En daarom promoot hij de Luma-1.Hij wil gewoon vooruit kijken en blijven innoveren, zoals hij altijd heeft gedaan.
Niets om dat product (dikke prima), ik vind het wel vreemd in dit licht gezien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En daarom promoot hij de Luma-1.Hij wil gewoon vooruit kijken en blijven innoveren, zoals hij altijd heeft gedaan.
Roger Linn zei daar zelf over: "These guys are in it purely for the passion are far better engineers than I am, so I’m honored that they’re taking on this project. It’s entirely their project, but I’m staying in touch with them and giving some help along the way”.En daarom promoot hij de Luma-1.
Niets om dat product (dikke prima), ik vind het wel vreemd in dit licht gezien.
>...gear for the massesDat is ook waar. Maar ik vind dat ome Uli verder gaat dan dat. Heel innovatief vind ik Behringer niet als het om gear gaat. Ik zie hun verdienmodel als veel voor weinig….gear for the masses.
Wat je omschrijft aangaande de clockfrequenties die asynchroon lopen was zeker een zorg in het ontwerp. In de praktijk blijkt dat reuze mee te vallen en zijn die nieuw tunable instrumenten prima als het origineel te tunen als de demuliplexfrequentie (bestaande instelpot) iets verhoogt wordt. Dus dat komt helemaal goed. Met de extended mod kan ook die demultiplexfrequentie van buitenaf aangepast worden waardoor er een scala aan mogelijkheden onstaat waar de muzikant in kwestie juist op uit is. Hoewel er theoritisch wel wat trade-offs kunnen zijn - afhankelijk van, heb ik nog geen klachten gehad --> alleen maar heel blije muzikanten ;-).Als jij die circuit bend tune modificatie doet waarbij je die LS393's via externe timers gaat clocken zoals je omschrijft in deze post uit 2014 TuneMod dan komt het niet goed he. Dan ga je de adres inputs van de eproms asynchroon veranderen tov die vco master clock. Met als gevolg dat die S&h soms gewoon bagger data kunnen krijgen. Dat kan gewoon nooit goed werken. Klank zal er wel uitkomen maar die data gaat gewoon nooit doorkomen zoals oorspronkelijk bedoeld in het synchroon geclocked systeem...
Mja, is dat zo? Dat werd ook geroepen toen de Aira reeks van Roland uitkwam, en daarvan doen volgens mij de meeste exemplaren het na 10+ jaar nog steeds prima. TB-303 is ook een cheapo plastic hokje en die draaien zelfs 40+ jaar na dato nog.>...gear for the masses
Dat is precies wat het is en daar is niks mis mee. Dan kan Jan en Alleman proeven en genieten van die vintage concepten en inspiratie opdoen. Wel belangrijk is dat er beseft wordt dat binnen 5 jaar er gebreken ontstaan en dat het een wegwerpproduct is geworden. In hoeverre wil je meedoen aan de wegwerpmaatschappij? Dit geldt echter niet enkel voor Behringer.
Ethiek heeft Behringer niks mee. Ze zijn ook niet heel innovatief, want wat is er nu zo innovatief aan de LM drum? Of al die synth clones? Linn samples zitten zowat overal wel in, of kun je zo downloaden. Bijvoorbeeld in mijn Roland TR8-S, en klaar. Die koop je denk ik wel voor 450,- gebruikt. En Rolands gaan lang mee, daar heb ik nog nooit gezeur mee gehad. Of een gebruikte Digitakt, idem. Dus ja….>...gear for the masses
Dat is precies wat het is en daar is niks mis mee. Dan kan Jan en Alleman proeven en genieten van die vintage concepten en inspiratie opdoen. Wel belangrijk is dat er beseft wordt dat binnen 5 jaar er gebreken ontstaan en dat het een wegwerpproduct is geworden. In hoeverre wil je meedoen aan de wegwerpmaatschappij? Dit geldt echter niet enkel voor Behringer.
Ja en die zorgt ervoor dat elk gewoon mens zo'n ding kan kopen ipv een kleine club gepasioneerde mannen die er voor zorgen dat een Luma1 voor de meeste mensen niet betaalbaar is.oger Linn zei daar zelf over: "These guys are in it purely for the passion are far better engineers than I am, so I’m honored that they’re taking on this project. It’s entirely their project, but I’m staying in touch with them and giving some help along the way”.
Een gepassioneerde kleine partij die netjes om wat input vraagt is wat anders dan een grote commerciële club die vooral geld wil verdienen door zijn werk tepikkenkopiëren en het voor de bühne nog even laat weten zodat ze kunnen zeggen dat Roger niet mee wilde werken. Roger is echt de beroerdste niet hoor. Hij beantwoordt alle LinnStrument support-mailtjes nog zelf en juicht bijvoorbeeld de Ableton Push 3 gewoon toe, omdat het boordevol innovatie en interessante ideeën zit en MPE een boost geeft (ook al zitten er meerdere concepten in de Push 3 die rechtstreeks uit zijn LinnStrument komen). Dat is gewoon gezonde evolutie en innovatie op muzikaal en technologisch gebied. De belangrijkste innovatie van Behringer zit op prijsgebied.
Wees dan maar blij dat er ook auto's gemaakt worden voor de massa.Ik rij in een nagemaakte Veyron van karton, maar ik vind ‘m niet zo lekker rijden.
Roger Linn zei daar zelf over: "These guys are in it purely for the passion are far better engineers than I am, so I’m honored that they’re taking on this project. It’s entirely their project, but I’m staying in touch with them and giving some help along the way”.
Een gepassioneerde kleine partij die netjes om wat input vraagt is wat anders dan een grote commerciële club die vooral geld wil verdienen door zijn werk tepikkenkopiëren en het voor de bühne nog even laat weten zodat ze kunnen zeggen dat Roger niet mee wilde werken. Roger is echt de beroerdste niet hoor. Hij beantwoordt alle LinnStrument support-mailtjes nog zelf en juicht bijvoorbeeld de Ableton Push 3 gewoon toe, omdat het boordevol innovatie en interessante ideeën zit en MPE een boost geeft (ook al zitten er meerdere concepten in de Push 3 die rechtstreeks uit zijn LinnStrument komen). Dat is gewoon gezonde evolutie en innovatie op muzikaal en technologisch gebied. De belangrijkste innovatie van Behringer zit op prijsgebied.
Beetje drogreden dit. Er zijn talloze betaalbare drumbakken die er niet proberen uit te zien als een ander en/of vol zitten met gestolen samples.Ja en die zorgt ervoor dat elk gewoon mens zo'n ding kan kopen ipv een kleine club gepasioneerde mannen die er voor zorgen dat een Luma1 voor de meeste mensen niet betaalbaar is.
Het is hetzelfde als zeggen "gelukkig hadden we 100 jaar geleden een paar koetsbouwers zodat een auto nu nog 150000 euro kost en alleen een paar rijke mensen zich eentje kunnen verooorloven want al die massabouwers met autoootjes die allemaal op elkaar lijken en ideëen van elkaar jatten of het nou Toyota, VW, Opel of welk merk dan ook, dat zijn de boosdoeners en die moet je niet kopen".
Maar voorlopig rijden de meeste forumleden waarschijnlijk in zo'n gekopiëerde auto wat een massaprodukt is en wie in een handgebouwde auto rijdt vertel het maar want als oude autoliefhebber ben ik dan altijd geïnteresseerd.
@Sjaak en @Phontaq , wat voor auto rijden jullie in, een Pagani of een Morgan of wellicht een Veyron die ook nog grotendeels met de hand wordt gebouwd?
Da's geen drogreden, allerlei autofabrikanten die elkaars ideëen kopiëeren.en het gebeurt in allerlei branches als producenten de kans zien dat weet jij ook wel.Beetje drogreden dit. Er zijn talloze betaalbare drumbakken die er niet proberen uit te zien als een ander en/of vol zitten met gestolen samples.
Ik had eind jaren 80 een 303 en een 606 in huis, toen waren ze betaalbaar.Als alle synths goedkoop waren en er was vraag stond er nooit wat te koop want werd t niet verkocht (want bracht toch niks op) en werd het ook direct gekocht dus vond je nooit wat