Zitten we in een koop dip?

Ja dat denk ik dan ook: graag of niet

Nog eentje: ik had laatst 2 items van 60 euro te koop staan. Koper had ik een vriendelijke conversatie mee en hij wil ze beide kopen en stuurt een betaalverzoek (kan op MP ook vanuit de kant van de koper) van 100 euro. Ik zeg: sorry, maar dat is niet genoeg want de prijs is 60 per stuk zoals ook in de advertentie vermeld staat.. Dan... niets meer. Stilte.
Wat is dat nou? Heeft 'ie zich vergist en per ongeluk 100 ingetoetst ipv 120? Dan had 'ie dat kunnen laten weten. Of was het een slappe poging om mij op te lichten in de hoop dat ik niet goed op de bedragen let?

Het stomme is dat als hij gevraagd had of 'ie ze beide voor 100 mocht kopen ik akkoord was gegaan. Zoals hierboven genoemd 'gun een ander ook wat'. Maar door brutaal minder te bieden dan afgesproken dat voelde fout.
Bij de Hema geef je bij de kassa toch ook niet minder dan er op het prijskaartje staat?
Verkopers kunnen ook erg pusherig zihn met die #€%^& betaalverzoeken. Het is niet omdat ik (zonder voorgaande berichten) vraag hoeveel de verzendingskosten zouden zijn, dat je antwoord meteen betaalverzoek voor vraagprijs+verzendingskosten moet zijn.

Ongepast gedrag op verkoopplatforms en oplichterij heeft niets te maken met onderhandelen over de prijs.

Tenslotte zijn bijna alle interacties tussen mensen een vorm van onderhandelen/transactie. Dit kan op een aangename manier, ook al kom je er niet uit.
Ik probeer het ook altijd aangenaam/positief te laten eindigen, ook wanneer we er niet uitkomen. Want daar is op zich niks mis mee.

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik heb nooit problemen eigenlijk als ik iets wil kopen of verkopen, eigenlijk doet iedereen wel normaal inclusief mezelf. Een lager bod dan de vraagprijs bieden is ook niks mis mee. Of een hogere prijs willen krijgen dan geboden wordt.

Als een ding al een tijd te koop staat aan een prijs en er zijn geen of geen realistische biedingen en de vraagprijs is gemiddeld, dan kan een lager bod gerechtvaardigd zijn, het artikel staat namelijk al enige tijd te koop zonder verkocht te zijn.

Ik bied dan meestal iets lager dan de vraagprijs, maar wel gewoon reeël, vaak wordt het bod dan ook geaccepteerd of er volgt een redelijk tegenbod wat ik dan accepteer. Over het algemeen is zoiets binnen een dag wel beklonken dus tijd verloren dat valt wel mee. :)

Alles is mogelijk, soms koop ik ook iets dat scherp geprijst is na weken / maanden waarvan ik niet begrijp waarom het al niet verkocht werd... (TR 909 - Vp 330) Wat maakt dat de verkoper nog meer vd prijs doet en de deal nog beter is... Maar het is echt meer uitzondering dan regel. Het beste is dat één superhoog bod gedaan wordt en die bieder niet meer reageert. De verkoper t bod laat staan. De kandidaten afhaken door dat hoog bod. Dan blijft de verkoper ermee zitten en na maanden is de prijs waar hij m voor laat gaan een stuk schappelijker. Wat ook gebeurde is dat de verkoper lui is / in t buitenland zit / andere zaken aan zijn hoofd heeft en niet reageert zodat kopers afhaken. Dan scoort de aanhouder die geduldig is wél na maanden. Het kan maar is maar één keer per zoveel jaar mijn deal. Gewilde zaken onder de prijs qua bieding scoor je door een pm te sturen met een degelijk bod en chat. Niet lowballen, die verkoper ontzuur je door n deftig bod.

Ik las ooit dat een pro dealer zijn prijzen niet laat dalen voor duur spul, omdat zijn ervaring leert dat er altijd wel n koper is, als je maar lang genoeg wacht. Uiteraard gaat dat dan niet over 13 in een dozijn zaken maar over gewild zeldzaam spul. En vast ook internationaal aanbieden...

Ieder heeft zijn aanpak natuurlijk en zijn theorie... Soms is verliezen net winnen: omdat er een hoger bod komt / een nog beter geliefde geartje voor nog n betere prijs even later. Zo is t leven.

Ik ben een beetje klaar met al dat lukraak shit kopen. Ik heb alles wat je nodig kunt hebben om muziek te maken. Als ik iets koop gaat er eerst iets weg. Vroeger kocht ik alles wat los en vast zat. Het zal toch niet aan mij liggen dat OP denkt dat er minder gekocht wordt?

Ik koop nooit koopjes.
Ik schaf dingen aan voor het leven.
Het gaat er niet zozeer om waarop je op speelt maar meer om wat je eruit haalt.
Vinnik.
Dus...
Dingen die een leven mee gaan, mogen toch gewoon ook een koopje zijn? Een aanschaf heeft hier meestal geen haast, en met enig geduld voor een prijsdip of kortingsbon kun je vaak honderden euro's besparen.

Mijn tofste machines zijn goed én goedkoop, of ik ze nu tweedehands of nieuw aangeschaft heb.

Laatst gewijzigd:
Van mijn hele setup is denk ik 1 synth (TD-3...was zo goedkoop nieuw) en een 19" schakelblok nieuw gekocht. De rest is 2e hand gekocht. Nooit problemen gehad en het meeste is werkelijk in nieuwstaat. Altijd goede koop en verkoop ervaringen. Door alles 2e hands te kopen heb ik voor hetzelfde geld meer mooie synths, dan dat ik nieuw gekocht zou hebben. Dat vind ik dan persoonlijk weer fijn.

Verkopers kunnen ook erg pusherig zihn met die #€%^& betaalverzoeken. Het is niet omdat ik (zonder voorgaande berichten) vraag hoeveel de verzendingskosten zouden zijn, dat je antwoord meteen betaalverzoek voor vraagprijs+verzendingskosten moet zijn.
Ik had laatst iemand die een aanbetaling vroeg voor iets van 200 Euro wat ik zou komen ophalen... Ok, zak er maar in. Suc6 met de verkoop.

Ik heb redelijk goed GAS filter. Maar zeg nooit nooit. Het vlees is en blijft zwak.

Verkopers kunnen ook erg pusherig zihn met die #€%^& betaalverzoeken.

Dat is denk ik ook reactie en reactie. Hoe vaak mensen op Marktplaats wel niet toezeggen en dan toch weer annuleren, of gewoon helemaal niet op komen dagen 🙄 Ben je daar een dag druk mee. Snap ik wel dat je als verkoper iets van zekerheid wil.

Ik had laatst iemand die een aanbetaling vroeg voor iets van 200 Euro wat ik zou komen ophalen... Ok, zak er maar in. Suc6 met de verkoop.
Ik ontving gisteren nog een bericht van iemand die mij spontaan een betaling ging doen, nog voordat ik iets te koop aanbood.. zo kan het dus ook.. :dubbel: maar in beide gevallen stinkt het.. :( wellicht hoor je niets meer na de aanbetaling. Ik heb verder ook maar nergens op geklikt in de mail die ik later ontving.. nice try..

1781594491989.png

Laatst gewijzigd:
Die olivia ken ik ook. Ze gokken het mail adres door een gebruikersnaam en dan @ hotmail. En hun eigen mailadres is n soepnaam

of @gmail er aan te plakken. Ik negeer ze altijd. Vrouwen en studio spul, ik zie een rode vlag teveel, zeker als ik weet dat ik bepaalde mailadressen nooit deel in advertenties.

Die olivia ken ik ook. Ze gokken het mail adres door een gebruikersnaam en dan @ google of @gmail er aan te plakken. Ik negeer ze altijd. Vrouwen en studio spul, ik zie een rode vlag teveel, zeker als ik weet dat ik bepaalde mailadressen nooit deel in advertenties.
Duidelijk ja. :D Het is de eerste keer dat ik zoiets ontving. En gelijk de laatste keer ook dat ik erop reageer.. al had ik laatst ook een zelfde vraag via Vinted aanbod.. damn..

Ik vind een verkoper die een aanbetaling vraagt om iets af te halen wel wat lastiger om te doorzien, maar toch.. Ik zou dat nooit doen.
Ook nog nooit opgelicht op een verkoopsite als MP.. echt bizar veel gekocht ook.. wel 1 x iets opgestuurd gekregen wat door DHL is zoekgemaakt. Voor de rest is alles aangekomen. Oh en bijna op SF gescammed.. de Elektron Monomachine die ik zo graag wilde maar niet meer kon ontvangen wegens geplandde vakantie.. achteraf zag ik em te koop op ebay.kleinanzeigen en daar gekocht. Althans.. de SFer stuurde dezelfde foto's. En deze stonden enkele maanden ervoor ook al op Ebay. SFer wilde me zelfs nog doen geloven dat de Ebayer zijn foto's gebruikte toen ik hem ermee confronteerde.. :dubbel:

Laatst gewijzigd:
Nadenken over hoe je zelf zou oplichten werkt prima om die kleppers te spotten. Vrouwen namen, geld aanbieden. Iets met vlieg en confituur. Andersom ook vervelend: ik wil iets kopen op le boncoin en de verkoper wil niet buiten t platform ontvangen en ik kan als buitenlander niet op t platform betalen. Zoals met MP dat beschermd systeem. Daar sta je dan.

Het is dus geen koop dip, maar de scammers en wantrouwende verkopers lijkt eerder sabotage 😅

Mijn laatste zaken verkochten vlot enkel die afx station is er nog, er zijn geen afx fans meer.

Ja, jullie zitten allemaal in een dip, terwijl vanalles wil verkopen omdat ik maar blijf kopen. DOE ER WAT AAN, dit wordt een onhoudbare situatie.

Nadenken over hoe je zelf zou oplichten werkt prima om die kleppers te spotten. Vrouwen namen, geld aanbieden. Iets met vlieg en confituur. Andersom ook vervelend: ik wil iets kopen op le boncoin en de verkoper wil niet buiten t platform ontvangen en ik kan als buitenlander niet op t platform betalen. Zoals met MP dat beschermd systeem. Daar sta je dan.
Belangrijke red-flag voor mij is als een tekst er op lijkt vanuit het engels te zijn vertaald.

Back