OB6 probleem

Martinez

Ouwe rot
Mijn OB-6 heeft een probleem. Het geluid mist laag. Je ziet ook bij opnames dat er iets aan de hand is (zie bijgevoegde foto). Het probleem is er niet als ik koptelefoon direct aansluit op de synth. Het ziet dus waarschijnlijk in de main output. Ik weet niet of er nog dingen zijn die ik zelf kan proberen of dat een technicus ernaar moet kijken?

Ik heb geen technische kennis. Mocht het naar een technicus moeten weet iemand goede adressen bij voorkeur niet al te ver vanaf Breda (zeg straal van 75/100 km, hoe dichterbij hoe beter maar wil vooral kwaliteit).

Attachments

• Scherm­afbeelding 2025-08-22 om 10.47.06.png
    Scherm­afbeelding 2025-08-22 om 10.47.06.png
    12,7 KB · Bekeken: 126
Heb je misschien iets verkeerd staan op je mengpaneel of DAW (High pass filter oid)? Niet hetzelfde probleem met een andere synth op dezelfde kabels?

Nee daw heeft geen invloed, maar vreemde is dat mijn prophet 6 het ook in mindere mate heeft. Alleen als ik mijn Matriarch aansluit op hetzelfde kanaal met dezelfde kabels is het niet. Mogelijk dat de twee sequential synths gevoeliger zijn voor bepaalde instelling. Het is ook sinds ik een nieuwe interface heb (Apollo X8 gen2). Maar kan zo niet zien dat er een instelling verkeerd staat waarom het bij deze twee wel is en matriarch niet.

Als het sinds je nieuwe interface is, dan zou ik eerst even de oude proberen om te zien of het probleem daarmee weg is.
Wellicht iets anders in balanced connecties? Of ergens een pad in je interface die je nog om kan zetten?

Ook even de calibratie laten draaien als de OB6 een tijdje aanstaat. Wellicht dat het probleem in de filters zit...
Is het bij elke voice hetzelfde?

Ja heb al gekalibreerd. Het zit in de relatie tussen X8 en sequential synths. Als ik de synths aansluit op mijn Apollo twin is het niet. Ga ook even Universal Audio vragen.

Misschien even een factory reset doen en weer checken?

Global en write samen indrukken en aanzetten.

Daarna tijdens kalibreren kijken of hij niet op een voice kaart langer blijft hangen (heb ik zelf gehad).

En ff kabels doormeten voor 't geval. Ik gebruik op zowel OB-6 en P-6 trs jack kabels.

Apollo x8 staat niet per ongeluk op doorsturen naar een sub?

Misschien even een factory reset doen en weer checken?

Global en write samen indrukken en aanzetten.

Daarna tijdens kalibreren kijken of hij niet op een voice kaart langer blijft hangen (heb ik zelf gehad).

En ff kabels doormeten voor 't geval. Ik gebruik op zowel OB-6 en P-6 trs jack kabels.

Apollo x8 staat niet per ongeluk op doorsturen naar een sub?
Het moet in de interactie tussen de p6 en ob6 en de x8 zitten want de synths hebben het probleem niet als ik het aansluit op mijn Apollo twin x en ook niet als ik matriarch aansluit op x8.

Ik ben ook geen techneut dus ik kan het helemaal mis hebben maar kan het een impedantiedingetje zijn? Is er een (groot) verschil in ingangsimpedantie tussen de X8 en de Twin X? Heeft de X8 een Hi-Z input?

Misschien een stomme vraag, maar staat er niet een filter of eq aan op dat kanaal in de Apollo? En dat de matriarch op een patch staat die daar niet door beïnvloed wordt (alsin filter op die unit zelf al deels dicht bv)? Of draait die Apollo standalone geen fx?

Daar zat ik ook aan te denken.
Op de voorkant van de Appolo zit een hoog doorlaat schakelaar.
Die zorgt ervoor dat alle frequenties onder de 75 Hz verdwijnen.
Staat deze toevallig aan?

Misschien een stomme vraag, maar staat er niet een filter of eq aan op dat kanaal in de Apollo? En dat de matriarch op een patch staat die daar niet door beïnvloed wordt (alsin filter op die unit zelf al deels dicht bv)? Of draait die Apollo standalone geen fx?

Daar zat ik ook aan te denken.
Op de voorkant van de Appolo zit een hoog doorlaat schakelaar.
Die zorgt ervoor dat alle frequenties onder de 75 Hz verdwijnen.
Staat deze toevallig aan?
Nee staat geen fx aan.

Ik ben ook geen techneut dus ik kan het helemaal mis hebben maar kan het een impedantiedingetje zijn? Is er een (groot) verschil in ingangsimpedantie tussen de X8 en de Twin X? Heeft de X8 een Hi-Z input?

Geen idee of het daarmee te maken heeft. Ja X8 heeft ook twee Hi-Z inputs.
ChatGPT geeft aan dat het een dc offset probleem kan zijn en mogelijk op te lossen met een passieve DI box. Maar geen idee of dit zo kan zijn en wil niet direct allerlei dingen bestellen als het niet nodig is.

Back