AI generated music onderscheiden.

Iedereen met goede oren kan het horen.
Mijn kids allebij 8 kunnen nu al horen of er autotune gebruikt word daar kwam ik in de ochtend achter.
Maar niet de Robo stem maar gewoon subtiele autotune om pop te polijsten.

Of ze laten je extra betalen voor gegarandeerd 100% non AI content:)
En daarvoor heb je dus zo'n AI detector nodig. Want reken er op dat zat artiesten geen enkel probleem hebben met bv AI gegenereerde backing tracks. Is nog maar de vraag wat je 'AI gegenereerd' noemt. Logic Pro 'session muzikanten' die drum en baslijn of piano ritmes voor je kunnen neerleggen zijn technisch gesproken ook AI al zal je dat aan de klank niet echt horen.

goed punt.

Maar goed deze discussie bestond ook rond sampling.
Als iemand er goede muziek mee maakt so be it.
Iig niet aan mij besteet.

heb zelf ook een paar tracks gemaakt met udio en bij sommige ligt het er dik op maar na wat gefoefel had ik tracks waar ik het niet op kon horen dat het met AI gemaakt was
en het staat nog maar in de kinderschoenen

"AI is de doodsteek voor creativiteit, originaliteit en echte muziek"

Ondertussen op de radio:

Is UDIO nu een jat machine of niet?
Net als chatGPT de het gehele github aan code heeft ingeslikt.
Zonder credit naar de originele artiest/developer

Voor mij zelf hoeft muziek niets op te brengen behalve plezier. Het kopen van instrumenten kostte me zelfs veel geld, maar dat heb ik voor het geluk dat ik er aan beleef er graag voor over. En als anderen daar ook nog plezier aan beleven dan is dat al helemaal prima.

Dat is heel anders met de muziekindustrie en beroeps YT'ers die alleen maar zelf uit zijn op geld en nu vaak de moraalridder spelen op social media (want ook dat levert geld op). Zogenaamd vanwege compassie met uitvoerende artiesten, maar in de kern alleen voor hun eigen belang. Daar zouden we eigenlijk pas echt ongelukkig van moeten worden want muziek is eigenlijk gewoon een cultuuraspect met de intentie om mensen blij te maken en is, net als de zon wat mij betreft gratis.

Ergo: Als mensen AI muziek leuk vinden is dat toch geweldig en als ten koste gaat van de verwerpelijke geldwolfjes in muziekindustrie dan so be it. :D

tuurlijk alles wordt gejat ,vroeger door de platenmaatschappijen dan door spotify en nu door AI

En zoals gewoonlijk snappen degenen die de wetten moeten maken er weer niks van en denken ze dat There I Ruined It het toonbeeld van AI muziek is. Terwijl die jongen zowat het meest creatieve is wat je op youtube kan vinden, en hij AI heel beperkt toepast (voornamelijk als stemvervormer op zijn eigen ingezongen teksten).

Zijn gebruik van autotune op stand 11 en meer is terroristisch crimineel, dat wel. 😁

Is die Ben Jordan jaloers dat die een detectie app moest maken omdat hij uiteindelijk vind dat hij zelf niet genoeg verdient?
Ik vrees dat dat ook zo is. Daarnaast is zijn verdienmodel om zoveel mogelijk lawaai (hoort zichzelf graag praten) te maken over alles en nog wat. Ik heb naar zijn laatste publicaties gekeken op YT maar geen fatsoenlijk muziekstuk kunnen ontdekken.

Nee, lijkt mij niet. Al zijn verdiensten op Youtube gaan in een stichting. Als je ziet hoeveel geld hij uitgeeft voor zijn science videos.

Maar zo is het dan ook wel makkelijk om via views claimen dat je iets 'goed doet' voor een stichting,..door een andere te verklikken.

Wie een put graaft voor een ander valt er vroeg of laat toch zelf in.

Back