Nicolas 2000
It's a household name
Als die het niveau van de AI caramellenvers overstijgen wel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Terug naar de singer/songwriter.......worden we daar dan blij van?(uitzonderingen daargelaten)
Dat heeft vooral te maken met het niveau van de lyrics, als iemand een goed verhaal kan schrijven en dat in een track laat gebruiken door AI dat je dan wel iets krijgt waarvan mensen denken dat het een goed persoonlijk nummer is.Ik denk vooral terug naar een overtuigend verhaal en authenticiteit. Daar schiet AI (nog) te kort. Het is glad, perfect en onpersoonlijk. Als luisteraar mis je (nog) de menselijke connectie.
Dat heeft vooral te maken met het niveau van de lyrics.
Tuurlijk maar ver voor het social media tijdperk en zelfs MTV draaiden we platen van Van Morrison, Joni Mitchell en Bob Dylan om maar een paar singer/songwriters te noemen en veel mensen konden zich herkennen in die teksten of vonden het fijne muziek en luisterden er graag naar terwijl je hooguit een keer iemand on stage zag als je geluk had en in een blaadje een interview las dus zo dichtbij waren de artiesten niet in die tijd.Ik bedoel in alles wat je als artiest doet, je hele aanwezigheid. Via de socials, op het podium, echt in wie jij bent als mens. Dat kan AI (nog) niet goed nabootsen. Fans hebben wel behoefte aan dat menselijke contact. Ze willen je bij wijze van spreke kunnen aanraken. Dat maakt ADE ook leuk, alle grootheden lopen er rond.
Het hangt er vanaf hoe creatief het gedaan is. Ik volg er zelf eentje (Fake Music, hoe toepasselijk...) die bizar leuke covers maakt met erg hoge entertainment waarde. Dan maakt het mij niet uit dat het "niet echt" is. Een echte band of producer zou dit waarschijnlijk niet snel maken. Even een paar van mijn favorieten:tracks die uiteraard met AI gemaakt zijn en dat er heel veel mensen fan kunnen zijn
Zeker leuke covers, ik vond vooral the Trooper in de soul/funk uitvoering een verrassende moet ik zeggen en echt in die seventies sfeer, enigste is dat de blazers toch wat moeilijk blijven voor AI maar voor de rest klinkt het prima.Het hangt er vanaf hoe creatief het gedaan is. Ik volg er zelf eentje (Fake Music, hoe toepasselijk...) die bizar leuke covers maakt met erg hoge entertainment waarde. Dan maakt het mij niet uit dat het "niet echt" is. Een echte band of producer zou dit waarschijnlijk niet snel maken. Even een paar van mijn favorieten:
Zeker weten, zelfs nu al wordt er door AI muziek gereproduceerd die echt goed kan klinken.Nu nog wel maar over een tijdje horen we waarschijnlijk het verschil niet meer tussen echt en AI.....
ambient inderdaad maar wel met arpjes en sequenced bas er achter dus er zit opzich wel ritme in zoals deze bvZeker ambient? Zonder ritme detectie ga je al snel in het AI bakje, veel screetches en andere >5kHz herrie ook.

Die zijn er al: Synplant 2, ACE-step-DAW, Krotos Studio, MOSS-SoundEffectOf misschien worden synthesizers wel ooit historie. En komt de Suno Juno binnenkort op de markt, die elk geluid kan maken via Prompt.