Je laatste modulaire aan- of verkoop / trade

Multigrain van Intellijel is op komst.
Ruina Versio van Noise engineering lag hier al een tijdje klaar om in mijn case te zetten. Dit weekend even mee bezig geweest, tof ding. Heb ondertussen de meeste andere firmware getest en daar zitten een paar zeer toffe zaken in. Electus en Melotus zijn zoals verwacht echt goed. Maar de Lacrima, waar ik niet zoveel van verwachtte, is ook echt vet. Spijtig van al dat gedoe om er steeds weer een andere firmware op te zetten. Mss dat ik nog wel eens een 2de versio bijkoop...

Nice! Die staat ook nog op mijn wenslijstje. Bevalt ‘ie goed?
Is nog onderweg, heb er wel eens eerder mee gespeeld maar te weinig om nu te zeggen of ik 'm echt goed vind, het is dan ook echt een gaten vuller voor weinig, past precies in de ruimte die ik over had.

Nog een paar modules gescoord en dan moet ik ff stoppen en een case afmaken waar ik aan begonnen was.

3x Makenoise Pressure Points
1x Makenoise Brains
Westlicht Performer
Joranalogue Compare
Joranaloque Enhance
Xaoc Minsk

De pressurepoints hebben eigenlijk als doel om wat percussie modules aan te gaan sturen zoals 2 Plonks en een SSF Percussion Synthesizer.

Ik moet nog even zien of dit tot leuke resultaten leidt, ik las dat iemand zijn Plonks tot leven wekte met deze modules dus dat wil ik ook proberen.

Dus, ze komen in mijn drumrack te hangen.

Westlicht Performer ga ik vergelijken met een Eloquencer, wat het beste voor mij werkt hou ik, de ander mag weer weg waarschijnlijk.

De 2 laatste modules om het stereo beeld van de percusie wat te verbreden, hopelijk gaat het zo allemaal lekker grooven.

Moest ik eigenlijk alleen nog iets met eq vrees ik.

Laatst gewijzigd:
Multigrain van Intellijel is op komst.
Ruina Versio van Noise engineering lag hier al een tijdje klaar om in mijn case te zetten. Dit weekend even mee bezig geweest, tof ding. Heb ondertussen de meeste andere firmware getest en daar zitten een paar zeer toffe zaken in. Electus en Melotus zijn zoals verwacht echt goed. Maar de Lacrima, waar ik niet zoveel van verwachtte, is ook echt vet. Spijtig van al dat gedoe om er steeds weer een andere firmware op te zetten. Mss dat ik nog wel eens een 2de versio bijkoop...
Multigrain is ontzettend leuk. Eigenlijk is het een instrument op zich. Vereist wel wat toewijding om je erin te verdiepen maar dat is het dubbel en dwars waard

Nog een paar modules gescoord en dan moet ik ff stoppen en een case afmaken waar ik aan begonnen was.

3x Makenoise Pressure Points
1x Makenoise Brains
Westlicht Performer
Joranalogue Compare
Joranaloque Enhance
Xaoc Minsk

De pressurepoints hebben eigenlijk als doel om wat percussie modules aan te gaan sturen zoals 2 Plonks en een SSF Percussion Synthesizer.

Ik moet nog even zien of dit tot leuke resultaten leidt, ik las dat iemand zijn Plonks tot leven wekte met deze modules dus dat wil ik ook proberen.

Dus, ze komen in mijn drumrack te hangen.

Westlicht Performer ga ik vergelijken met een Eloquencer, wat het beste voor mij werkt hou ik, de ander mag weer weg waarschijnlijk.

De 2 laatste modules om het stereo beeld van de percusie wat te verbreden, hopelijk gaat het zo allemaal lekker grooven.

Moest ik eigenlijk alleen nog iets met eq vrees ik.
Happy Nerding - Tritone (Silver) - SchneidersLaden Berlin ?

...
Westlicht Performer
Joranalogue Compare
Joranaloque Enhance
...
die drie heb ik ook.

performer is geweldig, check ook de alternatieve firmware van mebitek. ik kijk alvast uit naar die van dj phazer, want wat die met phazerville voor de o&c gedaan heeft, is echt top.

compare is heel leuk, voor je het weet ben je uren verder. check zeker de extra guide van bries die op de joranalogue site gelinkt staat.

met enhance heb ik voorlopig nog niet zo'n klik gehad, maar dat ligt meer aan mij en mijn rotvaart aan nieuwe modules toevoegen dan aan enhance. ik zou ook eens moeten beginnen met een (extra) case te maken...

Mijn laatste zijn de Befaco Percall en de Margerit Laniakea. De eerste is superlogisch, de tweede het tegenovergestelde. Goed voor happy accidents.

Mijn laatste zijn de Befaco Percall en de Margerit Laniakea. De eerste is superlogisch, de tweede het tegenovergestelde. Goed voor happy accidents.
ahah, die laniakea via het forum gekocht? heb nog getwijfeld... ziet er interessant uit.

hoe bevalt die percall?
ik ben ook met percussiemodules bezig geweest dit weekend. skull & circuits metal-o-tron II gebouwd en een plaats gegeven naast de can i kick it die ik eerder deze maand had gemaakt. topcombo.

Met die Percall kan je van alles percussie maken (misschien vandaar de naam), en met verschillende trigger heel snel ritmes maken, echt een ontdekking.

De Laniakea komt idd van hier. Is wel een taaie, volgens mij staat niet alles in de handleiding. Hierdoor krijg je soms opeens heel andere sounds. Happy accidents maar voor live, of als je aan het spacen bent zijn die misschien wat minder. Wel heel mooi pakketje in 14 hp, en met de inputs kan je alles nog mooier kleuren.

ahah, die laniakea via het forum gekocht? heb nog getwijfeld... ziet er interessant uit.

hoe bevalt die percall?
ik ben ook met percussiemodules bezig geweest dit weekend. skull & circuits metal-o-tron II gebouwd en een plaats gegeven naast de can i kick it die ik eerder deze maand had gemaakt. topcombo.
Laniakea is nu in een verrassingsaanbieding bij de leverancier, Magerit .
Ik had te lang getwijfeld over die die op het Forum te koop stond. In het winkelwagentje gaat er ineens 45 euro van de prijs af.
Doe er eventueel je voordeel mee ;-)

Laniakea is nu in een verrassingsaanbieding bij de leverancier, Magerit .
Ik had te lang getwijfeld over die die op het Forum te koop stond. In het winkelwagentje gaat er ineens 45 euro van de prijs af.
Doe er eventueel je voordeel mee ;-)
bedankt voor de tip, @PimvH - ga me inhouden, ik heb me voorgenomen me tot diy te beperken als poging tot afremmen. dat heeft helaas averechts gewerkt en ondanks die 'beperking' heb ik dit jaar zoveel modules gebouwd dat ik nu een case (of 2) moet bouwen/kopen. 🫣
nieuw streefdoel: tot september geen nieuwe modules maar wel andere dingen verkopen en plaats maken...

10x Intellijel Att 1U Passive Variable Signal Attenuator
Berg patchkabels

De Eowave weather drones 1.5 opgehaald bij Midi Amsterdam en we hebben daar gelijk nog ff de Linndrum LM-1 module flink aan de tand gevoeld.

Helaas telefoon kwaliteit geluid maar geloof me, dit is Prince in eurorack formaat

4ms vca matrix (hier droom ik echt al te lang van, ja van een vca ja :D)
DIY kitje Music thing modular Twin drive

ah, ik had dit in de 'je laatste 3 aankopen' thread gepost, maar eigenlijk is het allemaal modular, dus post ik het ook hier:

Bear Modules - Bear Ringer (Mutable Rings maar dan door Bear - PCB met smd presoldered en frontpaneel, maar volgens mij ook gebouwd te bestellen)
Bear Modules - Rippley (Mutable Ripples maar dan door Bear - PCB en frontpaneel, maar volgens mij ook gebouwd te bestellen)
Skull & Circuits - VCF-4 (PCB en frontpaneel)

ik had rings nooit op mijn radar wegens te alomtegenwoordig, maar ik had er geen benul van wat voor veelzijdige module dat is! heel leuk.
en de naam 'bear ringer' ook.

de andere twee heb ik nog niet gebouwd, dat zal pas voor begin september zijn.

Mort's Barge
1000027080.jpg

Back