders wordt het een meiden-mode-reclame-dingen gedoe. Om wat meer zelfvertrouwen te krijgen lijkt me het juist goed te weten hoe over te komen.

Of meteen zo’n make up optutkanaal beginnen, 2vliegen in 1 👏

Is een idee. Dan zou ik wel meerdere playlists maken. En dan heb je nog steeds iemand nodig die de boel beheert en een beetje in de gaten houdt.
Voor bombario, dat gebeurd hier toch ook al?
Alleen als iemand het niks vind en het weer weg wil halen is het wat moeilijker.
Dan kan als tussenstap Facebook genomen worden. Dat doe ik nu ook al. Want op Synthforum wat weg halen is moeilijker voor degene die het geplaatst heeft.
Een eenvoudige eigen playlist maken is al een heel gedoe waar je de tijd voor moet nemen heb ik gemerkt.
Omdat er nog niet zo veel zijn kan het allemaal op een enkele pagina voor iedereen.
De naam van de maker(s) Het aantal en of het om amusement of instructie gaat. Engels of Nederlands de tijdsduur alleen muziek of ook uitleg.
Zo zijn er verschillende lijsten te maken. Wel een werk. En of het geremixt of gebruikt (gratis of niet) mag worden

Wel een puntje is nog of iemand zijn eigen synth muziek heeft gebruikt voor wat dingen die weinig of niets met syntersizers te maken heeft.
Waar die grens ligt. Het merendeel maak ik ook Y-tubes zonder een relatie tot syntersizers en daarom niet in de lijst hoeven.

Back