Cumulus brain - Bitcrushd (dubstep/dnb)

Hij komt erg hard binnen, mss is dat jouw taktiek, maar ik zou er een intro bijmaken. Leuke bewerkte beats, fijn en verrassend om naar te luisteren. Goed zo, hoe lang heb je hieraan gewerkt?

Hey e-gloomy merci voor de reply. Inderdaad misschien een soort introotje met wat pads of zo eraan breien, lijkt me een zeer goed idee!
Ik heb er een paar dagen aan gewerkt. vooral de wubs goed krijgen heeft best wel even geduurd.

Vrolijk, speels edoch stevig, love it!

Goede geluidskwaliteit! Wel erg hard, maar dat is ook gewoon de sound denk ik. Hoe heb je dat zo luid gekregen?

Klinkt dope iig. Het is niet zo heel erg m'n genre. Maar ik hoor wel de creativiteit en kwaliteit.

Hey merci allemaal! ik ga aan de slag met jullie commentaren, jullie hebben allen gelijk dat er een rustiger stuk (of zelfs meerdere) inmogen. Het zo luid krijgen vooral door veel OTT, compressie, en fabfilter sidechain eq-mixen. Op het einde nog goed limiten en opsmukken.

Ik wou dat ik mijn mix zo hard kon krijgen!

Hierbij een al wat herwerkte versie met inachtname van de terechte tips van jullie, waarvoor veel dank.

Attachments

• bitcrushd2.mp3
    6,5 MB
Nice, lekker hard, breakbeats ga ik altijd goed op. Introotje werkt ook wel vind ik, dit kan op een later moment nog explicieter terugkomen wellicht? Ik luister nu met Tannoy Reveil speakers zonder sub, dus ik hoor de laagste tonen niet echt, maar ik mis wat bas in de kick.

Speciaal trackie, experimenteel en vernieuwd, verrassend. Nice one, mate! Gloomy :verkoght:

edit: het einde is niet zoals ie hoort te zijn, hij is vrij abrupt.

Interessant gebruik van de links/rechts ruimte, het "grootste" geluid is dat "wow" geluid wat klinkt als een soort unison hard links/rechts geluid. Dat laat ruimte in het midden waar je dan de drums hebt. Zo zit het elkaar niet in de weg maar ik vind het niet lekker klinken dat dat meest prominente geluid zo keihard links/rechts binnenkomt in plaats van in het midden.

In de eerste mix zat dat achtergrond melodie lijntje omhoog wat meer in de diepte van de mix, dat vond ik eigenlijk wel leuk. Maar nu is het beter te horen.

In beide mixen is dat unison stereo lead geluid dus niet fijn voor mijn oren. Maar dat zal jouw favoriete deel van de mix wel zijn omdat het zo hard is. :)

Back