Mixer midi controller. Tussen FaderFox MX12 en launch control xl in

rasz

Ouwe rot
Bestaat er iets wat tussen deze 2 in zit ik vind 700 voor die faderfox wel erg veel en die launchcontrol lijkt me net wat te veel wegwerp materiaal.

LaunchControl XL is zeker geen ‘wegwerp’ kwaliteit! Degelijk gemaakt en de knoppen voelen fijn aan.
Ook niet vergelijkbaar met de Faderfox PC 12 die veel meer draaiknoppen en MIDI maar geen faders heeft.
Misschien bedoel je de MX 12?
Het is maar net wat je nodig hebt, er is best veel keus.

Mx12 bedoel ik inderdaad. Een push 2 en een apc40 (die ik nooit gebruik) heb ik al. Ik wil gewoon eigenlijk een fijne mixer maar dan midi omdat ik toch alles in de box mix. Het liefst heb ik 2 mx12 en 2 pc12 als aanvulling op mn push 2 en mn elektrons. Maar dat vind ik echt veel te duur. Aan de apc kan ik zelf te weinig instellen. Dus een fijne midi editor (software of op het apparaat is ook wel een vereiste)

jammer genoeg net zo duur als faderfox als je de 60mm faders wil. Een andere optie is de allen&heath k2 controllers. Ik vraag me van al deze dingen wel af of Ableton ze als 1 controller kan zien.

Laatst gewijzigd:
Laat maar, ik had ze dubbel in m’n boodschappenlijst staan 😅 toch rond de 900 voor 12 kanalen dus beter dan faderfox ik ga dit wel serieus overwegen.

Heb zelf al vele jaren de Novation LaunchControl XL... en andere spullen van Novation en zou het geen wegwerpkwaliteit noemen...
Het is natuurlijk (stevige) plastic en niet metaal of aluminium... Maar prijs/kwaliteit is Novation wel erg goed.

Akai heeft ook een MidiMix...

Ik heb al 2 midimixen maar die zijn in gebruik voor synths. Prima dingen maar ik zou ze niet gebruiken als mixer. Daar voor is het te slechte kwaliteit vind ik.

Back