Rob Papen WirePluck

Rob Papen WirePluck is een nieuwe hybride fysieke modellering Synthesizer-plug-in met drie oscillatorlagen voor afzonderlijke, akoestische plukgeluiden.
49 Euro.
RobPapen_WirePluck_Shadow_400px.png

Het zou allemaal leuk en aardig zijn, maar bij Rob Papen heb ik het altijd net niet gevoel..

Ik ken Rob nog uit het verre verleden toen hij nog verkoper was in een muziekzaak in Sittard. Verschillende synths bij hem gekocht. Aardige kerel die ook toen al van knopjes hield.
Inhoudelijk vind ik z'n software erg toegankelijk voor sounddesign 👌. Esthetisch had het wel allemaal wat mooier gekund. Maar who cares. Als de klank maar klopt.

Esthetisch had het wel allemaal wat mooier gekund. Maar who cares. Als de klank maar klopt.

Ben ik niet met je eens. De interface en workflow van een VST vind ik ontzettend belangrijk. Zeker in een zo'n concurrerende markt. Als ik hem was zou ik de krachten bundelen met een partij die daar goed in is, dan heb je het beste van beide werelden.

Ben ik niet met je eens. De interface en workflow van een VST vind ik ontzettend belangrijk. Zeker in een zo'n concurrerende markt. Als ik hem was zou ik de krachten bundelen met een partij die daar goed in is, dan heb je het beste van beide werelden.
Denk dat dit ook de hoofdreden is dat Fabfilter het zo goed doet in de markt. Het ziet er mooi en overzichtelijk uit, en daarnaast werkt het super makkelijk en intuïtief.

Laatst gewijzigd:
Yeah, design kan me ook niet zo schelen als de sound er maar is! Vrij originele toevoeging aan de RP-instrumentenfamilie weer, die ik ongetwijfeld vroeg of later weer ga checken.

Hey, nu ik op de site van Rob Papen kijk zie ik tot mijn grote verbazing dat de Albino is teruggekeerd in VST3 vorm :D
Ik had een gekraakte versie jaren geleden, deze VST was top.
Deze ga ik wel kopen.

Ja met de sound van zijn plugins vind ik niets mis, maar elke keer wanneer ik een synth van hem demo dan gaat het voor mij stuk op de gebruikerservaring. Die combinatie 2006 looking GUI met bijbehorende omslachtige toepassingen van modulatie en preset management (geen drop down menu please) wrijven me de haren in de verleerde richting.

Denk dat dit ook de hoofdreden is dat Fabfilter het zo goed doet in de markt. Het ziet er mooi en overzichtelijk uit, en daarnaast werkt het super makkelijk en intuïtief.
Als iets een plezier is om mee te werken dan gaat sounds draaien bij mij vanzelf. Dat had ik met Vital bijvoorbeeld en nu met Serum 2 (maar met Vital nog het sterkst). Elke keer dat je het ding pakt heb je (of je het nu wilt of niet) weer een aantal leuke presets gemaakt.

Back