599$
Behringer Wave Hands-On Demo
Here’s a hands-on demo of the new Behringer Wave synthesizer.
www.synthtopia.com
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als je weinig belang hecht aan analoog tov digitaal, is er dan nog iets wat deze synth bijzonder maakt tegenover andere hardware wavetable synths? Hoe vergelijkt deze met de wavetable functies van bvb een Hydrasynth, Blofeld, Ultranova,.... Geen bashing, just curious.
Heb bij een forummer weleens op de originele gespeeld.. de analoge filters (of de DA's)gave zo ongelofelijk lekker laag.. heel aparte geluidservaring was dat.The PPG does a different sort of aliasing, actually more correctly called "harmonic imaging", which generates harmonically related aliases, rather than the ugly and nasty inharmonic aliasing induced by "disrespecting" the Nyquist theorem.
Maak je geen illusies,er zit geen enkele 8Bit DA in dit ding ,alle aliasing is dsp reproduced en dit is dan ook waarom hij alles behalve als een PPG wave klinkt.ja 8bit into analoge filters ... sweeet
Klinkt als Omnisphere? Sweet!Het klinkt als een VSTi die je dan door analoge filters zou sturen,niet meer ,niet minder.
ik kan niks vinden over het soort dac wat is gebruikt, maar ik las dat de Behringer Wave zowel 8 bit als 12 bit (of 16 bit afhankelijk van wie het zegt) conversie kan. Dan zal het wel zoals jij zegt DSP based zijn.Maak je geen illusies,er zit geen enkele 8Bit DA in dit ding ,alle aliasing is dsp reproduced en dit is dan ook waarom hij alles behalve als een PPG wave klinkt.
Het klinkt als een VSTi die je dan door analoge filters zou sturen,niet meer ,niet minder.
Die originele PPG grain mag je naar fluiten.
Wel mooi klinkende synth voor weinig geld!
Daar zullen menig 3rd wave kopers van balen!!!!……. Zeker als je hem NET aangeschaft hebt is het wel zuur. Aan de andere kant heb je uiteraard heb je nu wel een hoogwaardig product. Maar soundtechnisch zijn ze gelijkwaardig (althans daar lijkt het op)Verdomme,ik heb net een groove 3rd wave(desktop)gekocht.![]()
De PPG in de 3rd wave is een klein onderdeel van de synth,het is zoveel meer.Daar zullen menig 3rd wave kopers van balen!!!!……. Zeker als je hem NET aangeschaft hebt is het wel zuur. Aan de andere kant heb je uiteraard heb je nu wel een hoogwaardig product. Maar soundtechnisch zijn ze gelijkwaardig (althans daar lijkt het op)
Het klinkt als een VSTi die je dan door analoge filters zou sturen,niet meer ,niet minder.
Goeie keuze ! De 3rd wave is 1 van de mooiste moderne synths die er is. Geweldige bak.De PPG in de 3rd wave is een klein onderdeel van de synth,het is zoveel meer.
En daarbij m'n geld moet op voor dat Poetin aan mijn deur staat en met mijn mix komt moeien.
ik kan niks vinden over het soort dac wat is gebruikt, maar ik las dat de Behringer Wave zowel 8 bit als 12 bit (of 16 bit afhankelijk van wie het zegt) conversie kan. Dan zal het wel zoals jij zegt DSP based zijn.
Op zich vind ik dat zelf niet zo erg, deze synth is mede tot stand gekomen door de originele ontwerper van de PPG Wave, als hij er achter staat dan is dit wat mij betreft een PPG Wave 2.4 en dat is oke voor mij.