De drogreden is dat je doet alsof je alleen maar kunt kiezen tussen heel duur vintage, een hele dure remake of een goedkope ripoff terwijl er zat betaalbare originele drumcomputers, samplers en synths te koop zijn die geen kopie zijn. Natuurlijk leent iedereen van elkaar maar geen enkele autofabrikant zet een blikken bijna-Mercedes ster op zijn auto en noemt het een Behnz.
Er zijn autofabrikanten die replica's uitbrengen bijv een Cobra omdat de originele van Shelby niet meer gemaakt worden en je kan ook Donkervoort replica's kopen en zo kan ik er nog een aantal noemen.
De heruitgaven van een PPG is toch door Behringer gemaakt, hij kan er moeilijk Akai of Yamaha opzetten.
En als je zo'n moeite hebt met dat modellen er anders uitzien dan koop je een stel knoppen bij Ali en zet die er op, je schildert met verf er over heen en dan ziet ie er een stuk anders uit dan het origineel.
Jullie moeten iedere keer wat te zeuren hebben over Behringer maar ondertussen zijn er heel wat mensen happy met een heruitgave van een PPG of een UB-XA.
Dat een gepassioneerd clubje gasten dan een drumbak uitbrengt voor meer dan 4000 euro in een kleine oplage da's wel weer okay zodat ie alleen voor een select publiek beschikbaar is.
haha, ik zie jou de hele tijd in herhaling vallen als het om Behringer verdedigen gaat.
En idd, alles blijft hetzelfde.
Idd, net als met jullie als het om zeuren gaat.
ik heb zelf niet zozeer een probleem met het clonen van vintage, maar de lage prijsstelling zorgt er wel voor dat de concurrentie van ook nieuw ontwikkeld spul het vuur aan de schenen wordt gelegd. Er wordt flink wat markt aandeel afgesnoept van andere bedrijven die wel nog innovatief bezig zijn. Daar ligt het grootste probleem.
De Chinezen brengen ook auto's uit die goedkoper zijn dan anderen, in Brussel zeggen ze dan dat ze importtarieven willen ipv dat andere autobouwers de uitdaging aangaan.
Er wordt altijd gezegd dat concurrentie goed is maar zodra er een fabrikant is die iets maakt wat beduidend goedkoper is dan wordt gezegd dat ie de markt kapot maakt.
Andere fabrikanten kiezen er voor om hun spullen met hun naam er op ook maar in China of Vietnam te laten maken, we leven nou eenmaal in een geglobaliseerde wereld en daar hebben we allemaal op het ene moment er last van en een andere keer is het in ons voordeel, dus waarom hier zo vaak het negatief wordt bekeken is wel bijzonder.
Een hobby van mij was vroeger meubelmaken, vooral met hardhout en dan de luxe soorten, kersen, peren, noten en zo en soms met inleg van ebben maar aan de andere kant heb je Ikea waar hele volksstammen hun spullen kopen inclusief mezelf want ik had een keuken van Ikea en het was nog goed spul ook en nu in m'n appartement in Apeldoorn heb ik een bank van ze, ik doe er niet moeilijk over en bleef indertijd meubels maken al weet je dat verkoop lastig is, hooguit voor een select publiek die 't ook wil betalen.
In een geglobaliseerde wereld weten mensen dat als ze iets maken wat succesvol is dat iemand in China ermee aan de gang gaat, dan kan je moeilijk doen maar dit is hoe het gaat.
Dat brommertje van Honda de Cub is de meest geproduceerde ter wereld en ook die werd massaal gekopieerd door Chinezen en Vietnamezen al zagen we die brommertjes hier nooit maar daar werden er miljoenen van verkocht, that's the way the world is.