Zitten we in een koop dip?

Tja zo goed is mijn duits en frans niet, ik vertaal dan engels naar frans of duits en copy paste alle tekst naar de verkoper ‘et mijn excuses dat ik zijn taal niet machtig ben. Wat vaak werkt

Dat is denk ik ook reactie en reactie. Hoe vaak mensen op Marktplaats wel niet toezeggen en dan toch weer annuleren, of gewoon helemaal niet op komen dagen 🙄 Ben je daar een dag druk mee. Snap ik wel dat je als verkoper iets van zekerheid wil.
Het scenario dat ik bedoel is wanneer er helemaal nog geen sprake was van dat ik wou kopen. En toch al een betaalverzoek in mijn gezicht.

Ik had laatst iemand die een aanbetaling vroeg voor iets van 200 Euro wat ik zou komen ophalen... Ok, zak er maar in. Suc6 met de verkoop.
Hangt er vanaf: als je er maar binnen 2 weken om kan komen zou ik het ook wel vragen als ik je niet ken. Als je er overmorgen al om kan komen en concreet hebt afgesproken hoeft het niet. Want anders zit ik over 2 weken met aangebrand spul terwijl ik nooit iemand aan mijn deur gezien heb.

Hangt er vanaf: als je er maar binnen 2 weken om kan komen zou ik het ook wel vragen als ik je niet ken. Als je er overmorgen al om kan komen en concreet hebt afgesproken hoeft het niet. Want anders zit ik over 2 weken met aangebrand spul terwijl ik nooit iemand aan mijn deur gezien heb.
En dan kan je het alsnog verkopen? Ik vind dat risico niet in verhouding staan met het risico om afgezet te worden als koper... Goed, terug on topic

Dat het risico niet in verhouding staat is waar. Maar ik heb als verkoper ook geen risico om een advertentie weken gereserveerd te houden voor iemand die goed mogelijk toch niet opdaagt. En dat mogelijk x keer op rij. Tot de advertentie zo oud en zoveel keer aan/uit reservatie is dat kandidaten concluderen dat er wel iets mis mee moet zijn. Misschien is de conclusie dat je als kandidaat koper niet moet willen dat een koper erg lange tijd de boel voor jou reserveert voor je mooie ogen. Niet dat ik hierin heel krampachtig ben hoor, ik begrijp best dat iemand bv pas in het weekend ofzo kan. Nu hoor je vaak uit de communicatie al hoe concreet de belangstelling en de belofte om op dag X langs te komen is.

Van die "ik ben nog aan het sparen" types, daar hou ik mijn adem niet voor in. :)

Wat koopdip betreft, ik ben de laatste jaren steeds meer naar ruilen aan het gaan. Meteen een goede manier om niet té veel spul in huis te hebben, al is het natuurlijk wel moeilijker een match te vinden.
En dat gezegd zijnde staan hier momenteel toch 2 synths in standje verticaal. Ik moet maar eens gaan polsen of er nog mensen zonder koopdip zijn. :)

Ik reserveer ook niet langer dan een dag of 2-3 zonder aanbetaling. Net iets teveel lui die zich toch bedenken en waar je nooit meer iets van hoort.

Als je op mijn blocklijst wil, sla een week een praatje met me dat je t wil en spaart. Beloof me vervolgens dat je de uitzondering bent die wel degelijk de reservatie nakomt. Om.me de dag ERNA te vertellen dat je t elders goedkoper vond, en dan doodgeinig schrijft als reactie op mijn ‘tot zover de belofte’ l ja maatje t leven is hard 😏
hop block. En nu de grap; hij had t geld niet voor die goedkopere.

Nog eentje? Fransmannetje die me laagbied. Ik negeer. Na een week biedt hij hoger. Ik negeer. Hij scheldt me de huid vol. En zegt dat ie elders een vond voor half mijn prijs. Ik block. Dacht ik

Na een maand is ie terug met een hoger bod. Dat zegt 2 dingen, hij liegt en heeft geen manieren. Ik hebbm mijn gedacht eens goed gezegd en blocked. En die kerel koopt,of verkoopt me niks meer ooit.

Ik heb geduld en vergeef wel eens n domme comment tijdens een of andere high of low maar er zijn grenzen

Laatst gewijzigd:
Tja, ik skip je gewoon als je direct om geld begint te zeuren. Net iets teveel gezeik gehad op MP. Ik kom overigens altijd opdagen zodra ik kan (en dat is eigenlijk altijd binnen 2 a 3 dagen).

En over die koop dip: hier is de GAS redelijk aanwezig de laatste tijd.

Mijn koopdip is groter aan het worden.

Geen behoefte aan nieuwe spullen, ben verzadigd.

Ik denk dat we moeten meerekenen dat het aanbod tegenwoordig ook veel groter is, al die behringer spullen, eurorack, niche boutique spullen. MP 15 jaar geleden waren nog de standaard roland, korg en yamaha synths en een paar midicontrollers/interfaces. En dat nog los van alle software die er tegenwoordig is.

Mijn koopdip is groter aan het worden.

Geen behoefte aan nieuwe spullen, ben verzadigd.
Momenteel even geen behoefte inderdaad. De Push 3 + Ableton Live + Macbook Pro EN de Digitakt 2 zijn voor de komende tijd wel even genoeg vernieuwingen.
Ik heb nog zoveel te ontdekken en te leren.
Maar.....
Gas kruipt waar het niet gaan kan en als er nieuwe producten op de markt komen die een rol kunnen vervullen in m'n setups (DAWLess en Ableton Live), dan zeg ik geen 'nooit'.
Al is het dan waarschijnlijk 'vervangen' en niet 'erbij'. (in ieder geval voor de DAWLess setup), want de interface zit vol en m'n fysieke ruimte ook (en m'n brein kan dit nog net aan....)

Software is een ander verhaal, daar moet ik m'n GAS echt onderdrukken, want daar is de put bodemloos.
Er staat een aantal plugins op m'n lijstje, maar ik wil eerst zoveel mogelijk stock Live doen (dat werkt beter op de Push 3).
En als ik eerlijk ben, kom ik nu al niet toe aan alle opties. Laat staan dat ik er nog wat bij koop.

M'n budget is voor nu weer verdampt trouwens.
Ik heb zojuist een DJI Pocket 4 gekocht.
Eén van de dingen die ik er mee wil doen is m'n jams vanuit een andere hoek opnemen (niet een hoofdreden om hem te kopen natuurlijk, maar wel een extra reden om m'n GAS goed te praten :P )
Ik verwacht dat hij dat prima moet kunnen, maar dat gaan we na de zomervakantie ontdekken (daarvoor zal de focus liggen op het ontdekken van de opties voor het vastleggen van de vakantie)

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik ben met plugins een heel stuk selectiever geworden in plaats van op iedere sale te springen. Eigenlijk koop ik alleen nog maar plugins die iets heel nieuws/anders doen dan wat ik al heb of nieuwe versies van wat ik al heb. De zoveelste 'accurately modelled vintage circuit' emulatie van een EQ, compressor of channel strip of maar weer een delay of reverb ben ik inmiddels wel klaar mee/verzadigd. Dus dat is van 3 per week naar 1 per kwartaal gegaan.

Ik ben met plugins een heel stuk selectiever geworden in plaats van op iedere sale te springen. Eigenlijk koop ik alleen nog maar plugins die iets heel nieuws/anders doen dan wat ik al heb of nieuwe versies van wat ik al heb. De zoveelste 'accurately modelled vintage circuit' emulatie van een EQ, compressor of channel strip of maar weer een delay of reverb ben ik inmiddels wel klaar mee/verzadigd. Dus dat is van 3 per week naar 1 per kwartaal gegaan.
Ik merk dat ik qua 'sound generatie' nog best hard aan de stock devices van Live moet trekken. Mogelijk komt daar nog een keer iets voor (Serum oid).
Tevens wil ik nog iets als Cableguys shaperbox of Arturia EFX motions erbij. Dat vind ik lastig om in stock live na te maken. (kost veel tijd)

Back