Iemand ervaring met AI video?

Je ziet wel dat het door AI gemaakt is, maar het is niet storend.
Ja inderdaad, dat is een beetje zoals je in de jaren '70 zag dat er simpele houterige modellen gebruikt werden (en toch was het vet), en in de jaren '90 zag dat de 3D animaties nog niet helemaal top waren (en toch was het vet).

Kwestie van tijd, en uiteindelijk gaat 't om de filmervaring en het 'wow-gevoel' bij dit soort technologische vooruitgang.

Kwestie van tijd, en uiteindelijk gaat 't om de filmervaring en het 'wow-gevoel' bij dit soort technologische vooruitgang.
Of het gaat een eigen genre worden. Zo ben ik een AI Rock Opera aan het maken: The dance of the Burning Aeon. Het is gemaakt door AI en toch je er mijn stem doorheen. Maar dan beter, eigenlijk. Ik heb 20 jaar maar wat afgeknutseld. ;-)

AI-muziek gaat ook een genre worden. We worden meer regisseur of dirigent, dan producer of muzikant.

erg indrukwekkend wat het al kan maar toch ook duidelijk ai ik zou me flink afgezet voelen als ik hiervoor betaald zou hebben in de bios, gezichten zien er erg doods uit alsof ze geen gezichspieren/rek in de huid hebben, soms ineens pixelated en helikopters die ineens vliegtuigen zijn :dubbel: en dan heb ik het nog niet eens over de zombies

erg indrukwekkend wat het al kan maar toch ook duidelijk ai ik zou me flink afgezet voelen als ik hiervoor betaald zou hebben in de bios, gezichten zien er erg doods uit alsof ze geen gezichspieren/rek in de huid hebben, soms ineens pixelated en helikopters die ineens vliegtuigen zijn :dubbel: en dan heb ik het nog niet eens over de zombies

Voor een groot deel was dat mijn reactie ook. Sommige dingen zien er best goed uit, maar andere moeten beter. Als je ervoor moet betalen om het in een bioscoop te zien, voor een hobbyist met een leuk idee voor een film ligt dat anders. Dat sluit aan bij:

dat is een beetje zoals je in de jaren '70 zag dat er simpele houterige modellen gebruikt werden (en toch was het vet), en in de jaren '90 zag dat de 3D animaties nog niet helemaal top waren (en toch was het vet).

Een verschil tussen toen en nu is dat de consument van toen zelf niet zo bezig was met modellen en animaties, maar tegenwoordig hebben veel meer mensen ervaring met AI. Met het genereren van tekst, afbeelding en video. Als het resultaat van de professional niet zo heel veel beter is dan wat je zelf online kan genereren, dan is het niet zo vet. Van die professional verwacht je meer en ik denk dat e.e.a. echt nog beter moet worden voordat Blomkamp met z'n film kan beginnen.

Welke methode zouden ze hier gebruiken om personages er consistent uit te laten zien tussen scenes? Vroege AI had het daar erg moeilijk mee, zelfs op stripverhaal formaat. Ik kan me voorstellen dat ze bv steeds dezelfde (AI) foto van de personages als onderdeel van de prompt voor elke scene gebruiken als referentiemateriaal?

Welke methode zouden ze hier gebruiken om personages er consistent uit te laten zien tussen scenes? Vroege AI had het daar erg moeilijk mee, zelfs op stripverhaal formaat. Ik kan me voorstellen dat ze bv steeds dezelfde (AI) foto van de personages als onderdeel van de prompt voor elke scene gebruiken als referentiemateriaal?
dat doe je door personas te maken, die kun je vervolgens toekennen in videos, of je kunt je eigen zangeres persona maken bijvoorbeeld zodat je eigen tracks door een door jouw ontwikkelde AI persona zangeres gezongen wordt in plaats van sessie zangeressen in te huren en daar weer een video van maken als je dat wil.

Personas zie je inmiddels overal terug, er is al zelfs een vrouwelijke AI actrice (Tilly Norwood) in films en ook op de nederlandse tv zie je het al terug, bijvoorbeeld de kids top 20 werd door een AI presentatrice gepresenteerd.

Nou met dit tempo kan het niet lang meer duren.
Ik weet nog dat ik deze zag in 2023

En deze is net nieuw

die bier reclame doet me aan de muziek clip van soundgarden - black hole sun zo trippy :D

je kan inderdaad bij veel online ai's een referentie foto meegeven voor personages of bijvoorbeeld een start en eind foto van de scene en met een eigen AI kun je die natuurlijk ook nog beter trainen op een enkel personage om deze beter uit te voeren

Dit is precies hoe het gaat. Voor je uiteindelijke prompt verzamel je eerst zoveel mogelijk info/specs. Dit is ook hoe ik tijdens het ontwikkelen aan het werk ga.

Back