Behringer Wave

behringer-wave-angle-926x300.jpg
De Behringer Wave kopieert de PPG Wave 2.2, een baanbrekende digitale/analoge hybride synthesizer uit de jaren '80. Net als het origineel combineert de Behringer Wave wavetable-oscillatoren - die een veel breder scala aan golfvormen bieden dan traditionele analoge oscillatoren - met analoge VCF's en VCA's.
599$

Laatst gewijzigd:
Die chords op 1:37m.. :{

De rest van de typische poppy 80's sound is waar het voor mij mis is gegaan in de jaren 80 qua muziek.

Heeft iemand hem al? Ik zit nog een beetje in dubio of ik voor wat extra 80s cheez ga voor de Wave of voor een Korg OpSix

Ik heb mijn bestelling geannuleerd voor de Wave, ik zie mezelf niet via zo'n menutje mijn sounds editen, ik wil gewoon draaien en gelijk resultaat horen, niet nadenken over een of andere variabele die ik eerst moet selecteren en dan pas editen. Nu is de Wave niet al te gek moeilijk om te snappen, maar toch, ik draai liever in een tiental seconden een sound in elkaar dan dat ik daar een uur mee bezig moet zijn voor het ergens op begint te lijken.

Ja dat menu staat me ook wat tegen, jammer wel want hij klinkt heel goed van wat ik zoal heb gehoord.
Toch zal dat voor liefhebbers van de PPG sound geen beletsel vormen lijkt me, als je al jaren zit te kwijlen van dat geluid maar de oudjes te duur vond dan is dit wel een uitgelezen kans.

Ik heb de filmpjes qua UI niet bekeken van de Behringer wave. Maar je mag toch hopen dat ze met 1 oog beetje gegluurd hebben bij Groove Synthesis en een vergelijkbare UI hebben geïmplementeerd.

Denk dat je dan beter een Waldorf M kan pakken, die ziet er een stuk uitnodigender uit en is nog enigszins te betalen.
Maar die heeft natuurlijk niet die echte helemaal origenele authentieke old school sound die je alleen met drukknoppen krijgt, da's toch veel echter toch? :D
Maar effe zonder gekheid, ik heb zelf niet de Waldorf M dus ik kan er niets over zeggen maar ik denk dat voor wel wat mensen gewoon zo'n remake wel z'n charme heeft.

Ik heb de filmpjes qua UI niet bekeken van de Behringer wave. Maar je mag toch hopen dat ze met 1 oog beetje gegluurd hebben bij Groove Synthesis en een vergelijkbare UI hebben geïmplementeerd.
Het is duidelijk dat je de filmpjes niet hebt bekeken :D

Het antwoord is NEEN. Zo te zien hebben ze de oude echt gekopieerd, inclusief de akeligheden. Net als ze met de TD-3 deden (de originele TB-303 sequencer is ook een verschrikking).

hehe. Klopt. Niet gezien.

Wellicht leuk voor de mensen die graag willen werken zoals met een OG PPG.

Maar m.i. een gemiste kans. Zeker omdat de 3rdwave al een tijdje op de markt was en ze hier makkelijk van hadden kunnen kopiëren.

Maar goed. Maakt mij allemaal niet uit. Hoef die Behringer wave toch niet :)

nieuwe interface ontwerper zit natuurlijk veel tijd/geld in.
Maar ja ik zie zie niet een Ensoniq Mirage klonen met dezelfde interface.

Ik voorspel dat de tweedehandsmarkt heel snel vol gaat stromen met dit ding.

Zou leuk zijn, vind het op zich wel een leuk ding en ben niet zo'n programmeur van geluiden, presets vind ik eigenlijk wel okee.

Ik heb mijn bestelling geannuleerd voor de Wave, ik zie mezelf niet via zo'n menutje mijn sounds editen, ik wil gewoon draaien en gelijk resultaat horen, niet nadenken over een of andere variabele die ik eerst moet selecteren en dan pas editen. Nu is de Wave niet al te gek moeilijk om te snappen, maar toch, ik draai liever in een tiental seconden een sound in elkaar dan dat ik daar een uur mee bezig moet zijn voor het ergens op begint te lijken.
Ik heb de 3 rd wave desk, no time zit je daar klanken te maken, layout is zo ingenieus ineengestoken dat je met plezier begint te klanken.Zeker niet beginnen met Kurzweil,zeker als je wat wilt layeren,je bent inderdaad een uur kwijt.Los daarvan de beste synth.

Back