Korg Trinity VST

Trinity VST.jpg

Korg Trinity VST
Korg Trinity VST uitgebracht. Deze legendarische synth uit 1995 is nu verkrijgbaar als VST. Waarom hoor ik niemand op synthforum hierover?

Attachments

• 67d47cd6491e9f7a51d9a26877872052_pc.png
    67d47cd6491e9f7a51d9a26877872052_pc.png
    26,1 KB · Bekeken: 74
Ik had hem gezien en overwogen om hem aan te schaffen maar ik heb de TR-Rack, dus ik vind het zelf dan een beetje overdone. Wel mooi dat KORG dit uitbrengt.

Misschien is het minder interessant omdat velen eerder de hele korg collection hebben en daar ook al de m1 en triton in zitten, dus die 90ies rompler sound engine van Korg en al die onderliggende samples zijn wel al beschikbaar. Wat ik tof zou vinden is als ze eens sysex/patch compatibility zouden verzorgen tussen dese vsts en alle hardware varianten op deze engines destijds, zoals de Korg X5 die ik vroeger had maar waar ik wel de sysex van mijn soundbanks nog van heb bewaard.

Oeh, ik zit net in m’n Sasha revival, dus ik ga de demo ff checken ;)

Thanks voor de tip! 🤘🤘

Ik heb de Korg 3 collection met de M1 en Triton Extreme.Een Upgrade naar 6 kost me 199,- Hoe goed zo de Korg SGX-2 Piano vst zijn, in vergelijk met Native instruments piano's e.d.?( Deze zit ook in de set)
Twijfel ook al of ik de Komplete Ultimate CE 15 ga upgraden, Ik heb nu 14. Of dat ik het maar ga laten, bij alles wat ik nu al heb.
Zoals bij veel hobbyisten loopt mijn pc inmiddels al aardig over van té veel vst's, wanneer is het genoeg?.....

Heb je ingelogd op je account en naar je offers gekeken? Ik heb nooit een Korg Collection gehad, maar dankzij de losse plugins die ik al had kon ik upgraden voor $149/€134

Yep, inmiddels zit Korg op collection 6, Voor owners of collection 1 tm 3 :

KORG Collection 6 Upgrade​

You are eligible to upgrade KORG Collection to the version 6 for only $199! Click the Buy button to go to the page for the applicable product, then add the item to your cart and apply the code below in the coupon code field that appears at checkout.

Laatst gewijzigd:
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik had M1, Wavestation, Opsix, Modwave en Wavestate reeds. Het verschil zal wel in die laatste 3 'dure' zitten dan.

Ik heb de Legacy collection met MS20, Polysix en Wavestation, waar destijds die hardware controller bij zat. Ook nog een M1le licentie vanuit een software bundle die bij mijn drumlogue kwam. Kan ook voor 149 dollar upgraden naar collection 6, maar weet niet of ik dat ga doen. Al teveel synths en te weinig tijd. Zelf mijn Prologue en drumlogue heb ik nauwelijks tijd voor helaas.

Hoe zijn de oudere plugins kwalitatief van Korg? Zoals de mono/poly v2 en de polysix? de minikorg? De Arp2600?

Ik zit te denken om de collection aan te schaffen... wil de m1 wel en de mono/poly en de ps3300...

Ik heb m inmiddels aangeschaft, leuk, dienoude sounds, wel ff lastig om de workflow te doorgronden op zo’n oudere bak. Ben benieuwd wat ik ermee kan maken.

@synthmann ; wordt het wellicht tijd om je forumnaam te wijzigen in Notimemann ;)

Ik vind de vst's van Korg toch wel fijn. Mooie manier om de M1, Triton (Extreme) te hebben, maar ook de MicroKorg en Prophecy bijvoorbeeld. Scheelt ook een hoop ruimte en benodigde aansluitingen in de studio :-). Ze klinken ook allemaal fijn. Wat ik wel vaak doe is sommige effecten uitzetten (b.v. reverb) en andere plug-in gebruiken daarvoor.

Ik heb de VA's nog niet geprobeerd, maar de romplers vind ik ook erg leuk.

Een mens heeft nooit teveel romplers.

Ik heb m inmiddels aangeschaft, leuk, dienoude sounds, wel ff lastig om de workflow te doorgronden op zo’n oudere bak. Ben benieuwd wat ik ermee kan maken.

@synthmann ; wordt het wellicht tijd om je forumnaam te wijzigen in Notimemann ;)
Haha ja dat klopt. En dat beetje tijd dat ik heb zit ik dan op het synthforum ;-) . Maar ik ben de enige vast niet die weinig tijd heeft. Ik wil een instrument in de woonkamer zetten zodat ik er ook makkelijker achter ga zitten ipv op de bank).

Ik vind de vst's van Korg toch wel fijn. Mooie manier om de M1, Triton (Extreme) te hebben, maar ook de MicroKorg en Prophecy bijvoorbeeld. Scheelt ook een hoop ruimte en benodigde aansluitingen in de studio :-). Ze klinken ook allemaal fijn. Wat ik wel vaak doe is sommige effecten uitzetten (b.v. reverb) en andere plug-in gebruiken daarvoor.
Is de prophecy sysex patch compatible met de oude hardware? Ik heb vroeger een prophecy gehad en nog wel mijn eigen user sounds ergens opgeslagen denk ik. Dat zou het interessanter maken.

Back