externe voeding voor eurorack, -12V ?

Ik had nog wat dingen liggen helaas was m’n adapter maar 24v (even verderzoeken) maar mag dit?

IMG_6574.jpeg
IMG_6573.jpeg

De vraag moet niet 'mag dit' maar 'werkt dit' zijn.
Ik vermoed dat dit als voeding niet gaat werken.

De vraag moet niet 'mag dit' maar 'werkt dit' zijn.
Ik vermoed dat dit als voeding niet gaat werken.
"Mag dit" is ook een beetje gekscherend. ik ga eens kijken of ik 79xx 78xx heb liggen die kapot mogen.. ik was geinspireerd geraakt door dit van dpw.se

Hier zijn nog wat oplossingen van Frequency Central, oa een eurorack busboard die werkt op 9v dc.

Volgensmij noemt men dit een buck converter en is switching, ik weet niet of dit altijd goed is voor je wat geavanceerdere modules.
Net als die meanwell die @Grumble noemt, ik heb die trouwens ook zonder problemen ooit in mn eerst case gehad.
Kan me voorstellen dat het hele switching psu verhaal ook zo goed is tegenwoordig..

Hier zijn nog wat oplossingen van Frequency Central, oa een eurorack busboard die werkt op 9v dc.

Ik heb die FC Power in het verleden eens gebouwd, met goedkope onderdelen van Tayda. Werkte prima en makkelijk te bouwen. Wat wel een nadeeltje kan zijn, ook van die Polykit, is dat je een AC/AC adapter nodig hebt. Die zijn nieuw vaak wat duurder of wat lastiger te vinden. Tripje naar de kringloopwinkel lost dat meestal wel op, maar toch wel iets om rekening mee te houden.

Dank, ik moet een cursus doen, dat zelf leren gaat niet goed.. :?
Sta jezelf toe fouten te maken, doorgaans zijn ze het meest leerzaam. Ik doe wat SDIY nu 6 jaar en beschouw mezelf nog steeds noob, maar dat komt ook doordat ik nu meer begrip heb van wat er allemaal bij komt kijken en dat kan ook ontmoedigend werken. Laat je niet uit het veld slaan!

Volgensmij noemt men dit een buck converter en is switching, ik weet niet of dit altijd goed is voor je wat geavanceerdere modules.
Net als die meanwell die @Grumble noemt, ik heb die trouwens ook zonder problemen ooit in mn eerst case gehad.
Kan me voorstellen dat het hele switching psu verhaal ook zo goed is tegenwoordig..
Bij gebruik van een switching power supply is het nóg belangrijker dan bij analoge voedingen om de hoge frequenties van de voedingslijnen te filteren met bv ferrietkernen en snelle capaciteiten.

Helaas, een ruim gedimensioneerde lineaire voeding met alle voordelen lijkt tegenwoordig helemaal uit.

Ik persoonlijk heb alles lineair, wat switching was vervangen. Met name m’n uno Synth pro x had hier baat bij.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik veel switching power supply's, ook wel 7805 vervangers, omdat voor een 7805 je al snel een koelvin nodig hebt terwijl die 7805 vervangers makkelijk 1A kunnen leveren.

Screenshot_20250320_112146_AliExpress.jpg

Ja zeker duur, je ziet ook dat de prijs eigenlijk niet voor diy zelf is maar voor een grotere inkoper

Back