Roland TR-1000 Rhythm Creator

tr-1000_top_gal.jpg

Voor de liefhebbers, u kunt zich inschrijven op de site ,

Last edited by a moderator:
ROLAND TR-1000 introduction event - in Tokyo op 18 oktober (moest je in de buurt zijn) - gebruik je vertaal funktionaliteit

Ik ben erg benieuwd naar de effecten. Wat ik tot nu toe gehoord heb klinkt allemaal nogal... bekend. Braafjes. Ik had gehoopt dat het klank matig ook iets nieuws zou brengen.

Dus je hebt 10 parts, maar kan je in 1 part meerdere klanken layeren? Dus bv je 808 BD beetje aandikken (want dàt heeft hij nodig) met een FM BD?

En ik dacht snel te zijn via Thomann. Zou vrijdag komen.
Gefeliciteerd. Ik ben heel benieuwd.
Ik kijk al sinds de MC505 uit naar een vette groovebox van Roland.
Dit is de eerste waarvan ik echt onder de indruk ben.
Bij Thomann heb je sowieso 30 dagen de tijd, dus als het niets is, dan blijft hij niet.

Dat is als ik (zie mijn eerder post) de YouTube filmpje bekijk. Je zou ook een 808 met een 909 en eventueel een Sin wave kunnen combineren en bv een sample als transient.

Dus je hebt 10 parts, maar kan je in 1 part meerdere klanken layeren? Dus bv je 808 BD beetje aandikken (want dàt heeft hij nodig) met een FM BD?
Ja, je kunt layeren.

En nee, hij is niet class compliant. Moet een driver installeren voor MIDI zelfs.

Oh layeren, I like!

Voor mezelf heb ik de 2 bedenkingen dat ik waarschijnlijk toch meer geniet van een eenvoudiger apparaat (maar dan wel alle functies willen he, zo zijn we!) en dat ik mijn drums normaal in de sequencer prog en dus de eigen TR sequencer niet nodig zou zijn. Dat zijn geen commentaren op de TR-1000 maar relevante bedenkingen voor mezelf alvorens een dure drumbak in huis te halen.

dus lekker handig je cowbell onder je bassdrum fader of zoiets...duw er gewoon een paar faders op. Ik krijg alweer migraine als ik denk dat alllemaal moet gaan zitten shiften. Of is het echt alleen bassdrum op bassdrum en snare op snare layeren, tja...ik weet eigenlijk niet meer wat hier op te zeggen.

dus lekker handig je cowbell onder je bassdrum fader of zoiets...duw er gewoon een paar faders op. Ik krijg alweer migraine als ik denk dat alllemaal moet gaan zitten shiften. Of is het echt alleen bassdrum op bassdrum en snare op snare layeren, tja...ik weet eigenlijk niet meer wat hier op te zeggen.

Het mooie is: je hoeft hem niet te kopen :D

Ik ga voortaan in iedere softsynth draad mauwen dat er geen knoppen op zitten.

Erg benieuwd of de performance controls midi assignable zijn en hoe program changes zijn geïmplementeerd @Nap :)
Dan verwijs ik je naar de manual want dat soort dingen doe ik allemaal niet. :D

Versie 1.10 stond al op de TR-1000 toen 'ie uit de doos kwam, maar 1.11 is inmiddels beschikbaar.

Hier staan de docs, drivers en firmware:

Ik zou 't bij een TR-606 houden.

Back