Het gaat allemaal flink meer tijd kosten dan ik had ingeschat. Ik dacht in deze kerstvakantie de modules van mijn modular wel even te kunnen doorgronden, maar zo eenvoudig is dat niet als je het precies wil doen. Ik vermoed nu dat voor de module van dit topic iets dergelijks als onderstaande geldt (daar kunnen nog fouten in zitten!):
[imath] \mathrm{U}_{out} = 2,5 \, (5 - \mathrm{A}) \, \mathrm{U}_{in} \, + \, \mathrm{dist}^+(\mathrm{U}_{in}) \, + \, \mathrm{dist}^-(\mathrm{U}_{in}) [/imath]
Met:
[imath] \mathrm{dist}^+(\mathrm{U}_{in}) = \left \{ \begin{array}{lcr} \mathrm{A}^+ \cdot (\mathrm{U}_{in} - (5 - \mathrm{L}^+) \mathrm{V} ) & \mathrm{voor} \, & \mathrm{U}_{in} \geq (5 - \mathrm{L}^+) \mathrm{V} \\ 0 & \mathrm{voor} \, & \mathrm{U}_{in} < (5 - \mathrm{L}^+) \mathrm{V} \end{array} \right. [/imath]
[imath] \mathrm{dist}^-(\mathrm{U}_{in}) = \left \{ \begin{array}{lcr} \mathrm{A}^- \cdot (\mathrm{U}_{in} + (5 - \mathrm{L}^-) \mathrm{V}) & \mathrm{voor} \, & \mathrm{U}_{in} \leq -(5 - \mathrm{L}^-) \mathrm{V} \\ 0 & \mathrm{voor} \, & \mathrm{U}_{in} > -(5 - \mathrm{L}^-) \mathrm{V} \end{array} \right. [/imath]
Maar hoe controleer je dat op een efficiënte manier zonder honderden meetpunten te moeten bekijken?