Autechre

Deze maar weer eens wakker maken, ik ben systematisch in de discografie aan het duiken aan de hand van de gonkcast. En ben benieuwd wat iedereen’s favoriete album is. Ik ben op het moment aangekomen bij nts 1 maar neig naar confield als m’n favoriete album. Tri Rep was voor mij de gateway drug. Ik heb ze een aantal jaar terug gezien op melt wat ik super vet vond. Binnenkort staan ze in Doornroosje en denk dat ik daar wel een kaartje voor ga halen.

Ik heb ze leren kennen omstreeks 95-96.
Het album dat mij echt van mn sokken blies was lp5 .
Favourites : Confield , intilted , lp5 , en tja natuurlijk ook amber want daar begon het allemaal mee

Ik was eigenlijk altijd meer een aphex fan maar meer omdat ik Autechre nooit echt goed gechecked had. Kende ze wel via de video’s van ganz graf en second best vibel. Maar ik had nooit door hoe ze eigenlijk echt nog album artiesten zijn en hoe goed hun albums flowen.

Incunabula sinds de 1e keer dat ik in 1993 Basscadet hoorde.....via MTV nota bene.​

Fan sinds incunabula, paar keer gezien live maar vooral veel avondjes met een blowtje op de bank. Sinds covid wat plaatjes gekocht ook.. remix box van basscadet is erg leuk

Zijn dat niet die gasten die in volledig verduisterde zalen spelen zodat je niks ziet?

Vanaf het begin, ik denk bij mij ook de eerste keer op Mtv Party zone/Chillout zone Basscadet.
Mijn favorieten zijn toch wel de eerste platen, zowel albums als EP's. Het latere steeds abstractere werk kan ik goed hebben, maar zet ik toch wat minder vaak op.
Top favoriet: Garbage EP

En idd in 2016 in Total Darkness gezien in de Vooruit in Gent. Was erg tof, maar ook wat onhandig :D

Zal er niet voor naar Nijmegen gaan, maar het is wel - letterlijk- een beleving.

Ik kende ze al van Amber, die ik echt schitterend vond. Maar LP5 en Tri Repetae vind ik, denk ik, wel het best. Het nieuwere werk vind ik goed, maar wel heel moeilijk te verteren.

Ik draai nu SIGN, op vinyl. Doe ik wel vaker 's ochtends, dat heeft een extra bevreemdend effect omdat de plaat so heerlijk abstract-mysterieus-gelaagd is.

Terzijde: Warp weet hoe ze een plaat moeten persen, ook de herpersing van Incunabula geeft me nog altijd kippenvel.

Ik heb ze ooit live gezien in het oude/voormalige Paard van Troje in Den Haag. Inderdaad helemaal in het donker. Toen ze begonnen trilden we zo'n beetje de zaal uit door alle subbassen. Geen idee of het zo bedoeld was of dat er een amateur achter de mengtafel stond, maar het was een behoorlijke anti-climax.

Terzijde: Warp weet hoe ze een plaat moeten persen, ook de herpersing van Incunabula geeft me nog altijd kippenvel.

Is dat zo? Ik kocht vroeger altijd cd's en later de digitale releases via Bleep, maar ik heb in het verleden teveel verhalen gelezen dat de kwaliteit van het vinyl van Warp vaak matig was. Misschien dat dit tegenwoordig beter is met de vele re-releases die ze doen?

Is dat zo? Ik kocht vroeger altijd cd's en later de digitale releases via Bleep, maar ik heb in het verleden teveel verhalen gelezen dat de kwaliteit van het vinyl van Warp vaak matig was. Misschien dat dit tegenwoordig beter is met de vele re-releases die ze doen?
Sinds de uitvinding van de cd is veel vinyl van matige kwaliteit, klopt, maar de laatste jaren wordt er weer geperst zoals voorheen. Alles wat ik op vinyl heb van Warp, Anjuna en ook alle The Black Dog-(her)persingen klinken spotless, sprankelend en superdynamisch. Heb overigens nog een extra exemplaar van Autechres PLUS, op vinyl, mocht je interesse hebben...

Sinds de uitvinding van de cd is veel vinyl van matige kwaliteit, klopt, maar de laatste jaren wordt er weer geperst zoals voorheen. Alles wat ik op vinyl heb van Warp, Anjuna en ook alle The Black Dog-(her)persingen klinken spotless, sprankelend en superdynamisch. Heb overigens nog een extra exemplaar van Autechres PLUS, op vinyl, mocht je interesse hebben...
Op dit moment niet, maar bedankt voor het aanbod. Ben overigens al wel een tijdje represses aan het kopen van Warp, maar is meer omdat ik het als liefhebber van het eerste uur leuk vind om te hebben, zoals die releases uit de Artificial Intelligence serie en dat soort dingen. Het enige wat ik van Autechre op vinyl heb is de repress van Incunabula van vorig jaar, maar daar zal het waarschijnlijk wel bij blijven.

Ik luisterde het vroeger wel maar ben het eigenlijk helemaal uit het oor verloren. In de platenzaak kom ik de albums nog wel eens tegen en dat prikkelt mijn nieuwsgierigheid. Toch eens wat meer van luisteren komende tijd.

Ik vind hun melodieuze werk wel vaak wat minder oversteps bijv. Is totaal niet mijn sound sign en plus moet ik nog checken.

Ik heb Amber (1994) eens opgezet want dit zal ongeveer het moment zijn dat ik destijds ben afgehaakt. Hoewel ik zie dat ze vrij productief waren in die tijd, misschien later. Hmm.

Back