599$
Behringer Wave Hands-On Demo
Here’s a hands-on demo of the new Behringer Wave synthesizer.
www.synthtopia.com
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Except for some harmonic high buzz aliasing in the lowest octave it is close. Way closer than the 3rd Wave. And no manual fine adjustments needed. I just typed in parameter values I got from my PPG.
Here is some audio:
https://till-kopper.de/ppg/70a.wav
First Ppg Wave 2.3 in 2.2 mode, then Behringer Wave. No FX or EQ. Mono

Dankjewel hiervoor.Ik heb gisteren de Behringer Wave bespeeld bij die muziekvriend van me die ik in de voorlaatste post hier noemde. Wat viel me in de korte tijd die ik had op?
1. Hij klinkt wat braver dan mijn PPG Wave 2.3, die ik heb verkocht.
2. Het klavier is niet geweldig, maar functioneel.
3. De originele geluiden zitten erin, in ieder geval een groot deel ervan, maar in een andere volgorde. Mijn favoriete (koor)klank zit op #58 in plaats van op #70.
4. De (globale) lfo wordt net als in de PPG getriggerd bij elke nieuwe toetsaanslag. Ik wil dat zo want anders heb je weinig aan een delay op de lfo maar ik kan me voorstellen dat gebruikers
een keuze willen hebben.
Ik heb gisteren de Behringer Wave bespeeld bij die muziekvriend van me die ik in de voorlaatste post hier noemde. Wat viel me in de korte tijd die ik had op?
1. Hij klinkt wat braver dan mijn PPG Wave 2.3, die ik heb verkocht.
2. Het klavier is niet geweldig, maar functioneel.
3. De originele geluiden zitten erin, in ieder geval een groot deel ervan, maar in een andere volgorde. Mijn favoriete (koor)klank zit op #58 in plaats van op #70.
4. De (globale) lfo wordt net als in de PPG getriggerd bij elke nieuwe toetsaanslag. Ik wil dat zo want anders heb je weinig aan een delay op de lfo maar ik kan me voorstellen dat gebruikers
een keuze willen hebben.
Zo bij elkaar klinkt dat toch als een goed alternatief als je de oude niet hebt of een tweedehandse originele te duur vindt.Een andere muziekvriend van me heeft een PPG Wave 2.2 die al jaren defect is, maar hij gaat geen Behringer Wave kopen, omdat hij de M al heeft. Ik ga dat wel doen, omdat de parameters en het bereik daarvan op de Behringer overeenkomen met die van PPG (en zelfs verder gaan voor extra functies).
Beste lezers, ik heb gejokt. Ik heb gisteren toch een 3rd Wave gekocht. Als excuus voer ik aan dat ik voor dit - tweedehands - exemplaar ongeveer de oorspronkelijke Amerikaanse verkoopprijs heb betaald.Wat de 3rd Wave meer kan, vang ik op met andere synthesizers, de Waldorf M 16v, de Iridium en de Prophet X. De 3rd Wave is een geweldig instrument, maar ik kan de hoge prijs voor mezelf niet rechtvaardigen. Vroeger had ik er geen enkele moeite mee om dure instrumenten te kopen.
Het is een schande. Een schande, zeg ik.Beste lezers, ik heb gejokt. Ik heb gisteren toch een 3rd Wave gekocht. Als excuus voer ik aan dat ik voor dit - tweedehands - exemplaar ongeveer de oorspronkelijke Amerikaanse verkoopprijs heb betaald.